Foto van je W124.
-
Harolds
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Harold
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes C220 CDI 2011
Volvo v70 2.5 10v, 1998, het hondenhok
Re: Foto van je W124.
Ik vind dat groen wel mooi en apart. Typisch Mercedes in die tijd.
- DaimlerBenz
- Expert Boarder

- Roepnaam: Bernard
- Type wagen: E320 Coup├®
- Bouwjaar: 1994
- Automaat: Ja
- LPG: Ja
Mooie kleur Luke! Net een tintje groener dan de 881 silberdistel grun ofniet?
- Bijlagen
-
- foto.jpg (107.68 KiB) 4026 keer bekeken
-
- foto.jpg (79.79 KiB) 4026 keer bekeken
- Marcellus
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Marcel
- Type wagen: 280E
- Bouwjaar: 1992
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: S212 - E 400 Estate Avantgarde / dec. 2014
Ik vind ook alle bijzondere en typische kleuren van de eerste serie erg mooi. Het geeft precies het tijdsbeeld weer, en dat vind ik mooi... Je wagen aanpassen aan de moderne tijd qua interieur of exterieur, geeft aan dat je eigenlijk niet zo van oudere wagens houdt in mijn ogen. Je had ergens diep van binnen toch liever een moderne auto gehad, of niet..? 
-
DJS
- Diamant Boarder

- Type wagen: 250TD
- Bouwjaar: 1986
Niet volkomen mee eens, de buitenkant van de 2.5 is weliswaar origineel, doch geniet ik elke dag van het heerlijke zitgedrag van dat mopf1 sportline leder.
Wat een stoelen, zeker vergeleken met de mopf0 trampolines.
- The White Rider
- Gold Boarder

- Roepnaam: Michael
- Type wagen: 300D Turbo
- Bouwjaar: 1988
- Opmerkingen / andere wagens.: 300TE-1989
W123-280E-1981 - Locatie: België
Helemaal mee eens! Ik kreeg alleen maar rugpijn in die mopf 0 hangmatten! Met de mopf 1 zetel erin is de rijbeleving een stuk aangenamer!
On topic: die pastelkleurtjes uit de '80 zijn toch prachtig h├®!
On topic: die pastelkleurtjes uit de '80 zijn toch prachtig h├®!
Groeten uit Belgisch Limburg!
-
Loekaaz
Marcellus schreef:Ik vind ook alle bijzondere en typische kleuren van de eerste serie erg mooi. Het geeft precies het tijdsbeeld weer, en dat vind ik mooi... Je wagen aanpassen aan de moderne tijd qua interieur of exterieur, geeft aan dat je eigenlijk niet zo van oudere wagens houdt in mijn ogen. Je had ergens diep van binnen toch liever een moderne auto gehad, of niet..?
Ik moet toegeven; als de W124 nooit in de oldtimerregeling had gevallen had ik er IN EERSTE INSTANTIE nooit voor gekozen. Maar nu ik de auto heb, wil ik gewoon niks anders meer. Ja; een krachtigere motor ja, maar voor de rest niks...
En ik moet overigens ook toekennen dat de W124 na de Mopf 1 en 2 zo vele malen beter is geworden, daar kan je niet omheen. Al vind ik wel dat ALS je een facelift conversie doet, moet je ook alles volledig doen. En niet zo half-bakken zoals het gros dat je nu op MP aangeboden ziet worden...
-
Luke
Over smaak valt niet te twisten, moest er in het begin ook aan wennen. Het oldtimergehalte is nu wel wat groter heb ik het idee.
@Bernard: Het is inderdaad een stukje groener dat Silberdistel. De kleur van mijn auto is Riedgr├╝n (803), een niet metallic kleur. Er zijn ook wat W123's en W201 in deze kleur geleverd, je ziet ze niet vaak, maar op de parkeerplaats bij m'n school staat vaak een 190E in dezelfde kleur. Ik meen ergens te hebben gelezen dat deze kleur vanaf omstreeks 1986 niet meer leverbaar was.
@Bernard: Het is inderdaad een stukje groener dat Silberdistel. De kleur van mijn auto is Riedgr├╝n (803), een niet metallic kleur. Er zijn ook wat W123's en W201 in deze kleur geleverd, je ziet ze niet vaak, maar op de parkeerplaats bij m'n school staat vaak een 190E in dezelfde kleur. Ik meen ergens te hebben gelezen dat deze kleur vanaf omstreeks 1986 niet meer leverbaar was.
-
DonLuciano
Nou ik vind de mopf0 trampolines heerlijk zitten. Tis maar net wat je gewend bent.
-
Romy
Hie een foto van mijn coupe....
- Bijlagen
-
- IMAG0121.jpg (46.38 KiB) 3956 keer bekeken
-
- IMAG0122.jpg (56.86 KiB) 3956 keer bekeken
-
DJS
- Diamant Boarder

- Type wagen: 250TD
- Bouwjaar: 1986
Je hebt nu wel MOPF0 leder geplaatst. Zelfs leder en MB-tex van type MOPF0 zit al een stuk steviger en beter dan stof van MOPF0 kan ik beamen. Dat MOPF0 leder zit best goed, vind ik. Ik weet wel dat het ook per persoon (en voornamelijk lichaamsbouw) verschilt of ze het lang kunnen uithouden in MOPF0 stoffen zetels. Vooral mensen met een wat grovere lichaamsbouw hebben er niet zo'n probleem mee. Dan zak je genoeg weg om stevig te zitten. Toch vind ik het MOPF1 sportline leder echt beter zitten. Vooral in bochten is het lekker die enorme zijdelingse steun, vooral waar ik bij het MOPF0 stof nog wel eens bijna uit de stoel schoot.DonLuciano schreef:Nou ik vind de mopf0 trampolines heerlijk zitten. Tis maar net wat je gewend bent.
Mijn mening is dat leder sowieso beter zit dan MOPF0 stof, met nieuwere stoffen bekleding geen grote ervaring. Maar wat zitcomfort betreft het ik sportline leder wel erg hoog in het vaandel, overigens nog nooit normaal MOPF1 / MOPF2 leder geprobeerd dus daar kan ik geen oordeel over geven.
- Marcellus
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Marcel
- Type wagen: 280E
- Opmerkingen / andere wagens.: S212 - E 400 Estate Avantgarde / dec. 2014
tijdje geleden, in rotjeknor...
-
DonLuciano
Ja daar heb je gelijk in ik heb een wat grovere lichaamsbouw dus ik zak iets verder weg dan gemiddeld idd.DJS schreef:Je hebt nu wel MOPF0 leder geplaatst. Zelfs leder en MB-tex van type MOPF0 zit al een stuk steviger en beter dan stof van MOPF0 kan ik beamen. Dat MOPF0 leder zit best goed, vind ik. Ik weet wel dat het ook per persoon (en voornamelijk lichaamsbouw) verschilt of ze het lang kunnen uithouden in MOPF0 stoffen zetels. Vooral mensen met een wat grovere lichaamsbouw hebben er niet zo'n probleem mee. Dan zak je genoeg weg om stevig te zitten. Toch vind ik het MOPF1 sportline leder echt beter zitten. Vooral in bochten is het lekker die enorme zijdelingse steun, vooral waar ik bij het MOPF0 stof nog wel eens bijna uit de stoel schoot.DonLuciano schreef:Nou ik vind de mopf0 trampolines heerlijk zitten. Tis maar net wat je gewend bent.![]()
Mijn mening is dat leder sowieso beter zit dan MOPF0 stof, met nieuwere stoffen bekleding geen grote ervaring. Maar wat zitcomfort betreft het ik sportline leder wel erg hoog in het vaandel, overigens nog nooit normaal MOPF1 / MOPF2 leder geprobeerd dus daar kan ik geen oordeel over geven.
- Turbo300
- Silver Boarder

- Roepnaam: Roy
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Opmerkingen / andere wagens.: W211 E280 CDI Sport pakket
Romy schreef:Hie een foto van mijn coupe....
Zeer mooie coupe!!
Ben wel benieuwd naar meer foto's
ÔÇÄ'Destijds ├®├®n van de snelste in serie geproduceerde diesels ter wereld, De 300D Turbo'
- The White Rider
- Gold Boarder

- Roepnaam: Michael
- Type wagen: 300D Turbo
- Bouwjaar: 1988
- Opmerkingen / andere wagens.: 300TE-1989
W123-280E-1981 - Locatie: België
Mooie auto Joost! Die 17" AMG's staan prachtig onder de 250D turbo, ik die wel es in 't echt te zien! 
Groeten uit Belgisch Limburg!
-
EvanG
af en toe mis ik hem toch wel. 
- Bijlagen
-
- 2013-07-16 16.45.12.JPG (448.8 KiB) 3832 keer bekeken
-
- IMG_1189.JPG (545.13 KiB) 3832 keer bekeken
- W124500E
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Michel
- Type wagen: 500E
lekker blok mooie foto's 
W124 500E (E60 motor), Eisenmann, gone in less than six seconds.