Goedemiddag,
mijn linker buitenspiegel van mij CE is kapot, deze is verwarmd + electrisch dus moeilijk te vinden.
Maar is de spiegel van een sedan anders dan die van de coupe?
Ik hoop dat iemand een antwoord heeft.
alvast bedankt,
daniel heezius
Opgelost: Verschil buitenspiegel coupe / sedan
-
danielheezius
- Fresh Boarder

- Type wagen: 300TE
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: R107 500SL 1980 en W126 560SEL 1987
- BrunoSacco
- Silver Boarder

- Type wagen: E320
- Bouwjaar: 1995
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Re:verschil buitenspiegel coupe / sedan
Volgens mij is er geen verschil in de linkerspiegel tussen een sedan, coupe of kombi. De rechterspiegel weet ik niet.
Je zou voor de zekerheid eens kunnen googelen op afbeeldingen om hier een beeld van te krijgen.
Electrische verwarmde spiegels voor de W124 (veelal in de kleurcode 199) zijn vrijwel bij elke sloop te vinden.
Je zou voor de zekerheid eens kunnen googelen op afbeeldingen om hier een beeld van te krijgen.
Electrische verwarmde spiegels voor de W124 (veelal in de kleurcode 199) zijn vrijwel bij elke sloop te vinden.
-
Stimpy
jawel er zit wel verschil in
tussen de spiegel en het raam is bij een sedan het randje smaller
tussen de spiegel en het raam is bij een sedan het randje smaller
-
Mayckelvz
Er zit inderdaad een verschil tussen de coupe en de sedan versie. De coupe loopt iets schuiner en er zit een hoek in het aansluitrudder (deze heeft de sedan niet).
Het is wel zo dat de spiegel van de sedan erop past. De aansluitpunten (3 boutjes) zitten op identiek dezelfde plaats.
(toen ik mijn sedan 230E had gekocht zaten er linkers een coupe spiegel op. De aansluiting is dan niet netjes en hij hing iets omlaag.)
Het is wel zo dat de spiegel van de sedan erop past. De aansluitpunten (3 boutjes) zitten op identiek dezelfde plaats.
(toen ik mijn sedan 230E had gekocht zaten er linkers een coupe spiegel op. De aansluiting is dan niet netjes en hij hing iets omlaag.)