een piepende 200D 1985
-
mercedes
een piepende 200D 1985
hallo W124 liefhebbers,
Ik vroeg me af ik heb uiteraard een W124 en nu als ik rij piep en kraak hij.
Het komt van achter nu is mijn vraag zijn dat de rubbers of zijn het de schokbrekers.
ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft dan kan ik dit oplossen.
M.V.G.
W124 liefhebber
Ik vroeg me af ik heb uiteraard een W124 en nu als ik rij piep en kraak hij.
Het komt van achter nu is mijn vraag zijn dat de rubbers of zijn het de schokbrekers.
ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft dan kan ik dit oplossen.
M.V.G.
W124 liefhebber
- W124500E
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Michel
- Type wagen: 500E
- Bouwjaar: 1992
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Re: een piepende W124
Ik denk dat je iets precieser moet zijn, is het met rijden of inveren, hoor je het ook als de auto niet loopt maar de achterkant induwd etc etc
W124 500E (E60 motor), Eisenmann, gone in less than six seconds.
-
mercedes
Het is als je rijdt maar ook als je bijv uitstap dat je hem hoort kraken.
- W124500E
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Michel
- Bouwjaar: 1992
- Automaat: Ja
Zou eerst mijn achterveren laten checken.
W124 500E (E60 motor), Eisenmann, gone in less than six seconds.
-
Syn.Ther.
niet per ongeluk verkeerde wielbouten (handremsysteem dat meegedraaid wordt) anders even met spuitflesje sop even ophanging delen 1 voor 1 inspuiten om te lokaliseren.
- Gombal
- Erelid

- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008
Heb hetzelfde aan de achterzijde, als je langzaam rijdt hoor je hem aan de achterkant kraken.
Ook inderdaad als je uitstapt en gewoon even op de kofferbak duwt.
Vermoed dat de rubbers/bussen van mijn draagarmen zijn, weet alleen niet of het de binnenste of de buitenste zijn. Zou ook nog de rubbers van de stabilisatiestang kunnen zijn.
De rest is bij mij al vervangen, schokdempers, veren, reactiestangen dus die kunnen het niet zijn.
Het enigste wat ik daarbij niet vervangen heb zijn de rubber ringen bovenop de veren dus theoretisch zouden die het ook kunnen zijn.
Heb nog even in de service manual gekeken maar daar kan ik zo gauw niets vinden.
Wilde het volgende zelf ook al doen maar nog geen tijd gehad ervoor, als je nu systematisch 1 voor 1 de rubbers inspuit met wd40 of siliconenspray en daarna weer even test kun je misschien lokaliseren welke het precies zijn. Het zal het probleem niet oplossen maar al kraken ze maar even niet, weet je in ieder geval welke het zijn.
Of op de brug en eronder staan terwijl een ander op de brug op de kofferbak duwt, maarja dan moet je wel een brug hebben.......
(Zie dat er al ongeveer hetzelfde geopperd wordt.............)
Ook inderdaad als je uitstapt en gewoon even op de kofferbak duwt.
Vermoed dat de rubbers/bussen van mijn draagarmen zijn, weet alleen niet of het de binnenste of de buitenste zijn. Zou ook nog de rubbers van de stabilisatiestang kunnen zijn.
De rest is bij mij al vervangen, schokdempers, veren, reactiestangen dus die kunnen het niet zijn.
Het enigste wat ik daarbij niet vervangen heb zijn de rubber ringen bovenop de veren dus theoretisch zouden die het ook kunnen zijn.
Heb nog even in de service manual gekeken maar daar kan ik zo gauw niets vinden.
Wilde het volgende zelf ook al doen maar nog geen tijd gehad ervoor, als je nu systematisch 1 voor 1 de rubbers inspuit met wd40 of siliconenspray en daarna weer even test kun je misschien lokaliseren welke het precies zijn. Het zal het probleem niet oplossen maar al kraken ze maar even niet, weet je in ieder geval welke het zijn.
Of op de brug en eronder staan terwijl een ander op de brug op de kofferbak duwt, maarja dan moet je wel een brug hebben.......
(Zie dat er al ongeveer hetzelfde geopperd wordt.............)
-
CordeJong
- Senior Boarder

- Bouwjaar: 1991
- Automaat: Nee
Kraken van de vering van een W124 is vrijwel altijd vooras stabilisatorrubbers of fusseekogels.
Achter zijn het meestal de scharnier kogels onderste draagarm buitenzijde.
groet cor
Achter zijn het meestal de scharnier kogels onderste draagarm buitenzijde.
groet cor
www.Mercedes-klassiekerservice.nl
-
blackback
Re: een piepende 200D 1985
en wat zou het kunnen wezen als je achtervering alleen maar piept en dus niet kraakt, en dan ook alleen tijdens het rijden.Als ik achter op de kofferbak duw hoor ik niets (meestal)
-
E300
Re: een piepende 200D 1985
Spuit 1 voor 1 je rubbers in met WD40, en je weet het, soms is het zo simpel even logies nadenken.
Suc6, John
Suc6, John