Je bent niet de enige.Nico 43 schreef:Ben ik trouwens 1 van de weinige die met die protest flyers gaat rijden???
Heb nog iemand gezien die er mee reed.
Weet alleen niet meer wie of van welk forum.

Je bent niet de enige.Nico 43 schreef:Ben ik trouwens 1 van de weinige die met die protest flyers gaat rijden???

het herhaaldelijk schiften in "misbruik(ers)" en wel of geen "liefhebber" blijf ik een beetje jammer en apart vinden.pcc124 schreef:Vraagje:
wie bepaald wanneer je regeling misbruikt of wanneer je oldtimerliefhebber/bezitter bent?? Kun je dat staven aan aantal gereden kilometers?-denk ik niet- Aan de tijden dat je rijdt? -denk ik niet- ...
Wat doen we hiermee? Wachten tot we ''minder hard bij de poot genomen worden'' en 'blij' zijn dat het allemaal toch een beetje meevalt? Of zijn we solidair met de meeste echte oldtimerliefhebbers en nemen we de echte misbruikers voor lief?

Beetje gelulDan zouden mensen die boodschappen doen bij Lidl ook misbruikers zijn opdat het daar goedkoper is.

KlaasB schreef:het herhaaldelijk schiften in "misbruik(ers)" en wel of geen "liefhebber" blijf ik een beetje jammer en apart vinden.pcc124 schreef:Vraagje:
wie bepaald wanneer je regeling misbruikt of wanneer je oldtimerliefhebber/bezitter bent?? Kun je dat staven aan aantal gereden kilometers?-denk ik niet- Aan de tijden dat je rijdt? -denk ik niet- ...
Wat doen we hiermee? Wachten tot we ''minder hard bij de poot genomen worden'' en 'blij' zijn dat het allemaal toch een beetje meevalt? Of zijn we solidair met de meeste echte oldtimerliefhebbers en nemen we de echte misbruikers voor lief?
IEDER mens die een auto koopt doet dat met bepaalde afwegingen en reden:
wat zijn de vaste/variabele kosten, aanschaf, wegenbelasting, verzekering, APK en brandstofkosten, onderhoud enz.
wat heb ik te besteden, de gezinssituatie (hoeveel personen), en wat kan ik evt. zelf aan onderhoud doen.
WAAROM moet je alleen liefhebber zijn om voor een '85/'86 W124 te kiezen??
ik heb 4 keer een "dure" (MB) diesel gekocht, zo rond de 10/12.000 Euro (vroeger 20/25.000 Gld)
een W201, 2 x W124 en een W210 gemiddeld zo'n 10 jaar oud
na gemiddeld zo'n 5 jaar waren ze hooguit nog 2 a 3.000 Euro waard
een afschrijving van zo'n 8.000 Euro en gem. 6000 Euro wegenbelasting betaald
dat is ~ 15.000 Euro in 5 jaar pleiter: alleen vaste kosten, verzekering nog niet eens mee gerekend
had inderdaad ook een Fiat Panda kunnen kopen...
maar daarmee overleef je een aanrijding met een reflectorpaaltje niet eens...
dat veel mensen hebben gekozen voor een belastingvrije (Benz) uit financiele overweging is wat mij betreft een
zeer slimme/logische keuze geweest: geen afschrijving, geen MRB, goedkope verzekering, ruimschoots onderdelen.
schrijnend te lezen dat eigenaren straks hun Benz moeten verkopen omdat de MRB niet op te brengen is
ergerlijk dat '(mede)liefhebbers' dat herhaaldelijk toe juichen, das afgunst omgezet in leedvermaak
het is helaas niet te organiseren maar enigste mogelijkheid om de overheid terug te pakken is om alle auto's,
die weer MRB zouden moeten gaan betalen, massaal te schorsen. "goed" voor het milieu....![]()
MVG K

Eerst word ik door de maatschapij als profiteur weggezet met mijn Mercedes,en nu zit mijnKlaasB schreef:[
had inderdaad ook een Fiat Panda kunnen kopen...
maar daarmee overleef je een aanrijding met een reflectorpaaltje niet eens...
MVG K

ach jong toch.... volgende keer gewoon door de mond ademen, niet door de neus....Marcellus schreef: Gisteren nog reed ik achter een 190D 2,5 uit 1986 en ik moet zeggen, dat was geen pretje, qua stank.