Vervolgens ook het spoilertje even gemaakt. Dit viel ook erg mee, waarbij dank aan de how-to! Belangrijkste is dat je rustig te werk gaat;) Spoilertje gaat nu weer mooi automatisch ophoog, wanneer het schuifdak opent
Wat heb je vandaag aan je W124 gedaan???
-
Luke
Re: Wat heb je vandaag aan je W124 gedaan???
Vandaag was ik van plan om het spoilertje van het schuifdak weer te maken, zodat hij weer automatisch omhoog komt. Toen ik de veertjes en clipjes ophaalde bij de dealer, viel m'n oog op een nieuwe pookhoes. Deze bleek voor de W124 Ôé¼10 te kosten. Dit vond ik erg meevallen, dus deze ook gelijk maar meegenomen. M'n oude was ook origineel (1985 stond er nog in zelfs!) echter hiervan waren de hoekjes ingescheurd. Misschien een goede TIP voor anderen dus, gewoon een origineel pookhoesje bij de dealer voor Ôé¼10;)
Vervolgens ook het spoilertje even gemaakt. Dit viel ook erg mee, waarbij dank aan de how-to! Belangrijkste is dat je rustig te werk gaat;) Spoilertje gaat nu weer mooi automatisch ophoog, wanneer het schuifdak opent
- Sebastiaancocoon
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sebastiaan
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
heey luke, is dat een lederen pookhoes dan of skaileer? ik heb toen der tijd voor mijn diesel een pookhoes gehaald bij zon internet site die veel op marktplaats adverteert. en daar betaalde ik 15 euro incl verzending voor echt leer, en evt ook de bries in kleur te krijgen.
-
Luke
Volgens mij is het gewoon wel rubber, maar wat eruit zien als leer. Het hoort gewoon origineel in de W124 van mijn bouwjaar. Zal vanavond even een foto maken;)
-
Jack-James
Hallo Benz-liefhebbers,
Hedenmorgen ontdekte ik linksvoor onder de Benz een natte plek, lekkage ! !
Motorkap geopend en wat zie ik ? mijn ruitensproeier reservoir, die net was
gevuld met ruitensproeier vloeistof ( bij een service-beurt ) was nu bijna leeg !
De volgende lekkage werd vastgesteld - - -, onderin het reservoir zitten twee
8 m/m gaten, ├®├®n links aan spatbordzijde, met rubberring waar het pompje op zit
en de tweede rubberafdichting, rechts naast 't pompje. Ik denk voor de Engelse versie als
"t reservoir aan de rechterkant zit ?
Deze laatste was helemaal verdroogd en vertoonde een scheurtje, vandaar die lekkage.
Heeft iemand anders dit ook al eens gehad ? Zoja zijn die nog leverbaar ?
mvg jack.
Hedenmorgen ontdekte ik linksvoor onder de Benz een natte plek, lekkage ! !
Motorkap geopend en wat zie ik ? mijn ruitensproeier reservoir, die net was
gevuld met ruitensproeier vloeistof ( bij een service-beurt ) was nu bijna leeg !
De volgende lekkage werd vastgesteld - - -, onderin het reservoir zitten twee
8 m/m gaten, ├®├®n links aan spatbordzijde, met rubberring waar het pompje op zit
en de tweede rubberafdichting, rechts naast 't pompje. Ik denk voor de Engelse versie als
"t reservoir aan de rechterkant zit ?
Deze laatste was helemaal verdroogd en vertoonde een scheurtje, vandaar die lekkage.
Heeft iemand anders dit ook al eens gehad ? Zoja zijn die nog leverbaar ?
mvg jack.
- Sebastiaancocoon
- Diamant Boarder

Heey.
Tweede gaatje is voor opvoerpompje van koplampwissers.
Dopje was voorheen van rubber maar word broos.
Is bij dealer nu een plastic variantverkrijgbaar voor 77 cent. Komt best vaak voor
Tweede gaatje is voor opvoerpompje van koplampwissers.
Dopje was voorheen van rubber maar word broos.
Is bij dealer nu een plastic variantverkrijgbaar voor 77 cent. Komt best vaak voor
-
Luke
Idd wat Sebastiaan zegt, ik heb 't met m'n vorige Benz ook eens gehad. Gewoon even een nieuw dopje halen bij de dealer.
Ik zou wel willen adviseren ook meteen de rubber ring om het opvoerpompje van de ruitenspoeier te vervangen, nu je het reservoir toch leeg hebt. Bij mij ging deze een paar weken later namelijk ook lekken :|. Ook deze is gewoon te verkrijgen bij de dealer;)
Ik zou wel willen adviseren ook meteen de rubber ring om het opvoerpompje van de ruitenspoeier te vervangen, nu je het reservoir toch leeg hebt. Bij mij ging deze een paar weken later namelijk ook lekken :|. Ook deze is gewoon te verkrijgen bij de dealer;)
-
Luke
Vandaag even m'n achterlichten eruit geschroefd om te kunnen inspecteren op roest. Dit schijnt ook een bekende plek te zijn voor roest. Heb al eens weggerotte randen gezien dus vreesde het ergste. Bij mij gelukkig was ik snel klaar:D, 1 kant helemaal niets, andere kant, 1 beginnend puntje.
Verder vond ik nog een roestplek onder een rubber blok die onder het krikpunt hangt. Het blijft verbazingwekkend hoe weinig je er van de buitenkant van ziet, totdat je met een schroevendraaier de dikke laag unterbodenschutz wegkrabt. Ook deze plek even flink opgeschuurd en met roestomzetter behandeld. Gelukkig ben je er nu op tijd bij, 10 jaar verder en je kan lassen denk ik:S.
Verder vond ik nog een roestplek onder een rubber blok die onder het krikpunt hangt. Het blijft verbazingwekkend hoe weinig je er van de buitenkant van ziet, totdat je met een schroevendraaier de dikke laag unterbodenschutz wegkrabt. Ook deze plek even flink opgeschuurd en met roestomzetter behandeld. Gelukkig ben je er nu op tijd bij, 10 jaar verder en je kan lassen denk ik:S.
- Bijlagen
-
- IMG_0421.JPG (249.52 KiB) 2899 keer bekeken
-
- IMG_0420.JPG (216.88 KiB) 2899 keer bekeken
- Sebastiaancocoon
- Diamant Boarder

2 jaar verder en je kan lassen als je het nog niet ziet haha.
Hoe waren de rubbers van je achterlichten? Als ze hard waren zou ik ze vervangen want nu je ze los gehaald hebt zal dan het rubber niet meer 100% afsluiten waardoor er water tussennkomt en blijft zitten en dat gaat weer roesten haha.
Hoe waren de rubbers van je achterlichten? Als ze hard waren zou ik ze vervangen want nu je ze los gehaald hebt zal dan het rubber niet meer 100% afsluiten waardoor er water tussennkomt en blijft zitten en dat gaat weer roesten haha.
-
Luke
Vandaag eindelijk een nieuw gasdempertje geplaatst. Wat een verschil! Ik moet gewoon moeite doen om 'm te laten schokken bij het schakkelen. Natuurlijk is er nog steeds speling in de aandrijflijn, maar de echte oscillatie is er wel behoorlijk uit:). Had ook nieuwe hardyschijven besteld, maar vraag me af hoeveel effect dat nog heeft.
Nog een foto van het oude dempertje, deze deed eigenlijk niks meer, volgens mij was het zelf nog de eerste (W. Germany:P).
Nog een foto van het oude dempertje, deze deed eigenlijk niks meer, volgens mij was het zelf nog de eerste (W. Germany:P).
- Bijlagen
-
- IMG_0423.JPG (244.7 KiB) 2846 keer bekeken
-
Gash
Mijn auto heeft het vreemde probleem dat m'n tank vacuum trekt. Inmiddels heb ik het koolstoffilter (achter het linker voorscherm) vervangen en ik had al een tijdje een gebruikte tank liggen om mijn ingedeukte tank te vervangen. Vandaag heb ik voor de zekerheid even het filter van die tank eruit gehaald. Zoals jullie kunnen zien kan die wel een schoonmaakbeurt gebruiken voordat ik hem in de Benz plaats. 
- Bijlagen
-
- brandstoffilter_beetje_vuil.jpg (108.65 KiB) 2827 keer bekeken
-
Gash
Kost een beetje moeite, zoals het vuil uit de laatste gaatjes prikken met een naald, maar het verschil mag duidelijk zijn. Ik had er al vaak over gelezen, maar heb nu echt gezien dat brandstof (&vuil) een rubberachtige troep wordt na verloop van tijd.
- Bijlagen
-
- brandstoffilter_schoon.jpg (115.2 KiB) 2816 keer bekeken
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sander
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1986
- Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline
En 1 tip.Vet de rubbers van de untits even in met vaseline voordat je ze terug plaats
-
Gash
Bedankt voor de tip! Alle info is welkom voor mij als amateur voor-de-deur-sleutelaar. 
-
MB200D(ave)
Hoi medebenzers,
26 Maart j.l. moest mijn Benz gekeurd worden.
een dag van te voren heb ik de 16 inch velgenset uit de schuur gehaald en voorzien van nieuwe banden en de auto een kleine beurt gegeven.
Toen ik de auto naar de garage bracht, was het eerste wat de monteur zei; "wat een mooie auto!", hierna ging de auto op de brug voor de keuring.
Het enigste wat er aan mankeerde was, de achterste remblokje was versleten en de koplampen moesten gesteld worden.
De monteur vertelde mij dat er welleens meer mercedessen van bouwjaren rond 1985 voorbij kwamen en dat de meeste voor 1500/2000,- werk hadden voor dat zo' n auto pas goed gekeurd kon worden.
Ik heb de monteur gelijk ook even naar mijn voorste hardyschijf laten kijken en direct laten vervangen, want er kwam met het loslaten van de gaspedaal een brom onder de tunnel vandaan en ik had vorig jaar samen met een kennis ook al een inspectie uitgevoerd naar de cardanas en de hardyschijven.
Toen al was er lichte slijtage zichtbaar/voelbaar.
De hardyschijf was nu er ver heen, de bussen kwamen er gewoon uitzetten, ze waren helemaal uitgelubberd!
Nu de nieuwe hardyschijf eronder zit, is de "brom" weg en lijkt het net of de auto soepeler weg rijdt.
Daarnaast heb ik gelijk ook de versnellingsbak olie laten verversen, dit resulteerde in een soepeler schakelende bak.
Bij het weg gaan van de garage, kreeg ik nog maals een compliment mee over de auto.
Ik zou nog steeds een foto maken van de auto om hem aan jullie te laten zien.
Als het beter weer is, zal ik er aan denken om een plaatje te schieten en te plaatsen.
Groetjes,
Dave
26 Maart j.l. moest mijn Benz gekeurd worden.
een dag van te voren heb ik de 16 inch velgenset uit de schuur gehaald en voorzien van nieuwe banden en de auto een kleine beurt gegeven.
Toen ik de auto naar de garage bracht, was het eerste wat de monteur zei; "wat een mooie auto!", hierna ging de auto op de brug voor de keuring.
Het enigste wat er aan mankeerde was, de achterste remblokje was versleten en de koplampen moesten gesteld worden.
De monteur vertelde mij dat er welleens meer mercedessen van bouwjaren rond 1985 voorbij kwamen en dat de meeste voor 1500/2000,- werk hadden voor dat zo' n auto pas goed gekeurd kon worden.
Ik heb de monteur gelijk ook even naar mijn voorste hardyschijf laten kijken en direct laten vervangen, want er kwam met het loslaten van de gaspedaal een brom onder de tunnel vandaan en ik had vorig jaar samen met een kennis ook al een inspectie uitgevoerd naar de cardanas en de hardyschijven.
Toen al was er lichte slijtage zichtbaar/voelbaar.
De hardyschijf was nu er ver heen, de bussen kwamen er gewoon uitzetten, ze waren helemaal uitgelubberd!
Nu de nieuwe hardyschijf eronder zit, is de "brom" weg en lijkt het net of de auto soepeler weg rijdt.
Daarnaast heb ik gelijk ook de versnellingsbak olie laten verversen, dit resulteerde in een soepeler schakelende bak.
Bij het weg gaan van de garage, kreeg ik nog maals een compliment mee over de auto.
Ik zou nog steeds een foto maken van de auto om hem aan jullie te laten zien.
Als het beter weer is, zal ik er aan denken om een plaatje te schieten en te plaatsen.
Groetjes,
Dave
- Verstappen
- Diamant Boarder

- Type wagen: 300E
- Automaat: Ja
vandaag toch maar begonnen aan de krikpunten, was toch nog meer verrot dan ik had gedacht (gehoopt)
Gelukkig heb ik nog een gave donor staan waar ik de stukken uit kan halen
- Bijlagen
-
- netjes afgeslepen
- laswerk 002.jpg (482.17 KiB) 2730 keer bekeken
-
- stukje er weer in gelast
- laswerk 001.jpg (465.62 KiB) 2730 keer bekeken
-
- rotte gedeelte eruit geslepen, hetzelfde stuk uit de donor gehaald
- roest 010.jpg (537.2 KiB) 2730 keer bekeken
Zoek je onderdelen of opties ?, stuur me maar een pb
-
Gash
Netjes hoor!Verstappen schreef:vandaag toch maar begonnen aan de krikpunten, was toch nog meer verrot dan ik had gedacht (gehoopt)
-
DJS
- Diamant Boarder

- Type wagen: 250TD
Netjes, goed dat je de krikpunten aanpakt. 
- Dweezman
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Derek
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes w251 R320 CDI 4matic
Mercedes w169 A160
Mercedes W124 300D
De 200TD een kleine liter koelvloeistof en 1,5L olie gevoerd. Gister zonder problemen nieuwe APK er op.
great minds tank alike
-
Pewawa
2 nieuwe wieldoppen MOPF1 aangeschaft en gemonteerd.... One more to go 
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sander
- Type wagen: 200D
- Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline