Andere Benz gekocht
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Henk
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Contacteer:
Re: Andere Benz gekocht
Ik ben een rustige rijder, dat klopt, en stuur alleen maar afstanden, zelden een stukkie van 5 km, dan grijp ik eerder de motorfiets.
Heb al iemand die de cruise controll fixt
Wie trouwens die wielen past die eronder zitten, het zijn 16" en nieuwe banden zitten erop, ik wil ze wel ruilen tegen soortgelijk en dan 15" maar dan ook z.g.a.n. banden.
Ik heb ook nog een set 15" licht metalen velgen onder mijn oude 300D zitten, die gaan eronder, en daar druk ik stalen velgen onder.
Heb al iemand die de cruise controll fixt
Wie trouwens die wielen past die eronder zitten, het zijn 16" en nieuwe banden zitten erop, ik wil ze wel ruilen tegen soortgelijk en dan 15" maar dan ook z.g.a.n. banden.
Ik heb ook nog een set 15" licht metalen velgen onder mijn oude 300D zitten, die gaan eronder, en daar druk ik stalen velgen onder.
-
appie01
- Fresh Boarder

- Roepnaam: gerald
- Type wagen: 230E
- Bouwjaar: 1985
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: 300D
Hallo 1 op 14 haal jij niet met een turbo diesel . Ik heb de vorige eigenaar aan de telefoon gehad van jou auto en die zij gemiddeld haalt hij 1 op 10 en dat haal ik met mijn gas auto ook dus is gas veel voordeliger gas is 61.2 cent ( Hasselt ) ik heb meer dan 2 liter gas voor de prijs van een liter diesel Mvg appie
-
GekkeHenkie
Een man is heel blij met zijn 300D?.
En jij gaat hem afzeiken dat jou auto op gas goedkoper rijdt????????
Het verbruik ligt geheel aan de rechtervoet. Misschien had de vorige eigenaar maat 48?
Hulzie veel plezier met je turbo!
En jij gaat hem afzeiken dat jou auto op gas goedkoper rijdt????????
Het verbruik ligt geheel aan de rechtervoet. Misschien had de vorige eigenaar maat 48?
Hulzie veel plezier met je turbo!
- Youpy
- Platinum Boarder

- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
Als men goedkoop wil rijden, koopt men een Oezie-oekie Alto...en geen Benz...
Bij mij en veel Benz rijders gaat het er om wat er lekker rijdt en niet wat het goedkoopst is.
Bij mij en veel Benz rijders gaat het er om wat er lekker rijdt en niet wat het goedkoopst is.
-
EvanG
juist. als ik 1500km rijd om in zuid europa te komen ga ik dit echt niet met een alto doen.
wil je kunnen genieten van je rit. dan kost t nou eenmaal wat meer.
wil je kunnen genieten van je rit. dan kost t nou eenmaal wat meer.
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Contacteer:
Ik ben wel met 1 op 14 naar huis gereden zonder cruise control, de vorige eigenaar heeft ook Audi rs6 en een zwarte nieuwe Benz, type stond er niet op, wel met kuipstoelen erin, dat vertelt mij iets over de rechtervoet.
Deze wagen werd gebruikt om zijn dochter op zaterdag met paard naar de manege te rijden, en dan zal ie wat meer lusten, dat geloof ik graag. Maar ik zal niet veel boven de 1 op 14 komen, zal ut anders stellen, ik krijg um nog zuiniger, want ik pers zelf ook de verstuivers af, en weet van mijn andere 300D dat dat ook zeer veel scheelt echt goed gesteld. Dat doe ik nog voor de winter.
Met een TD moet je best zuinig kunnen rijden, het ding weegt weinig, 1346 kilo, en pk aas genoeg, dus simpel. anders wordt het als je een W123 TD neemt, die hebben een paar 100 kilo meer mee te zeulen.
Deze wagen werd gebruikt om zijn dochter op zaterdag met paard naar de manege te rijden, en dan zal ie wat meer lusten, dat geloof ik graag. Maar ik zal niet veel boven de 1 op 14 komen, zal ut anders stellen, ik krijg um nog zuiniger, want ik pers zelf ook de verstuivers af, en weet van mijn andere 300D dat dat ook zeer veel scheelt echt goed gesteld. Dat doe ik nog voor de winter.
Met een TD moet je best zuinig kunnen rijden, het ding weegt weinig, 1346 kilo, en pk aas genoeg, dus simpel. anders wordt het als je een W123 TD neemt, die hebben een paar 100 kilo meer mee te zeulen.
- Mart
- Silver Boarder

- Roepnaam: Mart
- Type wagen: E250T Turbodiesel
- Opmerkingen / andere wagens.: W123 300D aut. VERKOCHT
Hoi Hulzie,
Mooie auto. ik wens je nog vele veilige kilometers, groetjes uit Heesch.
Mart.
Mooie auto. ik wens je nog vele veilige kilometers, groetjes uit Heesch.
Mart.
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Contacteer:
Bedankt Mart;
Ga hier ook nog zo'n kastje inbouwen voor de A.B.
Ga hier ook nog zo'n kastje inbouwen voor de A.B.
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Contacteer:
Wat ik aantref bij deze auto -ik heb nu pas even echt tijd vandaag, dus alles bekeken- is echt onvoorstelbaar.
Onderhoudsboekje door MB dealer op kenteken afgestempeld tot 420.359 km, toen is de hardyschijf bakzijde, tussenaslager en koppeling sct vernieuwd.
Daarna bij 425126 is de ruitewissermotor vervangen.
436666 km zijn alle 4 remschijven vernieuwd , buitenste stab. rubbers en stop membraam
Alle boekjes zitten er volgens mij bij, en ben 2e eigennaar volgens de RDW, volgens verkopende partij ook.
En nu met werkende cruise controll en genot erin te "varen"!
Onderhoudsboekje door MB dealer op kenteken afgestempeld tot 420.359 km, toen is de hardyschijf bakzijde, tussenaslager en koppeling sct vernieuwd.
Daarna bij 425126 is de ruitewissermotor vervangen.
436666 km zijn alle 4 remschijven vernieuwd , buitenste stab. rubbers en stop membraam
Alle boekjes zitten er volgens mij bij, en ben 2e eigennaar volgens de RDW, volgens verkopende partij ook.
En nu met werkende cruise controll en genot erin te "varen"!
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Contacteer:
Deze week met de Turbo Diesel woon werk en vandaag een ritje Erp op en neer gereden, samen iets minder dan 500 km, heel de weg genietend op de cruise controll, verbruik toch echt 1 op 14,8.
Moet erbij zeggen gewoon met het vakantieverkeer mee, ik had alle tijd.
Moet erbij zeggen gewoon met het vakantieverkeer mee, ik had alle tijd.
-
DJS
- Diamant Boarder

- Type wagen: 250TD
Volgens mij is appie hier een beetje jaloers.appie01 schreef:Hallo 1 op 14 haal jij niet met een turbo diesel . Ik heb de vorige eigenaar aan de telefoon gehad van jou auto en die zij gemiddeld haalt hij 1 op 10 en dat haal ik met mijn gas auto ook dus is gas veel voordeliger gas is 61.2 cent ( Hasselt ) ik heb meer dan 2 liter gas voor de prijs van een liter diesel Mvg appie
Leuke auto heb je gekocht! Stoer ding. Altijd brute dingen, die turbodiesels.
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Contacteer:
Dat zou kunnen, ik voel wel aan die motor dat je er ook wel 1 op 10/11 mee kan rijden, zal ie ook wel nemen als ik mijn tandemasser er achter hang, maar het boekje geeft op 6,2 liter op 100 kilometer bij 90 km per uur, ik ga pogen dat te halen, het zal wel Luxemburg op en neer zijn met de cruise controll op 90, maar wil er zo dicht mogelijk bij komen.
Maar wat heerlijk rijd zo'n auto zo compleet. De Oldsmibile Cutlass V8 van mijn zwager rijdt niet fijner, wel heeft die een mooier geluid. Maar de Olds slokt bij rustig rijden ook 1 op 3, die is van 1977. (LPG 2700 kilo)
Maar wat heerlijk rijd zo'n auto zo compleet. De Oldsmibile Cutlass V8 van mijn zwager rijdt niet fijner, wel heeft die een mooier geluid. Maar de Olds slokt bij rustig rijden ook 1 op 3, die is van 1977. (LPG 2700 kilo)
- Wiersma
- Silver Boarder

- Bouwjaar: N.n.b.
- Opmerkingen / andere wagens.: Daihatsu Sirion Zti
Dat verbruik is ongelooflijk netjes, maar je moet jezelf wel aanhouden om 90 te blijven rijden, die turbo wil alleen maar sneller rijden
Ik denk als je met het "verkeer" meerijd en 130/140 gaat rijden dat het verbruik inderdaad naar 1op11 gaat.
Ik denk als je met het "verkeer" meerijd en 130/140 gaat rijden dat het verbruik inderdaad naar 1op11 gaat.
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Contacteer:
Klopt, maar ik hoef niet met het verkeer mee te blazen, wel moet vlot de invoegstrook kunnen verlaten en doe dat ook, verder is het gewoon mijn stijl, en dat is ga maar een kwartiertje eerder van huis, dan hoef je ook geen haast te hebben.
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Contacteer:
Vandaag heb ik 118 kilometer echt geblazen met deze Turbo, ik heb de Toertocht Staphorst voorgereden en plankgas hier door het veld, verbruik was toen 1 op 11 danwel 9,73 liter op 118 kilometer, en ik denk dat ik niet 1 o 10 met deze auto kan rijden, heb de hele weg alles eruit gehaald wat erin zat. Maar geen rookje komt uit de uitlaat, verstuivers zijn exact.
-
DJS
- Diamant Boarder

- Type wagen: 250TD
Ook al een acceleratie en topsnelheid test gedaan? 
Erg netjes verbruik!
Erg netjes verbruik!
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Contacteer:
Niet op topsnelheid, zal ik ook nooit doen ben ik de man niet voor, de 300D handbak wel eens op 180 gehad, dat griezelt mij toe (paar goede ongelukken gehad meer dan 25 jaar gelden met te snelle motoren, sindsdien rij ik chopper) heb niks met snelheid.
Choppers trekken wel als een speer!!
Wel maximaal geaccelereert, dat gaat hard, elke bocht om zeg maar plankgas weg tot ca 130 km per uur, veel harder wou op die landweggetjes niet, denk wel dat ik um los heb gehad.
Deze toertocht heb ik nu voorgereden voor de motorclub a.s. zaterdag, volgend jaar is ie weer voor Mercedessen, heb ik twee jaar geleden ook gedaan, zo doen we dat ook eens in de drie jaar met solexen.
Choppers trekken wel als een speer!!
Wel maximaal geaccelereert, dat gaat hard, elke bocht om zeg maar plankgas weg tot ca 130 km per uur, veel harder wou op die landweggetjes niet, denk wel dat ik um los heb gehad.
Deze toertocht heb ik nu voorgereden voor de motorclub a.s. zaterdag, volgend jaar is ie weer voor Mercedessen, heb ik twee jaar geleden ook gedaan, zo doen we dat ook eens in de drie jaar met solexen.
-
MB Halle
Hej Henk.
kom eerdaags bij jou in de omgeving landweggetjes rijden,want bij
ons in de buurt zijn het allemaal 60 KM wegen.
gr Wim.
kom eerdaags bij jou in de omgeving landweggetjes rijden,want bij
ons in de buurt zijn het allemaal 60 KM wegen.
gr Wim.