Adviesprijs voor 300D automaat
-
Franklin100
Adviesprijs voor 300D automaat
Beste club vrienden,
Ik ken een vriend die mij te koop heeft aangeboden zijn 300D automaat uit 1987, serie 124.
De auto heeft origineel 131.000 km op te teller staan en de car ziet er strak en netjes uit
De auto heeft altijd binnen gestaan, maar door omstandigheden al 6 jaar niet gereden.
Hij vraagt mij voor de auto 4.500 euro.
Welke risico's loop ik en wat vinden jullie van de prijs.
Zie jullie advies graag tegemoet.
Franklin.
Ik ken een vriend die mij te koop heeft aangeboden zijn 300D automaat uit 1987, serie 124.
De auto heeft origineel 131.000 km op te teller staan en de car ziet er strak en netjes uit
De auto heeft altijd binnen gestaan, maar door omstandigheden al 6 jaar niet gereden.
Hij vraagt mij voor de auto 4.500 euro.
Welke risico's loop ik en wat vinden jullie van de prijs.
Zie jullie advies graag tegemoet.
Franklin.
-
DJS
- Diamant Boarder

- Type wagen: 250TD
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
Re: Adviesprijs voor 300D automaat
Foto's?
Zijn de onderhoudsboekjes, aankoopbon en andere boekjes nog aanwezig?
Wat voor opties heeft hij?
Als hij zes jaar niet gereden heeft, heb je behoorlijk kans dat de rubbers uitgedroogd zijn. Dit betekend dus waarschijnlijk nieuwe stabilisatorrubbers en draagarmrubbers voor, multilinkrubbers achter. Voor de rest kun je nog tegen andere dingen aanlopen door stilstand als vast zittende remmen. Waarschijnlijk zijn de banden ook ovaal of uitgedroogd.
Even de motorolie, remvloeistof, stuubekrachtigingsolie differentieelolie, koelvloeistof, en automaatolie vervangen is wel verstandig om gelijk te doen voordat hij gaat rijden.
Zijn de onderhoudsboekjes, aankoopbon en andere boekjes nog aanwezig?
Wat voor opties heeft hij?
Als hij zes jaar niet gereden heeft, heb je behoorlijk kans dat de rubbers uitgedroogd zijn. Dit betekend dus waarschijnlijk nieuwe stabilisatorrubbers en draagarmrubbers voor, multilinkrubbers achter. Voor de rest kun je nog tegen andere dingen aanlopen door stilstand als vast zittende remmen. Waarschijnlijk zijn de banden ook ovaal of uitgedroogd.
Even de motorolie, remvloeistof, stuubekrachtigingsolie differentieelolie, koelvloeistof, en automaatolie vervangen is wel verstandig om gelijk te doen voordat hij gaat rijden.
-
DonLuciano
Eur 4500 is voor een in nette staat zijnde 300D uit 87 met full options niet te gek maar ik ben idd bang dat je door ee 6 jaar stilstand meer dan 1000 euro kosten krijgt dus ik zou er nog wat af proberen te praten.
-
PeterX300
E 3000 meer gangbaar als de auto in concoursstaat verkeerd en met in het achterhoofd hebbende de rubbers en vloeistoffen te vervangen. Logisch dat deze na al die jaren opdrogen en kwalitatief achteruitgaan. Plus alle accesoires of deze conform functioneren. Overigens wel vanuitgaande dat de kilometers volledig aantoonbaar zijn met boekjes, facturen en evt NAP. In Duitsland of US zijn ook vergelijkbare uitdraaien te verkrijgen.
Succes met aankoop.
Gr Peter
Succes met aankoop.
Gr Peter
-
DJS
- Diamant Boarder

@Lex: Een diesel is wel een stuk minder zinnig met zulke zaken. 
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Henk
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Contacteer:
6 jaar?
Kan je veel loshalen.
Vocht in de uitlaat heeft ook zijn werk gedaan, en zal zich na een tijdje laten horen.
131.000 echt alleen vertrouwen in hebben als er afgestempelde boekjes in zitten.
Tellerunits wisselen is een kwetsie van een half uurtje, teller terug zetten is een paar uur werk.
Kan je veel loshalen.
Vocht in de uitlaat heeft ook zijn werk gedaan, en zal zich na een tijdje laten horen.
131.000 echt alleen vertrouwen in hebben als er afgestempelde boekjes in zitten.
Tellerunits wisselen is een kwetsie van een half uurtje, teller terug zetten is een paar uur werk.
- W124500E
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Michel
- Type wagen: 500E
- Bouwjaar: 1992
- Automaat: Ja
Niet aan beginnen je betaald de hoofdprijs voor een 100% risico auto
Laat hij maar zorgen dat de auto gewoon goed is en een rijdende probleemloze auto levert voor dit geld
Vragen mag je alles
Laat hij maar zorgen dat de auto gewoon goed is en een rijdende probleemloze auto levert voor dit geld
Vragen mag je alles
W124 500E (E60 motor), Eisenmann, gone in less than six seconds.
-
DJS
- Diamant Boarder

Tja dat klopt, bij een diesel heb je waarschijnlijk verrotte klepstoters, kans op vastzittende kleppen is ook aanwezig. Ik zou sowieso eerst de motor even openhalen en goed kijken of de kleppen vrij zijn voor het starten. Als een zuiger een vastzittende klep raakt ben je ook mooi klaar.
Maar met zo'n auto is het wel zo dat als je alles hebt nagekeken en de rubber zooi hebt vervangen, dan heb je ook een auto die nog erg lang mee kan!
Maar @Frank: Plaats eens wat foto's van de buitenkant, motorruimte, interieur en onderhoudsboekjes. 4500 euro is in deze tijden wel erg veel geld voor een W124.
Maar met zo'n auto is het wel zo dat als je alles hebt nagekeken en de rubber zooi hebt vervangen, dan heb je ook een auto die nog erg lang mee kan!
Maar @Frank: Plaats eens wat foto's van de buitenkant, motorruimte, interieur en onderhoudsboekjes. 4500 euro is in deze tijden wel erg veel geld voor een W124.