ruitenwisser probleem
- RussellStorm2
- Senior Boarder

- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Citroën saxo
ruitenwisser probleem
Beste leden,
Een aantal dagen geleden merkte ik tijdens het gebruik van de ruitenwisser dat deze bleef hangen soms halverwege en soms helemaal naar de rechterkant na enkele seconden deed deze het weer en dan doet deze weer helemaal niets,
zowel op stand interval als normaal en snel , ook als ik dan de schakelaar indruk voor de ruitensproeiers dan reageert deze ook niet.
weet iemand hiervan de oorzaak of kent dit probleem, want het is erg onhandig met dit regenachtige weer
met vriendelijke groeten,
RS
Een aantal dagen geleden merkte ik tijdens het gebruik van de ruitenwisser dat deze bleef hangen soms halverwege en soms helemaal naar de rechterkant na enkele seconden deed deze het weer en dan doet deze weer helemaal niets,
zowel op stand interval als normaal en snel , ook als ik dan de schakelaar indruk voor de ruitensproeiers dan reageert deze ook niet.
weet iemand hiervan de oorzaak of kent dit probleem, want het is erg onhandig met dit regenachtige weer
met vriendelijke groeten,
RS
-
GekkeHenkie
Re: ruitenwisser probleem
er kunnen 3 oorzaken zijn:
- ruitenwisser loopt zwaar, dit kun je oplossen door hem te smeren,.
- combischakelaar is defect, enige optie verv.
- ruitenwisserrelais werkt niet goed, even contacten schoonmaken en kijken wat hij dan doet
- ruitenwisser loopt zwaar, dit kun je oplossen door hem te smeren,.
- combischakelaar is defect, enige optie verv.
- ruitenwisserrelais werkt niet goed, even contacten schoonmaken en kijken wat hij dan doet
-
Yavuz
En om m te smeren, ruitenwisser precies op de helft laten stoppen (dmv contact uit) en daarna afdekkapje open, dan zie je een soort schokbrekertje die moet je smeren.
- Sebastiaancocoon
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sebastiaan
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
Er zijn 4 oorzaken.
Het aandrijfasje van de motor kan te veel spelen krijgen waardoor hij niet meer compleet heen en weer kan gaan.
Het aandrijfasje van de motor kan te veel spelen krijgen waardoor hij niet meer compleet heen en weer kan gaan.
- RussellStorm2
- Senior Boarder

- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1985
- Opmerkingen / andere wagens.: Citroën saxo
ok bedankt heren
ik ga er snel naar kijken, wel merkte ik dat als de wisser halverwege stopt en ik geef een tik tegen het stuur dat deze opeens normaal functioneert
gr rs
oh ja waar zit het ruitenwisser relais bij de W124?(1985)
ik ga er snel naar kijken, wel merkte ik dat als de wisser halverwege stopt en ik geef een tik tegen het stuur dat deze opeens normaal functioneert
gr rs
oh ja waar zit het ruitenwisser relais bij de W124?(1985)
-
GekkeHenkie
Als hij blijft hangen, zet voor de gein dan je knipperlicht eens aan
- Marius28
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Marius
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: Opel Monza 2.5E LPG
Citroën C3
Lexus CT200h - Locatie: Groene Hart Holland
- Contacteer:
Als de ruitenwisser steeds op dezelfde plaats maar niet onderin terugkomt, bijv. 10 of 15 cm te hoog. Dan kun je de arm van het mechanisme eraf halen (bout op de wissermotor losmaken) en op de juiste stand weer monteren.
Groet, Marius
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
-
Hansh
hetzelfde probleem gehad, het relais hoorde je wel inschakelen maar geen reactie bij de wissers een nieuw relais geplaatst en geen enkel probleem meer. relais zit achte de zekeringkast. (even de bovenzijde van de zekeringkast losschroeven>
succes
Hansh
succes
Hansh
-
Dutch
Was bij mij precies zo.
Multischakelaar vervangen, heeft alles opgelost.
Daar bij mij ook de knipperlicht functie begon te storen was het redelijk duidelijk.
Inderdaad kan het multirelais ook mede oorzaak zijn.
Ik zou ze beide vervangen, ongetwijfeld kan je op dit forum beide dingen voor niet teveel geld kopen.
Het werk is het ook niet.
Bij de schakelaar even je stuur eraf trekken, en je kunt overal bij.
Alles bij elkaar, misschien een half uur, drie kwartier werk.
Dutch
Multischakelaar vervangen, heeft alles opgelost.
Daar bij mij ook de knipperlicht functie begon te storen was het redelijk duidelijk.
Inderdaad kan het multirelais ook mede oorzaak zijn.
Ik zou ze beide vervangen, ongetwijfeld kan je op dit forum beide dingen voor niet teveel geld kopen.
Het werk is het ook niet.
Bij de schakelaar even je stuur eraf trekken, en je kunt overal bij.
Alles bij elkaar, misschien een half uur, drie kwartier werk.
-
Johnny
de mijne doet dit momenteel ook, maar ik merk dat de motor gewoon geen kracht meer heeft.
ik kan hem namelijk met een vinger tegen houden, zodra deze even heeft aan gestaan doet hij het redelijk.
kan dus ook gewoon zijn dat je motor op/geoxideerd is.
ik gaat hem eerdaags vervangen laat wel weten of dit geholpen heeft ja of te nee.
gr john
ik kan hem namelijk met een vinger tegen houden, zodra deze even heeft aan gestaan doet hij het redelijk.
kan dus ook gewoon zijn dat je motor op/geoxideerd is.
ik gaat hem eerdaags vervangen laat wel weten of dit geholpen heeft ja of te nee.
gr john
-
Johnny
Heb ff geduurd, maar na vervangen van de ruiten wisser moter is bij mij het probleem opgelost.
Gr john
Gr john