Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sander
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline
Re: Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?
Als het zo door gaat met dit topic ben ik genoodzaakt om deze te sluiten.
(1)Geen discriminerende opmerkingen of onderwerpen wie of wat.
(2)Geen kwetsende opmerkingen of wat daar mee te maken hebben.
(3)Laten we het leuk houden want dit is een onderwerp waar je kan praten en discuseren als brugman dit wordt door gewoon gedrukt of je het wel leuk vind of niet klaar en we krijgen als leden van dit forum er allemaal mee te maken.
(1)Geen discriminerende opmerkingen of onderwerpen wie of wat.
(2)Geen kwetsende opmerkingen of wat daar mee te maken hebben.
(3)Laten we het leuk houden want dit is een onderwerp waar je kan praten en discuseren als brugman dit wordt door gewoon gedrukt of je het wel leuk vind of niet klaar en we krijgen als leden van dit forum er allemaal mee te maken.
- AdamCabrio
- Silver Boarder

- Roepnaam: Eelco
- Type wagen: E200 Cabriolet
- Bouwjaar: 1996
- Automaat: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: E320 Kombi 1995
300CE-24 Cabriolet 1992
Dat heb je mooi gezegd Arjen. Helemaal mee eens! (grappig trouwens dat het juist je vrouw is die jullie W124 kostte wat kost zou willen aanhouden
terwijl jijzelf kennelijk nog twijfelt)
-
Prometheus
Omdat dit een dubbele posting was, zie hier!
-
Quinten
@Prometheus,
Op de vorige pagina staat precies het zelfde door GMvdB gepost, als het nou 9 pagina's geleden is gepost kan ik mij
nog voorstellen dat je het gemist heb, maar 1 a 2 pagina's terugkijken is toch niet zo veel moeite.
Op de vorige pagina staat precies het zelfde door GMvdB gepost, als het nou 9 pagina's geleden is gepost kan ik mij
nog voorstellen dat je het gemist heb, maar 1 a 2 pagina's terugkijken is toch niet zo veel moeite.
-
PCC124
Hear hear! Arjen, goed gesproken. Ik heb een soortgelijk verhaal (tweetakt ruikt ook nog eens lekker
), maar ik ga blijven rijden. De kosten van mijn Benz vallen me reuze mee en bovendien kan ik veel zelf en de onderdelen niet duur. Ik denk dat de onderdelen strax alleen nog maar goedkoper worden omdat er veel gesloopt gaat worden, dus ook weer voordeel.
Doe wat je goed dunkt, mits je niet alleen jezelf respecteert!
Doe wat je goed dunkt, mits je niet alleen jezelf respecteert!
-
Robke
Om deze reden volg ik dit forum, echter hoop ik niet teveel geflame / afgunst te zien.DonLuciano schreef:Wanneer valt de beslissing?
Ik gun iedereen hun plezier echter is en blijft het jammer dat een regering hierin weer laat blijken niet te vertrouwen te zijn.
Voor ons zal het voornamelijk de oldtimer zijn maar vergeet niet dat naast de oldtimer er nog veeeeel meer gesnoeid gaat worden.. Dus iedereen komt zo aan zijn beurt..
- Verstappen
- Diamant Boarder

- Type wagen: 300E
- Bouwjaar: N.n.b.
De definitieve plannen zullen worden gepresenteerd in het belastingplan 2014, op prinsjesdag. 17 september
Zoek je onderdelen of opties ?, stuur me maar een pb
-
DJS
- Diamant Boarder

- Type wagen: 250TD
Dit bericht is niet meer van toepassing. 
Laatst gewijzigd door DJS op di jun 18, 2013 11:36 am, 2 keer totaal gewijzigd.
- Marcellus
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Marcel
- Type wagen: 280E
- Bouwjaar: 1992
- Opmerkingen / andere wagens.: S212 - E 400 Estate Avantgarde / dec. 2014
Ach ja, het zijn de cultuurverschilletjes (van dieselrijders/kost wat kost belastingvrij-rijders/benzinerijders/pimpers/ombouwers) die de stof soms doen opwaaien hè..
Daarom zijn meetings leuk want dan leer je elkaar een beetje kennen, ├®n wellicht ook waarderen onder het genot van een biertje of een kop koffie! Uiteindelijk zijn we, als het goed is, allemaal verknocht aan onze W124, maar eenieder om soms totaal verschillende redenen. Dat botst wel eens.. 
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sander
- Type wagen: 200D
- Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline
Hahahha zag het weer staan
dan maar weer weg 
-
200 D
Vergeef me heren, nu ik mijn bericht zo terug zit te lezen, staat er iets h├®├®l anders dan ik bedoelde...
Oldtimers in België invoeren loont ook niet de moeite.
Je mag hier alleen rijden tussen zonsopgang en zonsondergang, binnen een straal van 25 km rond je huis.
Tenzij je van- of naar een meeting aan het rijden bent, en dat ook aan kan tonen.
Dat zijn oldtimers in België...
Maar ik hou me tegen die tijd toch aanbevolen voor een mooie 300D automaat..
Of een niet-belastingvrije 200D automaat..
(bij een oldtimer doet de cilinderinhoud er namelijk niet meer toe, en bij een niet-oldtimer is een 200 nou eenmaal een stuk goedkoper dan een 300D)
Mijn vrouw zeurt namelijk de oren van m'n hoofd dat ze ook een mooie E wilt...
Gr, Ren├®.
Oldtimers in België invoeren loont ook niet de moeite.
Je mag hier alleen rijden tussen zonsopgang en zonsondergang, binnen een straal van 25 km rond je huis.
Tenzij je van- of naar een meeting aan het rijden bent, en dat ook aan kan tonen.
Dat zijn oldtimers in België...
Maar ik hou me tegen die tijd toch aanbevolen voor een mooie 300D automaat..
Of een niet-belastingvrije 200D automaat..
(bij een oldtimer doet de cilinderinhoud er namelijk niet meer toe, en bij een niet-oldtimer is een 200 nou eenmaal een stuk goedkoper dan een 300D)
Mijn vrouw zeurt namelijk de oren van m'n hoofd dat ze ook een mooie E wilt...
Gr, Ren├®.
- Jaakfrans
- Senior Boarder

- Roepnaam: Jaak
- Type wagen: 260E
- Bouwjaar: 1991
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: W123 200D 1982,W123 230 1980,W126 500 1982
Golf2
Sintra
Trans Sport - Locatie: Mazeikiai, Litouwen
Niet helemaal juist.De hierboven beschreven oldtimerregeling geldt als je niet voor de normale technische controle =APK kiest.Als je de normale keuringsvereisten volgt gelden geen gebruiksbeperkingen.200D schreef: Oldtimers in België invoeren loont ook niet de moeite.
In beide gevallen betaal je een eerder lage forfaitaire wegenbelasting ongeacht welke wagen.
Maar inderdaad,oldtimers in België invoeren omwille van de lagere wegenbelasting loont zelden de moeite,de normale tarieven zijn duidelijk veel lager dan in Nederland en dus weegt het belastingvoordeel minder door dan het extra onderhoud.Bovendien zijn nederlandse oldtimers weliswaar spectaculair in waarde gedaald tegenover de exorbitante prijzen van vorige jaren maar daarom nog niet goedkoper dan Duitse of spaanse of litouwse.
-
200 D
Je hebt gelijk, de auto inschrijven onder zgn O-platen betekent dat er beperkingen zijn in het gebruik.
Enig voordeel is dat de auto maar ├®├®nmalig naar de keuring moet, daarna niet meer.
Kies je voor gewone kentekenplaten en dus een jaarlijkse keuring is het gebruik onbeperkt..
Enig voordeel is dat de auto maar ├®├®nmalig naar de keuring moet, daarna niet meer.
Kies je voor gewone kentekenplaten en dus een jaarlijkse keuring is het gebruik onbeperkt..
-
JantjeV8
- Platinum Boarder

- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: Ouder
- Opmerkingen / andere wagens.: s210 430TE 1998, Fiat 500 1967'Unimog 416 1971, Holder B12 1958,
W123 230TE 1981 - Locatie: Haarsteeg
Een 45km voertuig er van maken. De snelweg mijden en lekker binnendoor toeren...
-
KlaasB
bekend "probleem", overkomt mij soms ook wel eens.....200D schreef:Vergeef me heren, nu ik mijn bericht zo terug zit te lezen, staat er iets h├®├®l anders dan ik bedoelde...![]()
![]()
-
BertOBL
Zag vandaag op de site van Frans Manders dat ie toch eieren voor zijn geld kiest en de prijzen aanzienlijk heeft verlaagd.
Stuurman denkt daar weer anders over, vraagt nog steeds de hoofdprijs.
En ondertussen sneuvelen de oldtimer handelaren bij bosjes
.
Stuurman denkt daar weer anders over, vraagt nog steeds de hoofdprijs.
En ondertussen sneuvelen de oldtimer handelaren bij bosjes
-
Panzerkampfwagen
Tja balen, heb zelf het geluk gehad mijn SEC aan een pool te verkopen voor zowat mijn eigen aanschafprijs, muv LPG inbouw en wat andere kosten, vind het best zo. Was leuk in een secje knappen,maar even lekker goedkoop oldtimertje rijden zoals veel gezegd word... Wartaal.