impulsieve aankoop van een 250TD ...
-
Simon
- Senior Boarder

- Roepnaam: Simon
- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1992
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Chevrolet Blazer S10 Sport '88 & BMW E30 325i convertible '86
Re: impulsieve aankoop van een 250TD ...
Al bij al een auto met een hoop klusjes na een grondige inspectie deze middag. Zoals iemand hier al heeft aangehaald is het een auto waarvan de eigenaars het onderhoud wat achterwege hebben gelaten maar omdat hij het steeds bleef doen is dit beginnen aanslepen waardoor er nu een hoop karweitjes te doen zijn. En voor iemand die er zelf niks van kan en dus naar de garage moet voor alles te laten herstellen zou dit een klein fortuin kosten.
Gelukkig kan ik wel zelf sleutelen. Dus wat moet er nog gebeuren ...
- vering achter lijkt niet te werken. Als ik me niet vergis moet die bij belasting weer omhoog komen ? De leiding van het reservoir met hydrauliek olie naar de pomp op de cilinderkop zat een gat in ... als die pomp zou pompen zou alles vol olie moeten hangen. Niet dus. En toch zit dat reservoir vol dus voorlopig weet ik nog niet wat ik daarvan moet denken.
- rotte plek in ├®├®n van de achterste wielkasten, gat dat terecht komt daar waar het reservoir van de ruitenwisservloeistof achteraan zit.
- rubbers van de schakelstangen aan de versnellingsbak aan vervanging toe
- onderaan wel wat olielekken denk ik. Voorlopig alles afgestoomd, krukaskeerring vooraan lijkt me al zeker lek.
- Stalen retourleiding van de brandstofpomp naar de tank lek. Voorlopig opgelost met een stukje rubber slang.
Al bij al zit er wel wat werk op. Groot verschil toch met mijn 250D met 309.000 echte km's op de teller. Dus ik durf een beetje aan de kmstand te twijfelen ook.
Gelukkig kan ik wel zelf sleutelen. Dus wat moet er nog gebeuren ...
- vering achter lijkt niet te werken. Als ik me niet vergis moet die bij belasting weer omhoog komen ? De leiding van het reservoir met hydrauliek olie naar de pomp op de cilinderkop zat een gat in ... als die pomp zou pompen zou alles vol olie moeten hangen. Niet dus. En toch zit dat reservoir vol dus voorlopig weet ik nog niet wat ik daarvan moet denken.
- rotte plek in ├®├®n van de achterste wielkasten, gat dat terecht komt daar waar het reservoir van de ruitenwisservloeistof achteraan zit.
- rubbers van de schakelstangen aan de versnellingsbak aan vervanging toe
- onderaan wel wat olielekken denk ik. Voorlopig alles afgestoomd, krukaskeerring vooraan lijkt me al zeker lek.
- Stalen retourleiding van de brandstofpomp naar de tank lek. Voorlopig opgelost met een stukje rubber slang.
Al bij al zit er wel wat werk op. Groot verschil toch met mijn 250D met 309.000 echte km's op de teller. Dus ik durf een beetje aan de kmstand te twijfelen ook.
-
Gullwing
Kilometerstand hoeft niet twijfelachtig te zijn.
Kombi's zijn werkpaarden en worden meestal ook daarvoor gebruikt.
Het plaatje boekbinderij op de achterklep doet vermoeden dat deze kombi zeker als werkpaard is gebruikt.
Zonder oliedruk natuurlijk geen werkend regelsysteem voor de hoogte van de achteras.
Eerst de pomp maar eens voorzien van olieaanvoer. Helaas is de kans groot dat de pomp zonder olie heeft gedraaid.
Daar kan hij slecht tegen. Zodra er weer druk is, de rest van het systeem controleren.
Met het verstelbare stangetje achter aan de rechter draagarm kun je de hoogte afstellen.
Dit stangetje vervangen is raadzaam omdat de kogelgewrichtjes vaak vastroesten. Dan raakt de verbindingsstang los.
Het is dan toeval of de auto achter op een bruikbare hoogte blijft staan.
In noodgevallen kun je de regelstang van de regelklep iets verzetten om de auto op rijdbare hoogte te brengen.
Kombi's zijn werkpaarden en worden meestal ook daarvoor gebruikt.
Het plaatje boekbinderij op de achterklep doet vermoeden dat deze kombi zeker als werkpaard is gebruikt.
Zonder oliedruk natuurlijk geen werkend regelsysteem voor de hoogte van de achteras.
Eerst de pomp maar eens voorzien van olieaanvoer. Helaas is de kans groot dat de pomp zonder olie heeft gedraaid.
Daar kan hij slecht tegen. Zodra er weer druk is, de rest van het systeem controleren.
Met het verstelbare stangetje achter aan de rechter draagarm kun je de hoogte afstellen.
Dit stangetje vervangen is raadzaam omdat de kogelgewrichtjes vaak vastroesten. Dan raakt de verbindingsstang los.
Het is dan toeval of de auto achter op een bruikbare hoogte blijft staan.
In noodgevallen kun je de regelstang van de regelklep iets verzetten om de auto op rijdbare hoogte te brengen.
-
200 D
Proficiat met je mooie Benz..
Moet hij nog naar de 2dehands keuirng, of is hij daar al gepasseerd..??
Lijkt me niet met die oude kentekenplaten erop..
Gr. Ren├®.
Moet hij nog naar de 2dehands keuirng, of is hij daar al gepasseerd..??
Lijkt me niet met die oude kentekenplaten erop..
Gr. Ren├®.
-
RolandKersten
- Gold Boarder

- Roepnaam: Roland
- Type wagen: E220T
- Bouwjaar: 1996
- Automaat: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: Suzuki gsx 1100 1981, zelfbouw
Wat betreft je schuifdak,
Is volgens mij vrij simpel op te lossen.
Heb het hetzelfde probleem gehad nadat ik aan de witte knop heb gezeten bij de schuifdakmotor.
Deze kun je uittrekken en is voor het afstellen van het schuifdak.
Door de goede tips van het forum was dit snel opgelost.
Probeer eerst het schuifdak in de kantelstand te krijgen.
Trek de witte knop 1 slagje uit, Naast die witte knop zit een klein gaatje, steek daar bijvoorbeeld een kleine schroevendraaier in. Draai aan de witte knop net zolang totdat je de schroevendraaier door kunt drukken.
Probeer daarna je schuifdak nog maar eens.
Dit zou in principe moeten werken, althans werkte voor mij, en koste mij nog geen 5 minuten.
Succes ermee.
Bij de weg, mooie Benz mooie kleur.
En oja als je achter totaal geen veering meer hebt zijn je bollen versleten.
Cya
Roland
Is volgens mij vrij simpel op te lossen.
Heb het hetzelfde probleem gehad nadat ik aan de witte knop heb gezeten bij de schuifdakmotor.
Deze kun je uittrekken en is voor het afstellen van het schuifdak.
Door de goede tips van het forum was dit snel opgelost.
Probeer eerst het schuifdak in de kantelstand te krijgen.
Trek de witte knop 1 slagje uit, Naast die witte knop zit een klein gaatje, steek daar bijvoorbeeld een kleine schroevendraaier in. Draai aan de witte knop net zolang totdat je de schroevendraaier door kunt drukken.
Probeer daarna je schuifdak nog maar eens.
Dit zou in principe moeten werken, althans werkte voor mij, en koste mij nog geen 5 minuten.
Succes ermee.
Bij de weg, mooie Benz mooie kleur.
En oja als je achter totaal geen veering meer hebt zijn je bollen versleten.
Cya
Roland
-
Simon
- Senior Boarder

- Opmerkingen / andere wagens.: Chevrolet Blazer S10 Sport '88 & BMW E30 325i convertible '86
Wagen heeft zijn tweedehandskeuring gehad, het zijn de nrplaten van mijn 250D die er ophangen. Tijdelijke verzekering genomen zodat ik wat kan proefrijden.
Wat bedoel je met geen vering ? Als ik op de trekhaak ga staan en ik beweeg op en neer, veert hij wel maar terug op niveau komen doet hij niet. Of doet hij dat sowieso niet ?
Wat bedoel je met geen vering ? Als ik op de trekhaak ga staan en ik beweeg op en neer, veert hij wel maar terug op niveau komen doet hij niet. Of doet hij dat sowieso niet ?
-
Gullwing
Wanneer je lading toevoegt en de motor draait zal het veersysteem de auto weer op de oorspronkelijke hoogte brengen. Dat gaat niet onmiddelijk maar binnen ongeveer een minuut moet de oorspronkelijke rijhoogte weer bereikt zijn.
Kapotte veerballen, inwendig lek, uit zich door keiharde vering achter. De auto gaat dan stuiterend over de weg.
Tenzij er aan geknoeid is werkt het veersysteem vele duizenden kilometers probleemloos.
Defecte veerbollen is de meest voorkomende storing. Is goed op te lossen tegen bescheiden kosten.
Kapotte veerballen, inwendig lek, uit zich door keiharde vering achter. De auto gaat dan stuiterend over de weg.
Tenzij er aan geknoeid is werkt het veersysteem vele duizenden kilometers probleemloos.
Defecte veerbollen is de meest voorkomende storing. Is goed op te lossen tegen bescheiden kosten.
-
TurboPapagaai
- Platinum Boarder

- Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
- Bouwjaar: N.n.b.
geen wereld schokkende reparaties als ik het zo hoor.
Gefeliciteerd met deze aanschaf.
als ik de foto's zo beoordeel en hoor wat er wellicht aan de hand is had ik m ook gekocht
als ik op zoek was.
Mooi exemplaar.
Every time you buy MB - a hot girl gets implants.
-
Simon
- Senior Boarder

Ik kan niet zeggen dat de auto stuitert, veert wel gewoon goed denk ik. Als ik de verkoopster goed heb begrepen hadden ze wel al herstellingen laten uitvoeren aan de achtervering en had ze het over "bollen" .. zou best kunnen dat die recent vervangen zijn. Maar waar zitten die dingen eigenlijk ?
Ik vind dat iedereen hier nog vrij positief staat tegenover die waslijst klusjes
.
Ik vind dat iedereen hier nog vrij positief staat tegenover die waslijst klusjes
- The White Rider
- Gold Boarder

- Roepnaam: Michael
- Type wagen: 300D Turbo
- Bouwjaar: 1988
- Opmerkingen / andere wagens.: 300TE-1989
W123-280E-1981 - Locatie: België
Wij zijn hier wel wat gewoon hoor
Het zijn in mijn ogen de beste wagens ooit gebouwd, maar het blijven oudjes, en oudjes hebben kwaaltjes 
Groeten uit Belgisch Limburg!
-
Simon
- Senior Boarder

tja ik rijd met niet anders dan oudjes, maar maak er wel een punt van ze elke 10.000 km op de hefbrug te zetten en alles eens kritisch te bekijken. Zo kom ik nooit op het punt van " pfff wat een hoop werk, hier heb ik geen zin in " ...
Het werk dat hier op zit is gewoon het gevolg van een tijd lang blijven rijden met het gedacht " blijven gaan tot hij vanzelf stopt " en vooral zo weinig mogelijk kosten doen. Klein detail natuurlijk is dat die oude diesels er niet echt met ophouden zolang ze olie, brandstof en water krijgen. Bizar is wel dat ze er in deze staat nog met op wintersport zijn geweest in Zwitserland met de wegentaks sticker op de voorruit als getuige. Het vertrouwen was dus anderzijds wel groot
Tja over de vering ben ik er nog steeds niet. Ik kan niet zeggen dat de auto stuitert, ook niet dat hij laag hangt want hij staat mooi hoog maar ik ben zo goed als zeker dat de pomp niks doet. Ik was eigenlijk de overtuiging " als hij niet op de grond hangt achteraan, dan is de vering goed " ... verkeerd gedacht neem ik aan.
Het werk dat hier op zit is gewoon het gevolg van een tijd lang blijven rijden met het gedacht " blijven gaan tot hij vanzelf stopt " en vooral zo weinig mogelijk kosten doen. Klein detail natuurlijk is dat die oude diesels er niet echt met ophouden zolang ze olie, brandstof en water krijgen. Bizar is wel dat ze er in deze staat nog met op wintersport zijn geweest in Zwitserland met de wegentaks sticker op de voorruit als getuige. Het vertrouwen was dus anderzijds wel groot
Tja over de vering ben ik er nog steeds niet. Ik kan niet zeggen dat de auto stuitert, ook niet dat hij laag hangt want hij staat mooi hoog maar ik ben zo goed als zeker dat de pomp niks doet. Ik was eigenlijk de overtuiging " als hij niet op de grond hangt achteraan, dan is de vering goed " ... verkeerd gedacht neem ik aan.
-
Gullwing
[quote="Simon"]
.
[quote]
Het gaat nergens om ernstige gebreken.
Zo lang is dat lijstje ook weer niet.
Voor iemand die zelf wat kan doen blijven de kosten ook nog te overzien,
Je hebt voor niet te veel geld een hele leuke W124 aangeschaft.
Volgende keer eerst weer wat moed indrinken voor de aankoop van een nieuwe koets?
Wanneer de wagenhoogte normaal is wijst dat inderdaad op een werkend systeem al regelt hij bij extra
belading de hoogte niet af.
Eerst maar eens rustig onderzoeken wat de oorzaak is van het inactieve systeem.
Kan goed meevallen, kijk eerst eens onder de kombi of de regelklep wel is verbonden met de rechterdraagarm.
Wanneer het afstelbare stangetje er los bij hangt heb je de oorzaak waarschijnlijk al gevonden.
[quote]
Het gaat nergens om ernstige gebreken.
Zo lang is dat lijstje ook weer niet.
Voor iemand die zelf wat kan doen blijven de kosten ook nog te overzien,
Je hebt voor niet te veel geld een hele leuke W124 aangeschaft.
Volgende keer eerst weer wat moed indrinken voor de aankoop van een nieuwe koets?
Wanneer de wagenhoogte normaal is wijst dat inderdaad op een werkend systeem al regelt hij bij extra
belading de hoogte niet af.
Eerst maar eens rustig onderzoeken wat de oorzaak is van het inactieve systeem.
Kan goed meevallen, kijk eerst eens onder de kombi of de regelklep wel is verbonden met de rechterdraagarm.
Wanneer het afstelbare stangetje er los bij hangt heb je de oorzaak waarschijnlijk al gevonden.
-
Simon
- Senior Boarder

onderaan hangt niks los, dat heb ik gisteren gezien. Wat ik wel zag toen ik de motor gisteren aan het afstomen was, is dat de leiding die onderaan het hydrauliekoliereservoir vertrekt naar de pomp op de cilinderkop ( de aanzuig vermoed ik ? ) dat die een groot gat vertoonde. Dus ik heb zo een vermoeden dat er helemaal geen olie meer in het systeem zit ? Waarom ik nog niet in dat reservoir gekeken heb .. goeie vraag die ik me nu zelf stel.
Dus die pomp heeft volgens mij dus al onvermijdelijk droog gedraaid.
Dus die pomp heeft volgens mij dus al onvermijdelijk droog gedraaid.
-
200 D
Als ik me niet vergis, ben je hem alweer aan het doorverkopen..??
http://www.kapaza.be/nl/Mercedes-Benz/m ... 595083.htm
Tipje : zet er wat meer foto's bij van alle kanten en ook van het interieur..
Gr. Ren├®.
http://www.kapaza.be/nl/Mercedes-Benz/m ... 595083.htm
Tipje : zet er wat meer foto's bij van alle kanten en ook van het interieur..
Gr. Ren├®.
-
TurboPapagaai
- Platinum Boarder

- Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
- Bouwjaar: N.n.b.
Zou ook netjes zijn als je eerlijk bent over de gebreken die je kent.
Every time you buy MB - a hot girl gets implants.
-
Gullwing
Fijn, allemaal moeite doen om Simon te helpen met zijn break blijkt dat hij er al weer van af wil.┬┤
Dat is dus een totaal zinloze komedie.
Dat is dus een totaal zinloze komedie.
-
Quinten
Idd, dit draadje in de advertentie vermelden is het meest duidelijk voor de toekomstige koper.TurboPapagaai schreef:Zou ook netjes zijn als je eerlijk bent over de gebreken die je kent.
-
Simon
- Senior Boarder

Voor de duidelijkheid wagen staat te koop omdat ik twijfel deze te houden of mijn 250D te verkopen.
Ja ik vraag 1800 euro, maar mag uiteraard weg aan de prijs die ik er voor gegeven heb en dat is 1250 euro in zijn huidige staat. Bieders op kapaza en consoorten hebben de gewoonte de helft van de vraagprijs te bieden dus bied ik hem niet te koop aan voor de prijs die ik er voor heb gegeven.
Maar zolang hij in mijn garage staat, los ik gaandeweg de kleinigheden op die er op te lossen zijn. Staat hij er nog binnen 2 maanden schrijf ik hem alsnog in. Dan moet ik wel een keuze maken.
Eventuele kopers mogen de wagen binnenin, bovenaan en onderaan de hefbrug bekijken dus ik heb niks te verbergen.
Dus om het nu zinloze komedie te noemen ?
Ja ik vraag 1800 euro, maar mag uiteraard weg aan de prijs die ik er voor gegeven heb en dat is 1250 euro in zijn huidige staat. Bieders op kapaza en consoorten hebben de gewoonte de helft van de vraagprijs te bieden dus bied ik hem niet te koop aan voor de prijs die ik er voor heb gegeven.
Maar zolang hij in mijn garage staat, los ik gaandeweg de kleinigheden op die er op te lossen zijn. Staat hij er nog binnen 2 maanden schrijf ik hem alsnog in. Dan moet ik wel een keuze maken.
Eventuele kopers mogen de wagen binnenin, bovenaan en onderaan de hefbrug bekijken dus ik heb niks te verbergen.
Dus om het nu zinloze komedie te noemen ?