Wat heb je vandaag aan je W124 gedaan???
-
DonLuciano
Re: Wat heb je vandaag aan je W124 gedaan???
Vandaag witte knipperlichten aan de voorkant geplaatst.
-
DonLuciano
Morgen eens wat lampjes in het dashboard vervangen.
-
GekkeHenkie
Net wat beginnende roestplekjes aangepakt.
Schoongemaakt met een staalborstel op de accuboor en daarna zinkspray erover
Schoongemaakt met een staalborstel op de accuboor en daarna zinkspray erover
- Dweezman
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Derek
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes w251 R320 CDI 4matic
Mercedes w169 A160
Mercedes W124 300D
..er eens lekker lang naar staan kijken.
great minds tank alike
-
DonLuciano
Roestplekjesweggewerkt en andere achterlichten geplaatst.
-
Bartzld
Gisteren luchtfilter en brandstoffilter vervangen. Vandaag achterveren en dashboardlampjes vervangen
-
Bartzld
Net de achterveren gewisseld. viel toch een beetje tegen, maar de auto staat weer netjes (hij hing nogal naar achteren)
-
DonLuciano
Hierbij.
- Bijlagen
-
- image_03.png (1.01 MiB) 2980 keer bekeken
-
- image_02.png (896.88 KiB) 2980 keer bekeken
-
Hayo.Sanders
ANWB gebeld om hem met startkabels weer op gang te berngen heb hem langer dan 21 uur niet gebruikt
Houd er wel een vervelend gevoel aan over
-
DonLuciano
Nieuwe accu misschien of is er meer aan de hand.hayo.sanders schreef:ANWB gebeld om hem met startkabels weer op gang te berngen heb hem langer dan 21 uur niet gebruikt
-
Albert_MB260E
Alle zekeringen er even uit halen en dan per zekering meten of er een lekstroom loopt. Dit is een eenvoudige en snelle manier om een hoop uit te sluiten en gericht te kunnen zoeken. De elektrische antenne die niet (goed) uitschakelt is regelmatig de boosdoener. Bij meer dan 0,25 A lekstroom in rusttoestand is er iets aan de hand. Mijn ervaring dat er altijd wel wat stroom weg lekt bij onze MB's.
-
Hayo.Sanders
Auto loopt weer hij was al nagekeken en doorgemeten maar het probleem was niet te vinden bij GAMI telecom alle externe apparatuur en bij mijn garage de basis
De meneer van de ANWB wist wat het probleem was het ligt aan de accu (deze is nieuw) het type accu is niet geschikt voor deze auto's
Volgens hem moet er een ouderwetse loodaccu in
Hij zei dat mijn accu minstens 14.4 /14.6 moet laden terwijl mijn dynamo maar maximaal (bij deze mercedessen 13.8 laad
Probleem is dus altijd een lege accu na 20 uur
Hij vertelde mij dat ik gewoon bij Mercedes op type nr van de auto de goede accu te bestellen daarmee was het probleem opgelost. Ben benieuwd
De meneer van de ANWB wist wat het probleem was het ligt aan de accu (deze is nieuw) het type accu is niet geschikt voor deze auto's
Volgens hem moet er een ouderwetse loodaccu in
Hij zei dat mijn accu minstens 14.4 /14.6 moet laden terwijl mijn dynamo maar maximaal (bij deze mercedessen 13.8 laad
Probleem is dus altijd een lege accu na 20 uur
Hij vertelde mij dat ik gewoon bij Mercedes op type nr van de auto de goede accu te bestellen daarmee was het probleem opgelost. Ben benieuwd
-
GekkeHenkie
bedoelde hij niet dat de accu te zwaar is?
wij plaatsen ook moderne accu's in oldtimers (op het werk)
en daar hebben we nooit problemen mee
wij plaatsen ook moderne accu's in oldtimers (op het werk)
en daar hebben we nooit problemen mee
-
Hayo.Sanders
Nee dat bedoelde hij niet hij had er ook een duidelijke mening over dat een calcium accu niet geschikt zijn voor een W124,
Ik heb nog een antwoord van iemand van deze site
Re: accu
Wel een loodaccu kopen en niet die calcium calcium troep, die zijn niet geschikt voor een W124, goedkoop is duurkoop in dit geval.
Ik heb een foto gemaakt van de uitdraai van de anwb maar kan hem niet plaatsen vanwege de grootte aan pixels
Ik heb nog een antwoord van iemand van deze site
Re: accu
Wel een loodaccu kopen en niet die calcium calcium troep, die zijn niet geschikt voor een W124, goedkoop is duurkoop in dit geval.
Ik heb een foto gemaakt van de uitdraai van de anwb maar kan hem niet plaatsen vanwege de grootte aan pixels
-
Hayo.Sanders
Nee dat bedoelde hij niet Hij zij dat een calcium accu minimaal 14.4/14.6 nodig had en dat de dynamo dat niet kan lleveren bij een loodaccu was dat probllem niet. Hieronder nog een oud antwoord vanuit het forum
Ik kan je een foto sturen met de meet gegevens en wat hij erbij schrijft maar vanwege de grootte kan ik het niet op dit forum zetten
Ik kan je een foto sturen met de meet gegevens en wat hij erbij schrijft maar vanwege de grootte kan ik het niet op dit forum zetten
- DekkersJ
- Expert Boarder

- Roepnaam: Jacco
- Type wagen: 230E
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: Opel Agila 1.2 Eco
- Contacteer:
De metalen hulzen verwijderd aan de bougiekabels bij de bougies.
Groet,
Jacco
Groet,
Jacco
-
Albert_MB260E
Waarom zou je deze metalen hulzen (ontstoorkappen zijn dat toch?) in vredesnaam verwijderen. Edwin (Gordi044) roept dit ook elke keer. Wat veroorzaken deze dingen dan?