Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?
-
Teunisss
Re: Belasting regels???? vandaag 14 uur
Als ze met die 30 of 60 dagenkaart aan komen zetten rest mij nog maar 1 ding! Dan rijd ik de Benz naar het binnenhof en steek hem ter plekke in de fik! Mijn mooie witte 250D van 1985 zal ik zeker missen, dat dan weer wel! Hoop dat het kabinet nog ploft voor ze het rond hebben.....en dat gebeurt vast!
-
Sterretje1968
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Rene
- Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
DJS schreef:Sterretje, heb je dit gedeelte van m'n verhaal van de redmotions wel gelezen?
Ik zei dat ze milieu belastender zijn als je de levensduur meerekend.![]()
En als je het argument van levensduur meerekent zal de overall co2 uitstoot waarschijnlijk hoger zijn.
Antwoord is heel simpel: Ehhh neeDJS schreef:Ben het met je eens, ik ben tevens benieuwd naar sterretjes antwoord.
Vraag mij af of er wel cijfers zijn over de algehele CO2 uitstoot van auto's. (dus van bouw tot schroot)
Vermoed dat het voor ons een raadspelletje is.
Groetjes, Rene.
I'm not weird, I'm a Limited Edition.
I'm not weird, I'm a Limited Edition.
-
Houtstoker
Ook op andere fora wordt gerekend. Helaas is mij de milieufootprint van fabrikage tot sloop nog niet onder ogen gekomen
http://cortonville.com/ec-street/erics- ... d+verstand
http://cortonville.com/ec-street/erics- ... d+verstand
- Marius28
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Marius
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: Opel Monza 2.5E LPG
Citroën C3
Lexus CT200h - Locatie: Groene Hart Holland
- Contacteer:
KNAC nieuwsbericht 14 jan 2013
Vandaag ontving ik een nieuwsmail van het KNAC, met de volgende positieve inhoud:
Cruciale gesprekken in Den Haag tegen afschaffing MRB-vrijstelling oldtimers
Alle steun hard nodig
We wachten verder maar af.....
Cruciale gesprekken in Den Haag tegen afschaffing MRB-vrijstelling oldtimers
Alle steun hard nodig
Het lijkt erop dat de voorgenomen afschaffing van de vrijstelling van de motorrijtuigenbelasting (MRB) voor oldtimers geen doorgang vindt. Niets is echter zeker. De gesprekken in Den Haag verkeren in een cruciale fase. Om een zo gunstig mogelijke regeling voor u als klassiekerliefhebber te bewerkstelligen, hebben wij uw steun hard nodig. Meld u daarom nu aan voor onze digitale nieuwsbrief, zodat wij u op de hoogte kunnen houden van de laatste ontwikkelingen.
We wachten verder maar af.....
Groet, Marius
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
-
GMvdB
Re: KNAC nieuwsbericht 14 jan 2013
ja die nieuwsbrief had ik ook
nu maar afwachten hoe het verder gaat
er is hoop

nu maar afwachten hoe het verder gaat
er is hoop
- Dweezman
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Derek
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes w251 R320 CDI 4matic
Mercedes w169 A160
Mercedes W124 300D
Voorzichtig positief dus. Er komt weer wat rede in de overwegingen, zie ik.
great minds tank alike
-
Gullwing
Alles goed en wel, ik geloof het pas wanneer ik het zie.
Voorlopig heeft de voorgenomen wijziging voor zoveel onrust gezorgd dat er al bedrijven omvallen.
Niet alleen de oldtimerbranche heeft het zwaar, ook gewone garagebedrijven hebben te maken
met fors afnemende bestedingen door de consument.
Tel daar ruim 35% gedaalde autoverkopen bij en je ziet dat de crisis, verergerd door onbezonnen
overheidsplannen, de branche veel schade berokkent.
Het zou prettig zijn wanneer er in een kabinet ook mensen plaatsnemen die wat meer inzicht hebben in
de invloed die kabinetsplannen, ook zonder invoering hebben, op de samenleving.
In dit geval zijn geen ballonnen opgelaten maar complete eskaders die een dodelijk spoor trekken door
het midden en kleinbedrijf.
Voorlopig heeft de voorgenomen wijziging voor zoveel onrust gezorgd dat er al bedrijven omvallen.
Niet alleen de oldtimerbranche heeft het zwaar, ook gewone garagebedrijven hebben te maken
met fors afnemende bestedingen door de consument.
Tel daar ruim 35% gedaalde autoverkopen bij en je ziet dat de crisis, verergerd door onbezonnen
overheidsplannen, de branche veel schade berokkent.
Het zou prettig zijn wanneer er in een kabinet ook mensen plaatsnemen die wat meer inzicht hebben in
de invloed die kabinetsplannen, ook zonder invoering hebben, op de samenleving.
In dit geval zijn geen ballonnen opgelaten maar complete eskaders die een dodelijk spoor trekken door
het midden en kleinbedrijf.
-
Mafkees
Inderdaad Paul, de ene na de andere garage gaat hier weg...diep triest.
-
MuYa
Re: Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?
Ik word er stront ziek van elke keer maar weer een trucje verzinnen om te bezuinigen. Als er een geld tekort is waarom word al dat geld dan naar buitenland gestuurd? Zodat de grieken verder kunnen met hun taverna's of zodat de Spanjaarden verder kunnen met hun siësta's.
Als het zo door gaat moet Europa binnen kort geld naar ons sturen.
Als het zo door gaat moet Europa binnen kort geld naar ons sturen.
-
Peter1
Re: Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?
ik ben geen doemdenker en geloof altijd in creatieve oplossingen, maar dat ontneemt mij niet dat ik al 4 jaar zeg dat deze verandering doorzet en blijft doorgaan, het komt niet meer terug !
he is niet een crissis waar we inzitten maar een volledig veranderde samenleving waar we mee te maken hebben.
en dat gaat nog wel even door !
en ondanks dat kunnen we het best leuk hebben, behalve de oldtimer regeling dan, die niet eens in de kamer zelf is behandeld en al een hele tijd zijn dramatische negatieve effect heefd.
he is niet een crissis waar we inzitten maar een volledig veranderde samenleving waar we mee te maken hebben.
en dat gaat nog wel even door !
en ondanks dat kunnen we het best leuk hebben, behalve de oldtimer regeling dan, die niet eens in de kamer zelf is behandeld en al een hele tijd zijn dramatische negatieve effect heefd.
-
Gullwing
Oldtimers toch geen MRB?
In de Telegraaf van vandaag moet een artikel staan over de voorstellen van staatssecretaris Weekers om hobbymatig gebruikte oldtimers te ontzien, dus geen MRB.
Om toch het voorziene bedrag van 156 miljoen euro binnen te halen wordt de MRB voor personenauto's met een paar euro verhoogd.
Het exacte aantal personenauto's is mij niet bekend.
Bij 8 miljoen stuks gaat de MRB 20 euro per jaar omhoog.
Het is maar wat je onder een paar euro verstaat.
Blijft de vraag wat de veelrijders met een 25 jaar of oudere auto te wachten staat.
Om toch het voorziene bedrag van 156 miljoen euro binnen te halen wordt de MRB voor personenauto's met een paar euro verhoogd.
Het exacte aantal personenauto's is mij niet bekend.
Bij 8 miljoen stuks gaat de MRB 20 euro per jaar omhoog.
Het is maar wat je onder een paar euro verstaat.
Blijft de vraag wat de veelrijders met een 25 jaar of oudere auto te wachten staat.
-
JantjeV8
- Platinum Boarder

- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: Ouder
- Opmerkingen / andere wagens.: s210 430TE 1998, Fiat 500 1967'Unimog 416 1971, Holder B12 1958,
W123 230TE 1981 - Locatie: Haarsteeg
Je betaalt toch, linksom of rechtsom
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2123 ... mer__.html
Net zoals die rare ideeen dat huizenbezitters 1-malig 100 knoeten moeten betalen om een startersubsidiepot te vullen...
raar volk daarzo
Net zoals die rare ideeen dat huizenbezitters 1-malig 100 knoeten moeten betalen om een startersubsidiepot te vullen...
raar volk daarzo
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Henk
- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Contacteer:
Re: Oldtimers toch geen MRB?
Die er hobbymatig gebruik van maken, staat geschreven, die kunnen een 20 dagen kaart kopen voor een paar honderd euro, zo lees ik juist in de papieren telegraaf.
-
Quinten
Denk dat weekers een dommig reken foutje heeft gemaakt door te denken dat de veelrijdende W124?/ W201 diesel rijder (die met afwijkende plaatwerknaden, andere kleur bestuurdersstoel en met spaanplaat schroeven gemonteerd navi scherm) gewoon MRB zou gaan betalen, maar dat is een vergissing dus het geld moet nu voor de zoveelste keer weer van de onschuldige belastingbetaler komen.
Ik kan niet wachten tot we de vuile hypotheekportefeuille van de SNS bank mogen gaan ophoesten.
Ik kan niet wachten tot we de vuile hypotheekportefeuille van de SNS bank mogen gaan ophoesten.
-
JantjeV8
- Platinum Boarder

- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: Ouder
- Opmerkingen / andere wagens.: s210 430TE 1998, Fiat 500 1967'Unimog 416 1971, Holder B12 1958,
W123 230TE 1981 - Locatie: Haarsteeg
156miljoen aan inkomsten zou door oldtimers opgehoest worden als zij wel mrb betaalden.
Laat zeggen Ôé¼ 700,00 gemiddeld op jaar (benzine en diesel gemiddeld) maakt ruim 220.000 oude auto's. Ook dat lijkt mij aan de hoge kant.
En een accijns/btw inkomsten berekening die de handel compenseert hebben ze daar ook niet in mee genomen.
Laat zeggen Ôé¼ 700,00 gemiddeld op jaar (benzine en diesel gemiddeld) maakt ruim 220.000 oude auto's. Ook dat lijkt mij aan de hoge kant.
En een accijns/btw inkomsten berekening die de handel compenseert hebben ze daar ook niet in mee genomen.
-
Quinten
Re: Je betaalt toch, linksom of rechtsom
Helemaal gelijk jan, wel grappig dat Paul net 1 minuut eerder met het zelfde bericht kwam
wat een toeval.
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Henk
- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Contacteer:
Ach de soep wordt nooit gegeten als ie opgediend wordt.
100 % volle mep = duizenden werklozen en bedrijven over de kop.
Diesel / LPG toeslag alleen dan hebben ze tenminste wat en vermoedelijk die paar miljoen ook wel.
Echt bij 100% dan gaat te veel weg, en de mijne wordt gewoon een 320 CDI van 2007, gereedschap ervoor heb ik al gekocht om ook dat zelf te kunnen doen.
100 % volle mep = duizenden werklozen en bedrijven over de kop.
Diesel / LPG toeslag alleen dan hebben ze tenminste wat en vermoedelijk die paar miljoen ook wel.
Echt bij 100% dan gaat te veel weg, en de mijne wordt gewoon een 320 CDI van 2007, gereedschap ervoor heb ik al gekocht om ook dat zelf te kunnen doen.
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sander
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline
Beste leden
Laten we dit soort topic.s nou gewoon bij de huidige houden en plaatsen die maanden geleden aan gemaakt was!
Gr Sander
Laten we dit soort topic.s nou gewoon bij de huidige houden en plaatsen die maanden geleden aan gemaakt was!
Gr Sander