De eerste paar auto's.
In 1907! had MB z'n eerste elektrische auto klaar.
Probeer maar eens een merk te vinden die eerder een elekrische auto klaar had.
Ben je de enigste niet Sander, maar ik hou vol tot het laatste moment en beslis dan pas, of houden of voor de dezelfde kostenfactor gewoon een 320 CDI van 1565 kilo nemen (daar is ook een 1800 kilo versie van) of een 400 CDI en de kilo's voor lief nemen, maar het genot ook. Pak ut goed uit maak ik deze nieuwer dan nieuw.
Ik ga wat de mrb ook wordt gewoon door, vind mijn 230E benzine een enorm fijne auto na heel wat Volvo te hebben gereden[laatste S80].
Deze Benz is zowel van buiten als van binnen als nieuw.
even een fotootje bijgevoegd
allerlei oa turkije en mercedes 060.JPG (922.24 KiB) 2802 keer bekeken
@Hulzie; elk onderhoud zal duurder zijn als "onze" 124. Over de elektronica maar niet te spreken
@Jabuma; heel slim dat je hem gewoon blijft rijden. (er is toch niks beters)
Het zal misschien een tikkie duurder zijn maar we hebben zelf een brug en de buurman werkt al jaren bij Wensink in Meppel, dat maakt veel mogelijk, die rijdt als magazijnmedewerker daar in de 350 CDI ook middels de doe het zelf methode. (sedan modellen heb ik het over, niet het jeep type)
Heb je star diagnose tot je beschikking? Geloof me, zonder merk diagnose apparatuur ben je nergens met moderne auto's.
Zelfs m'n focus 1.8 TDCi uit 2002 zat al zo vol met elektronica dat ik al niets meer zelf aan kon doen.
En die had vaak storingen .
MB zal vast wel beter zijn maar als je zelf niet zo'n apparaat tot je beschikking hebt, kost alleen uitlezen al Ôé¼60!
Dat is ook en reden dat ik voor een 124 ben gegaan.
Voor veel mensen is het een spannende tijd nu de politiek de mobiele toekomst van heel veel liefhebbers in handen heeft.
Ben bang dat de poen doelstelling het zal winnen van het milieu standpunt.
Het einde van de "Witte Kat" auto's in Duitsland is inmiddels in zicht.
Door gebrek aan voldoende oplaadpunten, onrechtmatig parkeren bij oplaadpunten door gewone auto's en het bekeuren van auto's die rechtmatig staan te laden bij de schaarse oplaadpunten is de lol er volledig af.
Vrijwel alle Duitse merken die hybride auto's aanbieden overwegen te stoppen met hun oplaadbare auto's.
Na de laatste gespreken met diverse instanties hebben wij besloten om te stoppen met de organisatie van de actiedag op 1 maart. Dit omdat de actie zoals wij dit oorspronkelijk bedacht hadden niet uit te voeren is. Wij wilden in een rijdend protest het publiek en de politiek op een sympathieke wijze laten zien wat we in Nederland gaan missen in het straatbeeld als wij onze mooie autoÔÇÖs/motoren/trucks weg moeten doen door deze op verkeerde cijfers beruste bezuinigingsmaatregel.
De eerste grote blokkade waar we op stuitten was het afbreken van de
belangrijkste brug die als de toegang tot het Haagse (politieke) centrum fungeert. We hebben gekeken naar alternatieve routes, maar die bleken geen reële optie. De gemeente en de politie Den Haag hebben aangegeven simpelweg geen toestemming te kunnen geven voor onze rijdende manifestatie. Door alle opbrekingen en omleidingen wordt het risico op een verkeersinfarct te groot, waardoor er voor reddingsdiensten (en het gewone verkeer) geen doorkomen meer aan is.
Daarna zijn we bezig geweest om een stilstaand protest op verschillende locaties te organiseren, maar om een dusdanig aantal autoÔÇÖs te plaatsen is in en om Den Haag geen gemakkelijke zaak. Onze laatste optie was het Malieveld, maar dit blijkt door werkzaamheden grotendeels opgebroken. Onze eerdere optie om het parkeerterrein van ADO Den Haag te gebruiken viel niet in goede aarde en onlangs zijn we zelfs naar het vliegveld Valkenburg gaan kijken omdat daar wel ruimte is, maar dit bleek tot half Maart afgehuurd te zijn voor proeven met nieuwe vrachtwagens. Los hiervan spelen de kosten een grote rol. Deze terreinen zijn niet gratis. Dit zou betekenen dat de deelnemers aan het protest een verplichtte bijdrage moeten leveren. Ook dit viel eerder al niet goed bij de deelnemers.
Gezien de korte tijd die ons nog rest en de sfeer op de Facebook pagina, waardoor een flink aantal leden zich (en wij onszelf) niet meer herkennen in de oorspronkelijke opzet van het evenement, hebben wij besloten om ons als organisatoren van het evenement terug te trekken en de manifestatie Good Vibrations af te gelasten. Van een rijdend protest naar een soort van meeting is iets waar we niet achter staan en is ook nooit de bedoeling geweest.
We verzoeken jullie dan ook niet op 1 maart naar Den Haag te komen. Wij kunnen de verantwoording niet nemen om te garanderen dat de manifestatie vlekkeloos verloopt en worden wel aansprakelijk gehouden voor de eventuele gevolgen, zoals extra politie-inzet, e.d. (dit kan in de tonnen lopen) en wij zijn niet in de positie om deze verantwoording te nemen. De politie heeft ons duidelijk gemaakt dat zij onze pagina al enige tijd monitoren en precies weten wat er gebeurt. Indien er mensen zijn die toch op 1 maart in Den Haag willen demonstreren, dan doen zij dat geheel op eigen verantwoording met alle mogelijke gevolgen voor jezelf en je mooie auto van dien. Je zou je vervolgens dan ook af kunnen vragen of dit middel het doel wel heiligt. Met een andere dan een publieksvriendelijke actie wordt mogelijk een tegengesteld effect bereikt en kan de politieke barometer zelfs de verkeerde kant uitslaan. We denken daarom dat het massaal hinderen van het verkeer niet echt een optie is.
We hebben echt alles uit de kast getrokken om het voorgestelde evenement door te laten gaan, maar we moeten helaas concluderen dat we, ondanks alle tijd en moeite die we erin gestoken hebben, niet in onze opzet zijn geslaagd, onze excuses daarvoor.
Wat we als Good Vibrations wel voor willen stellen is stellen is dat degenen die door het nieuwe besluit getroffen gaan worden, op het moment dat dit bekend wordt, met onmiddellijke ingang hun autoÔÇÖs schorsen gedurende de regeerperiode van deze regering. Hierdoor worden de begrote inkomsten geminimaliseerd en ontstaat er mogelijk weer een onderhandelingsruimte om terug te keren naar de huidige situatie.
Jullie hebben ons jullie vertrouwen gegeven en het spijt ons dat we het niet voor elkaar hebben gekregen ons mooie evenement te realiseren. Net als voor velen van jullie is dit voor ons een enorme teleurstelling.
Ik heb begrip voor het besluit en respecteer dat uiteraard ook.
Toch moet mij van het hart dat een andere plaats dan Den Haag als plaats van actie op 1 maart wel tot de mogelijkheden had behoord.
Den Haag is als protestplaats niet zaligmakend zolang het protest kan rekenen op voldoende aandacht van de pers waaronder radio en televisie.
Dit kabinet heeft zijn handen vol met het behalen van parlementaire meerderheden voor alle dwaze beleidsvoorstellen.
Met wat geluk vergeet men de oldtimerliefhebber wat extra eurootjes af te nemen.
hellaas is het zo gelopen ( ik had graag gekomen )
in ieder geval wel bedankt voor jullie inzet
en we wachten nu maar af wat voor plannen er komen van het kabinet om ons te laten bloeden
Wat er ook gebeurt, die 160 miljoen moeten opgebracht worden.
Ga er maar van uit dat de MRB verhoogd wordt. Dat is de makkelijkste oplossing die zekerheid geeft over de opbrengst.
Oldtimers belasten kost alleen maar geld. Hopelijk is dat inmiddels ook doorgedrongen in Den Haag.
Over milieu wordt uiteraard niet meer gesproken dat was slechts een nep argument om de burger weer wat geld af te kunnen troggelen.
Ga er maar gewoon van uit dat we moeten gaan betalen als we bijna dagelijks met onze Benzen willen blijven rijden, elke cent die we uiteindeljk niet aan de MRB hoeven te gaan betalen is weer een meevaller...