Roetfilter 300D
- Martijn
- Fresh Boarder

- Roepnaam: Martijn
- Type wagen: 250TD
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
Roetfilter 300D
Goedendag,
Weet iemand of er ook roetfilters zijn voor een 300D uit 1993(ben ik van plan te kopen) ik heb namelijk een Duitse umwelt sticker (geen rode) nodig omdat ik vaak in Duitse steden rijd.
Martijn
Weet iemand of er ook roetfilters zijn voor een 300D uit 1993(ben ik van plan te kopen) ik heb namelijk een Duitse umwelt sticker (geen rode) nodig omdat ik vaak in Duitse steden rijd.
Martijn
-
Damherten
Re: Roetfilter 300D
de mijne heeft een roetfilter gele sticker op de voorruit
300D 1985 passen ook op een 93 er
300D 1985 passen ook op een 93 er
-
Mercedes-Benz-300D
waar zijn die te verkrijgen ? ben namelijk ook op zoek naar een roetfilter.
-
Gullwing
Als je een multiklepper hebt kun je met wat geluk een groene sticker krijgen.
Er wordt in Duitsland vrijwel niet gecontroleerd op die stickers.
Het filter heet in Duitsland een Oxykat. Ik heb pas een 300D multiklepper gezien met een groene sticker.
Er wordt in Duitsland vrijwel niet gecontroleerd op die stickers.
Het filter heet in Duitsland een Oxykat. Ik heb pas een 300D multiklepper gezien met een groene sticker.
-
Vinnievw
- Silver Boarder

- Type wagen: 250D
- Opmerkingen / andere wagens.: W123 220D 1977
S124 E280 1995 - Locatie: Rotterdam
Een Oxikat is wat anders dan een roetfilter. Die laatste wordt in Duitsland Partikelfilter genoemd.
-
Gullwing
Met een Oxykat komt de auto in aanmerking voor lagere Strassensteuer.
Met een Partikelfilter lukt het soms om een groene sticker te krijgen.
Het hele gedoe met die stickers is weinig zinvol.
Het Partikelfilter houdt alleen het grove roet tegen.
Juist fijnstof is een bedreiging voor de gezondheid.
Fijnstof wordt door geen enkel filter tegengehouden.
Overigens zijn die stickers gewoon los te koop
Je hebt dan wel geen document om te bewijzen dat je auto die sticker terecht heeft gekregen.
Het bespaart je wel een bekeuring wanneer de auto geparkeerd staat.
Dat laatste is voorlopig het grootste risico, al wordt er nauwelijks op gecontroleerd.
Met een Partikelfilter lukt het soms om een groene sticker te krijgen.
Het hele gedoe met die stickers is weinig zinvol.
Het Partikelfilter houdt alleen het grove roet tegen.
Juist fijnstof is een bedreiging voor de gezondheid.
Fijnstof wordt door geen enkel filter tegengehouden.
Overigens zijn die stickers gewoon los te koop
Je hebt dan wel geen document om te bewijzen dat je auto die sticker terecht heeft gekregen.
Het bespaart je wel een bekeuring wanneer de auto geparkeerd staat.
Dat laatste is voorlopig het grootste risico, al wordt er nauwelijks op gecontroleerd.
-
Mercedes-Benz-300D
Heb beentje lopen zoeken op
Internet maar niets kunnen vinden. Is
Niet voor een multiklepper bedoeld.
Iemand een idee waar ik het wel kan vinden
Internet maar niets kunnen vinden. Is
Niet voor een multiklepper bedoeld.
Iemand een idee waar ik het wel kan vinden
-
Vinnievw
- Silver Boarder

- Type wagen: 250D
- Opmerkingen / andere wagens.: W123 220D 1977
S124 E280 1995 - Locatie: Rotterdam
Hiermee krijgt je 300D multiklepper een groen Umweltplakette:
http://www.te-taxiteile.com/Mercedes-Te ... SEL?c=1562
Met KBA goedkeuring zodat een en ander ook legaal is te voeren. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
http://www.te-taxiteile.com/Mercedes-Te ... SEL?c=1562
Met KBA goedkeuring zodat een en ander ook legaal is te voeren. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
-
300Ddriver
Plaatsen van zon roetfilter, is totaal zinloos.
Is goed voor de omzet en staats kas, het eerste jaar dat en roetfilter nieuw is, werkt hij nog wel.
Daarna gaat hij vervuilen en verstoppen, en dan werkt het roetfilter als een grote prop in je uitlaat.
moderne diesels met een roetfilter hebben een "regeneratie" proces in geprogrammerd in de ecu, hierbij gaat de auto zelf als hij een x aantal km's gereden heeft en het voertuig rijd onder bepaalde omstandigheden, ( vaak op de snelweg) regenereren, dit kan op verschillend manieren gebeuren, maar het doel hiervan is om de katalysator gedurende langere tijd om 600 graden te brengen, hierbij verbranden de opgeslagen roetdeeltjes, en worden de roetdeeltjes die al die tijd opgeslagen waren als nog de buitenlucht in geblazen, alleen dan is veel kleinere deeltjes dan wanneer een diesel draaid zonder roetfilter.
Ik kan je vertellen, dat een moderne diesel vele malen gevaarlijker is voor de mens dan een ouderwetse "rokende diesel "de oude diesel heeft namelijk grote roetdelen die je dus ook zie als "zwarte rook " deze vallen direct op de grond en wij als mensen kunnen die grote roetdelen gewoon filteren uit onze longen als we deze in ademen.
Echter de kleine roetdeeltjes die we nu niet meer zien, maar die er zeker nog wel zijn ( fijn stof ) die kunnen wij niet filteren uit onze longen, en dat is vele malen gevaarlijker, dit verhaaltje is nu alleen nog bekend onder de techneuten, maar zal gedurende de jaren verstrijken ook vast wel meer bekend worden onder de gewone mens.
Is goed voor de omzet en staats kas, het eerste jaar dat en roetfilter nieuw is, werkt hij nog wel.
Daarna gaat hij vervuilen en verstoppen, en dan werkt het roetfilter als een grote prop in je uitlaat.
moderne diesels met een roetfilter hebben een "regeneratie" proces in geprogrammerd in de ecu, hierbij gaat de auto zelf als hij een x aantal km's gereden heeft en het voertuig rijd onder bepaalde omstandigheden, ( vaak op de snelweg) regenereren, dit kan op verschillend manieren gebeuren, maar het doel hiervan is om de katalysator gedurende langere tijd om 600 graden te brengen, hierbij verbranden de opgeslagen roetdeeltjes, en worden de roetdeeltjes die al die tijd opgeslagen waren als nog de buitenlucht in geblazen, alleen dan is veel kleinere deeltjes dan wanneer een diesel draaid zonder roetfilter.
Ik kan je vertellen, dat een moderne diesel vele malen gevaarlijker is voor de mens dan een ouderwetse "rokende diesel "de oude diesel heeft namelijk grote roetdelen die je dus ook zie als "zwarte rook " deze vallen direct op de grond en wij als mensen kunnen die grote roetdelen gewoon filteren uit onze longen als we deze in ademen.
Echter de kleine roetdeeltjes die we nu niet meer zien, maar die er zeker nog wel zijn ( fijn stof ) die kunnen wij niet filteren uit onze longen, en dat is vele malen gevaarlijker, dit verhaaltje is nu alleen nog bekend onder de techneuten, maar zal gedurende de jaren verstrijken ook vast wel meer bekend worden onder de gewone mens.
-
Mercedes-Benz-300D
Zou de staat niet met een wet komen ?
Om de oldtimers te willen uitrusten met
Een roetfilter ? Vandaar dat ik op zoek ben
Naar een roetfilter, omdat ik denk dat ze
Dat in willen voeren. Als dat niet het geval
Is rij ik natuurlijk zonder een roetfilter.
Om de oldtimers te willen uitrusten met
Een roetfilter ? Vandaar dat ik op zoek ben
Naar een roetfilter, omdat ik denk dat ze
Dat in willen voeren. Als dat niet het geval
Is rij ik natuurlijk zonder een roetfilter.
-
300Ddriver
De staat voert euro normen door aan nieuw verkochte voertuigen.
De bedoeling van de milieu stickers in Duitsland, is om de oude diesels te wijgeren, je kunt onmogelijk een goed werkend roetfilter systeem bouwen op een auto die daar voor 0 % op is voor bereid.
We draaien nu met de nieuwe generatie diesels op euro 5, dit word straks euro 6. in 2014 moeten alle nieuwe voertuigen geleverd worden met euro 6 motoren.
over euro 6 in 2014 spreken ze al 20 jaar dat is de mijlpaal die behaald moet worden, daarom zie je door de jaren heen steeds meer aanpassingen komen ( egr, roetfilter, een vebranding die plaats vind door soms wel 8 kleine inspuitingen inplaats de vroegere ouderwetse enkele hoofd inspuiting), ook deels om te testen uiteraard en om de fabricaten de ruimte te geven om verschillende technologien te bedenken, zodat in 2014 alles euro 6 gemaakt kan worden.
De bedoeling van de milieu stickers in Duitsland, is om de oude diesels te wijgeren, je kunt onmogelijk een goed werkend roetfilter systeem bouwen op een auto die daar voor 0 % op is voor bereid.
We draaien nu met de nieuwe generatie diesels op euro 5, dit word straks euro 6. in 2014 moeten alle nieuwe voertuigen geleverd worden met euro 6 motoren.
over euro 6 in 2014 spreken ze al 20 jaar dat is de mijlpaal die behaald moet worden, daarom zie je door de jaren heen steeds meer aanpassingen komen ( egr, roetfilter, een vebranding die plaats vind door soms wel 8 kleine inspuitingen inplaats de vroegere ouderwetse enkele hoofd inspuiting), ook deels om te testen uiteraard en om de fabricaten de ruimte te geven om verschillende technologien te bedenken, zodat in 2014 alles euro 6 gemaakt kan worden.
-
Gullwing
Zijn er diesels uit de W124 serie die echt zwart roken?
Mijn 300D waqs altijd brandschoon en vloog met gemak door iedere roettest ondanks dat hij bij de laatste test krap 700.000 km had gelopen.
Met 300Driver ben ik het eens over het later inbouwen van een roetfilter. Dat werkt een tijdje heel aardig maar is na ongeveer 1 jaar totaal zinloos.
Er is met subsidie gesmeten om vrachtwagen en bussen er mee uit te rusten.
Dat werd vooral gedaan om de uitstoot in binnensteden te verminderen.
En daar werkt dat mooie filter juist niet.
Fijnstof is de grootste bedreiging voor de gezondheid.
Fijnstof vliegt zo naar buiten bij voertuigen voorzien van een roetfilter.
Een goed onderhouden dieselmotor uit de W124 generatie behoort tot de schoonste die er zijn uiktgezonderd natuurlijk moderne diesels met een geregeld filter en een oxikat.
Mijn 300D waqs altijd brandschoon en vloog met gemak door iedere roettest ondanks dat hij bij de laatste test krap 700.000 km had gelopen.
Met 300Driver ben ik het eens over het later inbouwen van een roetfilter. Dat werkt een tijdje heel aardig maar is na ongeveer 1 jaar totaal zinloos.
Er is met subsidie gesmeten om vrachtwagen en bussen er mee uit te rusten.
Dat werd vooral gedaan om de uitstoot in binnensteden te verminderen.
En daar werkt dat mooie filter juist niet.
Fijnstof is de grootste bedreiging voor de gezondheid.
Fijnstof vliegt zo naar buiten bij voertuigen voorzien van een roetfilter.
Een goed onderhouden dieselmotor uit de W124 generatie behoort tot de schoonste die er zijn uiktgezonderd natuurlijk moderne diesels met een geregeld filter en een oxikat.
- Marius28
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Marius
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: Opel Monza 2.5E LPG
Citroën C3
Lexus CT200h - Locatie: Groene Hart Holland
- Contacteer:
De staat komt niet met een wet om roetfilters verplicht te stellen bij oudere auto's. Ze kunnen wel subsidie geven op de aanschaf van een roetfilter. Belangrijk is goed onderhoud doen aan je diesel, regelmatig schoonrijden, door bijv. af en toe eens V-power of BP Ultimate te tanken. Een flush van bijv. STP of soortgelijk toevoeging aan de diesel erbij gieten wil ook helpen tegen roetuitstoot.
Ik adviseer niet voor de muzioek uit te lopen, altijd er achteraan !
Groet, Marius
Ik adviseer niet voor de muzioek uit te lopen, altijd er achteraan !
Groet, Marius
Groet, Marius
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
-
Nielsvhal
Heren,
Ik heb een tijdje geleden een 300D multiklepper (24v) gekocht (met wat voorschade). Duitse auto met groene sticker dus. Daar zit het bewuste filter op zoals jullie hierboven beschrijven. Deze auto staat nog netjes in de garage. Af en toe sloop ik er wat af, als ik zin heb. Als ie binnenkort op de brug staat zal ik eens een fotootje maken..
Ik heb een tijdje geleden een 300D multiklepper (24v) gekocht (met wat voorschade). Duitse auto met groene sticker dus. Daar zit het bewuste filter op zoals jullie hierboven beschrijven. Deze auto staat nog netjes in de garage. Af en toe sloop ik er wat af, als ik zin heb. Als ie binnenkort op de brug staat zal ik eens een fotootje maken..
-
Nielsvhal
overigens zit daar ook een 'fuel tank with increased capacity' op (dus dan weten jullie ook dat het een sedan is)..