Wat heb je vandaag aan je W124 gedaan???

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.
Teunisss

Re: Wat heb je vandaag aan je W124 gedaan???

Bericht door Teunisss »

Benz vrienden,

Vandaag de remschijven en remblokken vervangen, ze schuurden als een malle! Heb ze besteld bij autopartsonline.nl voor de prijs van 83 euro compleet, kreeg er ook nog gratis remvloeistof, remreiniger en kopervet bij. En gister bestelt vandaag in huis, ook mooi! Ben er wel ff zoet mee geweest, het zat nogal vast allemaal. Maar na 2 uurtjes schelden en raggelen is het toch gelukt. :lol: En remmen dat ie doet, geen geschuur en vreemde geluiden, ik ben best trots op mezelf dat ik dat zelf kon! ;) En nu een paar pilsies om het te vieren...
Benz Bossie

Bericht door Benz Bossie »

Vandaag na twee dagen 'm gemist te hebben mijn Benz weer opgehaald bij AGIT in Rijssen.
Mrb of niet, ik heb er LPG in laten bouwen. :D
Morgen de kofferbakbekleding er pas in maken.
MB200D(ave)

Bericht door MB200D(ave) »

Beste medebenzers,

Niet vandaag maar wel gisteren en eergisteren aan mijn MB 200D gesleuteld.
Er zijn voor nieuwe remschijven en nieuwe remblokken op gekomen, dit was vrij simpel werk.
Ook heb ik de beide fuseekogels vervangen.
Het vervangen van de fuseekogels, daar zit een heel verhaal aan vast.....

Ik had hier op het forum gelezen hoe je een tooltje kon maken om fuseekogels te kunnen vervangen
Ik ben vorige week maandag begonnen met het bij mekaar zoeken van materialen, om zelf een pers in mekaar te zetten.
De M16 draadeind was geen probleem, die haalde ik even op bij de hornbach.
Daarna moest ik ijzeren (afval)platen hebben van 1cm dik en een stuk buis van 6cm doorsnee.
Ik dacht bij me eigen die haal ik wel even op bij een van de 2 ijzerhandelaren bij mij in de buurt, Mooi niet! Ze waren allebij weg!
Eerst ben ik naar de autosloop gegaan op aan pijpen te komen, dit lukte, althans, die van 6cm doorsnee.
Het was een stuk uitlaat wat ik vond en mee mocht nemen.
Daarna ben ik lageweide rond gaan rijden op zoek naar een metaal bedrijf.
Had er al een paar gehad die afval metaal sorteerden, daar mocht ik niks van meenemen.
Uiteindelijk kwam ik bij Qmey of iets dergelijks en mocht ik van hun afval ijzer meenemen.
Na al dat gezoek heb ik eindelijk dan een paar mooie stukken metaal gevonden van 1cm dik.
Het merendeel van de materialen had ik dus, maar ik was wel een dag kwijt voor het zoeken er na....

Toen heb ik de pers in elkaar gezet, het boren van de gaten was ook geen lolletje, had ik ook beter bij een metaal bedrijf kunnen doen.
Ah fijn.. uit eindelijk had ik het tooltje in elkaar.
Moest ik alleen nog bedenken met wat ik de kogel eruit zou moeten persen.
Een bougiedop moest er aan geloven :lol:
Ik heb de kop er af geslepen van de bougiedop om het passend te maken voor de pers.

Eindelijk kon afgelopen maandag het echte werk beginnen.
Ik heb de rechterkant het eerste gedaan, de schijf, de bracket, en de remklauw gedemonteerd, daarna de borgpen van de fusee eruit gehaald een de as los gehaald.
De fusee kogel had ik er redelijk snel uit en de nieuwe zat er ook zo weer in.
De remmerij heb ik direct na het vervangen van de kogels gedaan, in een moeite door.

Na alles gemonteerd te hebben, viel mij op tijdens het rijden dat de auto iets zwaarder stuurde.
Dinsdag heb ik de andere kant gedaan, links dus.

Tijdens het zetten van de nieuwe fusee, herinnerde me ik iets over een inkeping op de fuseekogel, dat die naar het hartlijn van de vooras gemonteerd moest worden.
De fuseekogels zijn van het merk "Moog" en hebben 2 inkepingen aan de onderkant, terwijl op de originele maar 1 inkeping op zit.
Ik was bij het monteren van de rechter fuseekogel daardoor in de war geraakt en ik dacht dat de inkeping van de fuseepen naar de auto moest wijzen i.v.m de borgpen.
Links heb ik de fuseekogel wel met de inkeping naar de auto toe wijzend (hartlijn van de vooras) gemonteerd, goed dus lijkt mij.
Rechts zit dus verkeerd, denk ik.
Naar mijn idee stuurt de auto hierdoor ook ietsje zwaarder.

Nu ben ik van plan om rechts dus maar over nieuw te doen, want het zit me totaal niet lekker dat in fuseekogel niet goed zit.

Dat was dus mijn avontuur met de fuseekogels.

In hoeverre kan het kwaad dat de fusee kogel niet goed gemonteerd is?
MB200D(ave)

Hoi medebenzers,

Van de zomer had ik een probleempje met de ABS-computer.....dacht ik.
Had de ABS sensoren schoongemaakt, hielp niet.
Tijdens het remmen bleef het ABS-systeem maar ingrijpen bij lage snelheden.
Dus computer eruit....

De computer heeft maandenlang in de schuur gelegen tot ik er gisteren weer aan dacht.
Ik ging even controleren of de stekker niet was gaan oxideren, hierna viel mijn oog op het relais blokje dat naast de computer zit.
Het relaisblokje heb ik eruit gehaald en even bekeken en weer terug gezet.
Toen heb ik toch maar de ABS computer terug geplaatst met het oog op het oxideren van de aansluiting.

Denk je wat....
De storing die ik had met het ABS systeem is verholpen!
Het lag dus aan het relais, de polen waren iets geoxydeerd waardoor er storing ontstond!
Bij stom toeval ontdekt! :woohoo:
Mafkees

Bericht door Mafkees »

..mooi toch ;)
Erik99

Bericht door Erik99 »

Gisteren bij www.car-products.nl het reeds bekende setje speakers opgehaald en vandaag in de W124 gezet.
Eindelijk dat gekraak uit de boxen weg en goed geluid.

En de doppelrollo vervangen voor een exemplaar dat nog wel oprolt. De Benz is weer een stukje completer en beter geworden.

Ik heb hem nu een maandje of zo en hij bevalt steeds beter.
Acvd

Bericht door Acvd »

vorigeweek de auto van lady Benz na een grote en grondige restauratie naar de spuiter gebracht.
Deze week de auto weer opgehaald , dus nu weer met opbouwen.....moet wel zeggen dat hij er als nieuw uit gaat zien.
gr ac
Bijlagen
20121113_104514.jpg
20121113_104514.jpg (117.57 KiB) 4017 keer bekeken
lwa250
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Lennart
Type wagen: E280T
Bouwjaar: 1995
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W201 2.3-16v '85
Honda XLV 750R '85
BMW K1 '91
BMW K1 '93
Skoda Enyaq IV 60 '21
Audi A4 Avant 35 tfsi '19

Bericht door lwa250 »

Ik heb gisteren mijn differentieel in mijn subframe gehangen (zit allemaal niet meer onder de auto) en leeg laten lopen. Gelijk even de differentieel ontluchting schoon gemaakt en daarna weer terug gestopt. Nieuwe diff rubbers had ik al in subframe geplaats en gisteren gelijk de spacers/rubbers aan de voorzijde vervangen.

zie onderstaande foto's
Bijlagen
filter eruit wippen met klein schroevendraaiertje
filter eruit wippen met klein schroevendraaiertje
0 filter schoonmaken in remmenreiniger.jpg (428.55 KiB) 4009 keer bekeken
even laten inweken en daarna schoonmaken
even laten inweken en daarna schoonmaken
1 dopje schoonmaken met remmenreiniger.jpg (454.21 KiB) 4009 keer bekeken
bovenaanzicht van ontluchting exclusief dop en filtertje
bovenaanzicht van ontluchting exclusief dop en filtertje
2 aanzicht ontluchting vrij.jpg (427.54 KiB) 4009 keer bekeken
de schoongemaakt parts
de schoongemaakt parts
3 de gecleande parts.jpg (379.59 KiB) 4009 keer bekeken
filterje er weer terug in
filterje er weer terug in
4 filtertje er weer in.jpg (420.12 KiB) 4009 keer bekeken
dopje er weer op en even naklemmen
dopje er weer op en even naklemmen
5 dop er weer op.jpg (407.38 KiB) 4009 keer bekeken
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Bericht door SanderDTCH »

Auto gewassen en wax gezet zag er niet uit
Bijlagen
uploadfromtaptalk1353854093348.jpg
uploadfromtaptalk1353854093348.jpg (135.9 KiB) 3986 keer bekeken
John.M
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: John
Type wagen: 250D
Opmerkingen / andere wagens.: W116 280SE 1974
W169 A160 2011
X253 250 4 matic 2015

Bericht door John.M »

Nieuwe Pioneer radio met ingebouwde "Parrot" ingebouwd nieuwe speakers in het dashbord en netjes het draadje van de externe microfoon in de linker stijl weggewerkt.
Werkt perfect en prima geluidje!
Nu nog de elektrische antenne er een keer opzetten, bedrading voor de antenne en voor speakers achterin trekken en speakers voor achterin aanschaffen.

De oliedrukmeter uit elkaar gehad alle contacten schoon gemaakt........ geen resultaat.

Gisterenavond begon heel flauw het rode lampje van de accu op te lichten :( oh oh Dynamo overleden?
Vandaag zonder licht aan gereden lampje blijft nog uit. Maar is vrees dat ik morgen op jacht moet voor een nieuwe dynamo.

John
Franklee

Bericht door Franklee »

Eigen gisteren, maar was er niet meer aan toegekomen. Ik had ooit de linker motorsteun vervangen door een gebruikt exemplaar. Via TE-Taxiteile.de een compleet setje gekocht: 2 motorsteunen, versnellingsbak ophanging met gratis een spuitbus ontvetter en handschoenen voor iets van eur 65,-. De motorsteunen bleken van Meijle te zijn, ik begrijp geen topmerk, maar m.i. goed genoeg. Het sleutelen duurde lang, belangstellende praatjes van voorbijgangers, daardoor geen tempo kunnen maken. Het was al kil, begon nog te regenen ook, dus na 1 steun maar gestopt en de motorbeplating weer vastgeschroeft. Het effect was verbazingwekkend, hoewel de oude steun nog niet kapot was (maar waarschijnlijk toch kapot genoeg) is de Benz opeens veel stiller, veel minder getril, zowel bij stationair (groot verschil) als bij 110-120km.
Leuk... weer een stukje dichter bij het gewenste eindresultaat....
John.M
Diamant Boarder
Diamant Boarder
W169 A160 2011
X253 250 4 matic 2015

Bericht door John.M »

Gelukt er zit weer een nieuwe dynamo op de motor gemonteerd.
Gisteren de nieuwe opgehaald (mijn vrouw dus) en s'avonds er in gezet. Na 500m begon alles op de tellerbak al weer vreemd te doen en op te lichten???
Iets gefustreerd zo rond half 12 maar opgegeven. Vanmorgen gebeld met de leverantsier, die snapte het ook niet :( ik had toch echt een originele en 100% gereviseerde gehad.
Vanmiddag naar het bedrijf gereden. Was daar om 16.00uur. 10 minuten later zat er alweer een geheel nieuwe op. Deze doet het gelukkig wel ;) en naar behoren. Van de 1e nieuwe bleken alle 3 de veld diodes het te hebben begeven.
De mannen van Middelkoop uit Breukelen verdienen weer een pluim. Ze hebben zich netjes verontschuldigd voor het ongemak. En mij weer snel op weg geholpen.
Franklee

Bericht door Franklee »

Bij Klasse Klassiek geweest om de veerpoten te laten controleren. Keurig ontvangen, auto op de brug, wielen er af. Hoewel ik vlak na aankoop door 2 andere partijen er naar heb laten kijken (kwam niets serieus naar boven toen) werd mij toch wel degelijk stiekeme roestinwerking getoond op een paar plekken, zowel bij de wielophanging rechtsvoor en achter, maar ook onder de dikke laag bodembescherming ter hoogte van de balk waar de bestuurdersstoel op zit.
Allemaal niet rampzalig nog, maar wel noodzakelijk om dit zsm aan te pakken om ernstige inwerking te voorkomen. Er werd zelfs met een spiegel gewerkt ivm de moeilijk zichtbare plek bij de achterwielophanging.
Ben er aan de ene kant niet blij mee (dacht dat mijn 200D een positieve uitzondering was, geen/nauwelijks roest), aan de andere kant goed dat het nu wordt ontdekt aangezien de inwerking nog beperkt is. Maar goed, toch het nodige werk,subframe moet los, voorwielophanging voor moet los om er goed bij te kunnen.
Er was nog tijd om een paar dingen (betaald) te laten doen waar ik met deze korte dagen niet aan toe kom (heb geen garage):
linker motorsteun vervangen (rechts had ik al gedaan), versnellingsbak steun vervangen (rubbers waren week geworden door olie), gasdemper geplaatst bij dieselpomp (bleek er helemaal niet in te zitten), klem op stuurhuis vervangen, lekte olie.
Ik had de onderdelen zelf meegenomen (via TE-Taxiteile.de) en met een uurtje was het gepiept. Het bonanza effect is nu bijna weg, wat een verschil. Door de nieuwe steunen trilt de auto veel minder, is veel stiller en lijkt veel makkelijker 'hard' te lopen (bij 120-130 heb je nu niet meer het idee dat je de motor aan het vermoorden bent). Overigens tijd ik bijna altijd tussen de 90-110 op de rechtbaan.
Mercedennys
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Dennys
Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: Nu 280CDI S211,
Ex W124 300TD, W123 300TDT

Bericht door Mercedennys »

Zonet mn overspanningsrelais vervangen. Sja, er is denk ik niets makkelijkers dan dit te doen.

ABS werkt weer, toerenteller werkt, kickdown, stationair

Heerlijk dat alles weer werkt ;-)
Groet,
Mercedennys (300TD 1992) Mijn Logboek.
GekkeHenkie

Bericht door GekkeHenkie »

Net mijn koplampen vervangen voor een stel nieuwe (imitatie) koplampen.
ze waren dof geworden en er zat 1 imitatie in en 1 orgineel.
ik denk wel dat ik mijn xenon tijdelijk eruit ga halen,
en kijken wat de lichtopbrengst nu is met normale H4 lampen.

Mvg Thijs
John.M
Diamant Boarder
Diamant Boarder
W169 A160 2011
X253 250 4 matic 2015

Bericht door John.M »

Winter vandaag ;) dus mooi ff tijd om de zomerwielen schoon te maken.......
Wat een ku...... klus maar knapt wel op.
Voorzijde links schoon rechts moet nog
Voorzijde links schoon rechts moet nog
IMG_0839.JPG (272.51 KiB) 3823 keer bekeken
achterzijde
achterzijde
IMG_0840.JPG (291.08 KiB) 3823 keer bekeken
Dekker
Senior Boarder
Senior Boarder
Roepnaam: Marco
Type wagen: 200D

Bericht door Dekker »

Vandaag weer een nieuwe APK, kunnen we een jaartje vooruit ;)
32000 KM probleemloos gereden met de Benz sinds de vorige APK.

Gr. Marco
Jack-James

Bericht door Jack-James »

Heb vandaag een ander stuur per post ontvangen, had deze via internet gekocht.
Graag wil ik namelijk m'n oude ( nog originele ) stuur vervangen door het type ( sport-line )
dit type stuur zat ook in mijn 190E van '91. en vind ik wat fijner om vast te houden,'t is iets dikker
en gladder, kleiner in diameter. (ieder z'n meug ).
Nou is mijn vraag, wie heeft er ervaring met het wisselen van een stuur.
Mijn Benz is van '87 een 200D.
Nou heb ik de ster (embleem ) midden op het stuur verwijderd en met een zaklamp naar binnen schijnend
zie ik de inbus-moer 10m/m. in 't midden en daarnaast 2 cirkel-vormige ? fig. met een nummering.
heeft dat misschien iets met 't bouwjaar van doen.
Ook zie ik 2-draadjes waarschijnlijk van de claxon.
Wie herkent dit of weet hier iets van ? ? ?
mvg jack-james.
MB200D(ave)

Afgelopen maandag mijn fuseekogel vervangen, deze had ik al vervangen, maar verkeerd erin gezet.
De stabilisatiestangrubbers voor vervangen, resultaat hiervan is dat de auto een stuk minder klappert als je over on effenheden rijd.

Maar.... nu mijn kogels vervangen zijn en goed zitten, zag ik dat een van mijn draagarmrubbers totaal weg was, waarschijnlijk door de vorst, want ze waren al poreus en aan vervanging toe.
Deze wil ik ook gaan vervangen, maar dan moet de draagarm er onder uit.
Heb ik al reparatiesetjes gezien, deze waren tussen de 69,- en 80,- per setje/per draagarm.
Kan ik ze ergens goedkoper krijgen?
KlaasB

Bericht door KlaasB »

Jack-James schreef: Nou is mijn vraag, wie heeft er ervaring met het wisselen van een stuur.
Mijn Benz is van '87 een 200D.
Nou heb ik de ster (embleem ) midden op het stuur verwijderd en met een zaklamp naar binnen schijnend
zie ik de inbus-moer 10m/m. in 't midden en daarnaast 2 cirkel-vormige ? fig. met een nummering.
heeft dat misschien iets met 't bouwjaar van doen.
Ook zie ik 2-draadjes waarschijnlijk van de claxon.
Wie herkent dit of weet hier iets van ? ? ?
stuur in het stuurslot,
imbus en verlengstuk op de bout zetten en even laten 'schrikken' met een hamer: de bout zit geborgd met loctite
het losdraaien gaat niet gemakkelijk, zet liever een verlengstuk op de ratel
als de bout eruit is kan je het stuur zo van de as halen.
de claxon-draadjes blijven in het stuur, contact gaat via koolstofstiftjes.

Sucses!

MVG K
Plaats reactie