impulsieve aankoop van een 250TD ...

Hier kun je over van alles en nog wat kletsen omtrend de W124.
Leuk filmpje met een W124? Of met de W124 iets leuks mee gemaakt?
Plaats het hier!
(Geen vragen over de W124?
Simon
Senior Boarder
Senior Boarder
Roepnaam: Simon
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Chevrolet Blazer S10 Sport '88 & BMW E30 325i convertible '86

impulsieve aankoop van een 250TD ...

Bericht door Simon »

Gisteren voor 1250 euro een 250TD gekocht hier in België. Van 1991 met 380.000 km op de teller. En dit om mijn 250D te vervangen met 310.000 km te vervangen die ik 90.000km en 4 jaar geleden heb gekocht. Niks mis met die laatste maar ik wil al lang een breakversie.

Waarom impulsief ... tja twee biertjes op, het was donker en ik had geen zaklamp bij. Ik heb zelfs de motorkap niet open gehad. Toch de wagen is 2de eigenaar, huidige eigenares heeft hem 10 jaar en doet hem van de hand omdat ze twee auto's hebben en er maar 1 nodig hebben. Ze wist me te vertellen dat elk mankement de voorbije jaren gewoon hersteld is ( waaronder vernieuwing van de achtervering, wagen staat lekker hoog achteraan ) en ze er vorig jaar nog met op skivakantie zijn geweest in Zwitserland ...

Verder eindje gaan rijden en eigenlijk voelde het net ietsjes beter dan mijn eigen sedan die dringend een nieuwe hardyschijf nodig heeft. Oliedrukmeter staat stil, bij de mijne verspringt het metertje lichtjes wat volgens sommige de voorbode is van een defecte koppakking. Dit is wel al 90.000 km zo en wss wel al langer dus veel geloof echt ik er niet aan.

Eigenares gaat er netjes met naar de APK/keuring voor verkoop hier in België en vraagt geen voorschot dus het wekt wel vertrouwen. Ook wel wat schoonheidsfoutjes na 370.000km: bekleding schuifdak ontbreekt, ging niet meer open of iets dergelijks. Werkt verder wel. Kofferklep wordt niet meer dichtgezogen en achteruitverwarming doet het niet en ja de zetel kant bestuurder is doorgesleten door het instappen. Maar dat is het dan zowat denk ik.

Ik heb nog een 250D voor onderdelen staan dus links en rechts kan ik nog wel wat recupereren en doe mijn sleutelwerk zelf en het is tenslotte geen fortuin. Gewoon eerlijke wagen denk ik/hoop ik.

Dus tenzij ik mezelf binnen dit en een paar dagen vervloek nadat de wagen afgeleverd is .. to be continued.
Herman280TE
Expert Boarder
Expert Boarder
Roepnaam: Herman
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: W123 250 aut. 1980
W204 180 combi
R170 320
Contacteer:

Re: impulsieve aankoop van een 250TD ...

Bericht door Herman280TE »

Gefeliciteerd met de aankoop Simon! Impulsieve aankopen zijn de leukste, puur vanuit het gevoel.

Veel rijplezier!

Gr Herman
Simon
Senior Boarder
Senior Boarder
Opmerkingen / andere wagens.: Chevrolet Blazer S10 Sport '88 & BMW E30 325i convertible '86

Bericht door Simon »

Ik hoop het.
DonLuciano

Bericht door DonLuciano »

Veel plezier met je aankoop en ja soms is impulsief toch t beste.
Dweezman
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Derek
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes w251 R320 CDI 4matic

Mercedes w169 A160

Mercedes W124 300D

Bericht door Dweezman »

Goed verhaal!

Hoop niet dat-ie roze blijkt te zijn bij daglicht. Of dat er een lijk achterin ligt.
great minds tank alike
TurboPapagaai
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
Bouwjaar: N.n.b.

Bericht door TurboPapagaai »

Zo heb ik mijn 300E ook gekocht. (en in Nederland niks geen aankoop keuring ofzo)
zou slecht rijden op benzine, alles netjes gemeld door de verkoper.

En voor dat geld kan je nog wat doen. ;)
Veel plezier vast gewenst.
Every time you buy MB - a hot girl gets implants.
Simon
Senior Boarder
Senior Boarder

Bericht door Simon »

Van de kleur ben ik inderdaad nog niet 100% zeker, alleszins geen roze . Als ik het goed heb donkergrijs metallic.

En ja inderdaad voor dat geld heb ik nog wel wat speling. Ben naar slechtere exemplaren gaan zien voor meer dan het dubbele van die prijs. Helaas wel wat exemplaren te vinden die mooi in de lak zitten, slechts 200.000 kms hebben met een net MBtex interieur maar in werkelijkheid toch opgespoten wrakken zijn met 800.000km waar niks nog deftig aan werkt bij ├®├®n of andere malafide dealer ... liever op deze manier dan. Erg fout kan het niet lopen denk ik.
DJS
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Type wagen: 250TD
Bouwjaar: 1986

Bericht door DJS »

Ik ben benieuwd. We wachten op foto's! :D
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Simon schreef:Van de kleur ben ik inderdaad nog niet 100% zeker, alleszins geen roze . Als ik het goed heb donkergrijs metallic.

En ja inderdaad voor dat geld heb ik nog wel wat speling. Ben naar slechtere exemplaren gaan zien voor meer dan het dubbele van die prijs. Helaas wel wat exemplaren te vinden die mooi in de lak zitten, slechts 200.000 kms hebben met een net MBtex interieur maar in werkelijkheid toch opgespoten wrakken zijn met 800.000km waar niks nog deftig aan werkt bij ├®├®n of andere malafide dealer ... liever op deze manier dan. Erg fout kan het niet lopen denk ik.

Komt mij zeer bekend voor: om je toch vooral te bewegen naar de auto te komen kijken wordt er flink op los gelogen.
Uiteraard is dat zinloos wanneer je je huiswerk een beetje hebt gedaan en weet waar je op moet letten.
Aan de meeste W124 uit het wild kun je moeiteloos enkele duizenden euro's uitgeven om er weer een net en bruikbaar exemplaar van te maken.

Veel plezier gewenst met je aankoop, het zal best meevallen.

Ik denk dat je een eerlijke W124 break hebt gekocht waarbij de eigenaar aan het einde van de rit wat minder geld
heeft uitgegeven aan details van het onderhoud.
Onderdelen zijn op dit moment spotgoedkoop, met wat inspannig en 100-150 euro voor gebruikte onderdelen zijn de onvolkomenheden wel op te lossen.
Simon
Senior Boarder
Senior Boarder

Bericht door Simon »

En dan heb ik het nog niet over veel Nederlandse W124's die op bijvoorbeeld kapaza.be worden aangeboden van 1985 maar volledig 1995 zijn uitgevoerd... Er zijn hier wel redelijk wat omgebouwde wagens te zien op dit forum maar soms heb ik toch echt wel twijfels of er niet gewoon een ander chassisnr in de auto is terechtgekomen ipv dat alles op een oude koets is overgebouwd.

Zijn er hier op het forum trouwens goede tips te vinden hoe je zoiets kan controleren ?
DJS
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Bericht door DJS »

Ja die zijn er. Je hebt PB. ;)
DonLuciano

Heb je ook foto's van je impulsieve aankoop?
The White Rider
Gold Boarder
Gold Boarder
Roepnaam: Michael
Type wagen: 300D Turbo
Bouwjaar: 1988
Opmerkingen / andere wagens.: 300TE-1989
W123-280E-1981

Bericht door The White Rider »

Ach, wie heeft er nu es niet een auto gekocht met het hart ipv het verstand? Dat hoort toch bij het liefhebber zijn h├®. En als de vorige eigenares hem 10 jaar heeft gehad zit je zowieso beter dan met zo'n exemplaar met 4 eigenaars de laatste 2 jaar, zoals al gezegd een eerlijke kar!

Veel succes ermee!
Groeten uit Belgisch Limburg!
Simon
Senior Boarder
Senior Boarder

Bericht door Simon »

ondertussen voorbije dinsdagmiddag al telefoon gekregen dat de wagen op me staat te wachten met een nieuwe APK/keuring. Aangezien zoiets hier enkel na afspraak kan wil dat min of meer zeggen dat hij probleemloos gekeurd is zonder een herkeuring. Verkoper kan immers maandag maar de afspraak geregeld hebben ... dus dat is al een goed teken. Zaterdag ga ik hem halen en dan neem ik foto's.
Simon
Senior Boarder
Senior Boarder

Bericht door Simon »

Hier is hij dan. Snel een paar foto's genomen met mijn gsm.

Een paar zaken die opgelost moeten worden:

- denkelijk remblokjes vooraan te vervangen, krijg soms bij remmen een melding.
- niks maar dan ook niks in de kofferklep werkt: geen achterruitverwarming, geen ruitenwisser, geen sproeier ...
- denkelijk heeft iemand ooit de motor vervangen van het schuifdak maar verkeerd geplaatst. Als je het dak naar achter wil schuiven kantelt het en dat soort toestanden.
- Over het algemeen geen roest, op het eerste zicht enkel onder de bak van de ruitenwisservloeistof is er een rotte plek.
- Verlichting achteraan zou knipperen wanneer de wagen wat schokken te verduren krijgt

Verder zijn er bij de APK / Technische keuringen een paar opmerkingen onder " Gebreken nauwlettend in het oog te houden "

- Staat remschijf achteraan, Staat schokdemper achteraan, Staat overbrenging achteraan

Maar de basis is wel goed denk ik. Zoals gezegd niet teveel roest, motor draait heel goed en tikt niet, schakelt goed en remt goed.
Bijlagen
2013-12-01 09.18.42 (Small).jpg
2013-12-01 09.18.42 (Small).jpg (51.35 KiB) 3759 keer bekeken
2013-12-01 09.18.52 (Small).jpg
2013-12-01 09.18.52 (Small).jpg (50.67 KiB) 3759 keer bekeken
2013-12-01 09.19.04 (Small).jpg
2013-12-01 09.19.04 (Small).jpg (41.29 KiB) 3759 keer bekeken
GekkeHenkie

Bericht door GekkeHenkie »

Ziet er goed uit zo op de foto's
Maar wat voor trekhaak is dat?
DJS
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Bericht door DJS »

Vervang eerst de zekeringen even, ook als ze nog heel lijken. Schuur de contacten van de zekeringbox op. Kijk dan of er minder elektrische storingen zijn. ;)

Mooie auto trouwens. ;)
Herman280TE
Expert Boarder
Expert Boarder
Roepnaam: Herman
Opmerkingen / andere wagens.: W123 250 aut. 1980
W204 180 combi
R170 320
Contacteer:

Bericht door Herman280TE »

Mooie auto! Maar hoe kan de auto zijn goedgekeurd zonder dat de zaken in de kofferklep werken Geen schokkende dingen trouwens, heel normaal dat bij zo'n oude auto niet alles 100% is.

Veel plezier met de aanwinst!

Gr Herman
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Kijk bij de achterklep eerst eens of de massa verbinding aanwezig is.
Alle funkties weg wijst in die richting.

Verder beschrijf je geen schokkende zaken: remmen na aankoop controleren is een goede gewoonte, kost ook niet veel.
Mogelijk zijn de veerbollen aan vervanging toe. Dat blijkt uit een stugge vering achter.
Alles met elkaar valt het goed mee.
Gefeliciteerd met de aankoop!
Laatst gewijzigd door Gullwing op zo dec 01, 2013 4:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
DonLuciano

Gefeliciteerd met je aankoop.
Plaats reactie