Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?
-
Matgap38
Re: Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?
Ik denk niet dat we vandaag nog een antwoord krijgen op wat wij zitten te wachten
-
Killerbean
Helaas jongens, motie verworpen.
Lappen maar !
Lappen maar !
-
TurboPapagaai
- Platinum Boarder

- Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Geheel in lijn met de overige uitknijp maatregelen.
Zo jammer weer.
Every time you buy MB - a hot girl gets implants.
- Sebastiaancocoon
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sebastiaan
- Type wagen: N.n.b.
- Automaat: Nee
Ik had het al niks anders verwacht. De brieven diebal werden verstuurt enzo bevestigde het alleen maar.
ZEer jammer voor de liefhebbers hier die hun auto nu niet meer kunnen betalen.
Ik hoop wel dat de slechte naam afneemt van de series W201,124,126 en dat gaat ook wel komen. Een kafverotte 190D zal je tegenwoordig niet meer zo snel zien in de binnenstad. Ik verwacht over het algemeen dat de mooiere exemplaren blijven bestaan.
Degene die een oldtimer hebben, ik wens jullie veel sterkte als het onbetaalbaar is geworden en je auto daarbij nog eens onverkoopbaar is geworden voor een normale prijs.
Ik neem aan dat de overgangsregeling alleen is voor autos van 87 en ouder en dat dus autos van 91 byv die overgangsregeling nooit zulleb krijgen??
ZEer jammer voor de liefhebbers hier die hun auto nu niet meer kunnen betalen.
Ik hoop wel dat de slechte naam afneemt van de series W201,124,126 en dat gaat ook wel komen. Een kafverotte 190D zal je tegenwoordig niet meer zo snel zien in de binnenstad. Ik verwacht over het algemeen dat de mooiere exemplaren blijven bestaan.
Degene die een oldtimer hebben, ik wens jullie veel sterkte als het onbetaalbaar is geworden en je auto daarbij nog eens onverkoopbaar is geworden voor een normale prijs.
Ik neem aan dat de overgangsregeling alleen is voor autos van 87 en ouder en dat dus autos van 91 byv die overgangsregeling nooit zulleb krijgen??
- W124500E
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Michel
- Type wagen: 500E
- Bouwjaar: 1992
Zal altijd win win zijn dat schorsen
Het ging om de economisch liefhebbers van vooral diesel en LPG
Hoe ga je dan nu 15000 tot 60000 per jaar doen
Lopen ???
Of met 0 comfort in een budget mrb koekblik
Het ging om de economisch liefhebbers van vooral diesel en LPG
Hoe ga je dan nu 15000 tot 60000 per jaar doen
Lopen ???
Of met 0 comfort in een budget mrb koekblik
W124 500E (E60 motor), Eisenmann, gone in less than six seconds.
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Henk
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Contacteer:
Mijn Turbo Diesel rijdt er gewoon om door, wil geen passat diesel of audi a6 diesel.
Vandaag even naar Luxemburg om te tanken, zit al in Sterksel!
Maar zo'n lekkere W124 hoeft voor onderhoud niet naar een garage, en dat zijn anders de hoogste kostten!
Beetje niet manke harry kan dat allemaal zelf en bij de tupperware bakjes lukt dat niet meer.
Vandaag even naar Luxemburg om te tanken, zit al in Sterksel!
Maar zo'n lekkere W124 hoeft voor onderhoud niet naar een garage, en dat zijn anders de hoogste kostten!
Beetje niet manke harry kan dat allemaal zelf en bij de tupperware bakjes lukt dat niet meer.
-
TurboPapagaai
- Platinum Boarder

- Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
Ik had zelf de LPG al uitgebouwd en was Maandag al bij t RDW geweest.
Wat al gezegd is, hier is t onderhoud redelijk zelf van te doen.
En dan voor 3 maanden maar een kleine stadsauto.
Die de rest van t jaar schorsen.
Zo'n 300E rijdt echt geweldig.
Wordt er iedere keer blij van als ik er mee rijdt.
Wat al gezegd is, hier is t onderhoud redelijk zelf van te doen.
En dan voor 3 maanden maar een kleine stadsauto.
Die de rest van t jaar schorsen.
Zo'n 300E rijdt echt geweldig.
Wordt er iedere keer blij van als ik er mee rijdt.
Every time you buy MB - a hot girl gets implants.
-
Prometheus
Senaat akkoord
Op 18 december 2014 ging ook de Eerste kamer akkoord met Belastingplan 2014, waardoor de vrijstellingsleeftijd definitief naar 40 jaar gaat. Wat ons betreft heeft de Eerste Kamer haar controlerende taak niet goed uitgevoerd, men had nooit akkoord mogen gaan met deze maatregel.
Naar de rechter!
Politiek mag onze rol dan uitgespeeld zijn, juridisch niet! Stichting Autobelangen is voornemens de Staat voor de rechter te dagen en heeft daarvoor uw steun nodig.
De gehele maatregel berust op foutieve informatie. Grote groepen mensen zijn hierdoor zwaar gedupeerd. U kreeg toch een brief dat u voortaan geen wegenbelasting meer zou hoeven betalen? Laten we dat nou eens aan de rechter voorleggen!
Wij verzoeken iedereen een toezegging van minimaal Ôé¼ 50 te doen, zodat wij bij voldoende donateurs de rechtszaak kunnen laten starten door onze advocaat prof. mr. Barkhuysen. Met onderstaand formulierkunt u ons machtigen om eenmalig een bedrag bij u af te schrijven.
Alleen indien er op 20 januari 2014 voldoende donateurs zijn starten wij de zaak en wordt de donatie bij u afgeschreven. U betaalt dus alleen indien er voldoende donateurs zijn om de rechtszaak te kunnen voeren.
Via onze website kunt u zich inschrijven voor het voeren van de rechtszaak. Wij hopen dat wij de kans krijgen deze maatregel aan de rechter voor te leggen!
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Op 18 december 2014 ging ook de Eerste kamer akkoord met Belastingplan 2014, waardoor de vrijstellingsleeftijd definitief naar 40 jaar gaat. Wat ons betreft heeft de Eerste Kamer haar controlerende taak niet goed uitgevoerd, men had nooit akkoord mogen gaan met deze maatregel.
Naar de rechter!
Politiek mag onze rol dan uitgespeeld zijn, juridisch niet! Stichting Autobelangen is voornemens de Staat voor de rechter te dagen en heeft daarvoor uw steun nodig.
De gehele maatregel berust op foutieve informatie. Grote groepen mensen zijn hierdoor zwaar gedupeerd. U kreeg toch een brief dat u voortaan geen wegenbelasting meer zou hoeven betalen? Laten we dat nou eens aan de rechter voorleggen!
Wij verzoeken iedereen een toezegging van minimaal Ôé¼ 50 te doen, zodat wij bij voldoende donateurs de rechtszaak kunnen laten starten door onze advocaat prof. mr. Barkhuysen. Met onderstaand formulierkunt u ons machtigen om eenmalig een bedrag bij u af te schrijven.
Alleen indien er op 20 januari 2014 voldoende donateurs zijn starten wij de zaak en wordt de donatie bij u afgeschreven. U betaalt dus alleen indien er voldoende donateurs zijn om de rechtszaak te kunnen voeren.
Via onze website kunt u zich inschrijven voor het voeren van de rechtszaak. Wij hopen dat wij de kans krijgen deze maatregel aan de rechter voor te leggen!
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sander
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1986
- Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline
Wordt nog veel erger de komende jaren!
- Bijlagen
-
- uploadfromtaptalk1387359090007.jpg (64.25 KiB) 2406 keer bekeken
-
PCC124
Ja Ophetwater, dat is wel gochem van die malverseur bedacht: 2017 ik begrijp niet dat iemand met leugens in de politiek kan zitten en niet verantwoordelijk worden gehouden hiervoor (heb hem in een debat horen zeggen: 200 euro per jaar is toch goed op te brengen voor een hobby?) Daarmee is een rad voor ogen gedraaid
Ik heb gehoord van een massale schorsingsactie op 30-12 van dit jaar. Ik denk dat ik meedoe, dat is, naast snelwegen volzetten (wat in NL niet snel te organiseren is van wege de nederlander) volgens mij de enige manier om hen op de leugens te wijzen.
Ik heb gehoord van een massale schorsingsactie op 30-12 van dit jaar. Ik denk dat ik meedoe, dat is, naast snelwegen volzetten (wat in NL niet snel te organiseren is van wege de nederlander) volgens mij de enige manier om hen op de leugens te wijzen.
-
200 D
Pffff....
Maar ff langs de RDW om m'n auto uit te voeren en op een Belgisch kenteken te zetten. (dat geluk heb ik nog)
De Benz stond tot nu toe op mijn vaders naam die in NL woont.
Wel jammer, mijn kenteken was 99-RBP-4 (Ren├® Boeren uit Prinsenbeek en in de 4de maand geboren...)
Toeval, maar persoonlijke kentekens zijn duur in België..
Mijn 250 (de 200 is al een Belgische auto) zal dus voortleven met witte kentekenplaten en rode letters, jammer genoeg kunnen we dat van vele W124's niet zeggen, en zullen er een hoop verdwijnen..
Spijtig dit..
Gr. Ren├®.
Maar ff langs de RDW om m'n auto uit te voeren en op een Belgisch kenteken te zetten. (dat geluk heb ik nog)
De Benz stond tot nu toe op mijn vaders naam die in NL woont.
Wel jammer, mijn kenteken was 99-RBP-4 (Ren├® Boeren uit Prinsenbeek en in de 4de maand geboren...)
Toeval, maar persoonlijke kentekens zijn duur in België..
Mijn 250 (de 200 is al een Belgische auto) zal dus voortleven met witte kentekenplaten en rode letters, jammer genoeg kunnen we dat van vele W124's niet zeggen, en zullen er een hoop verdwijnen..
Spijtig dit..
Gr. Ren├®.
-
Ophetwater
Tja het is een hard gelach. Het is wel te begrijpen als je bedenkt hoe het allemaal gelopen is. Coalitie komt overeen 150 mio te bezuinigen door adschaffing mrb. Gaat overleggen met een club waar bovag, knac , etc bij zitten die walgen van MB 190D's en LPG. Leggen alle lasten neer bij dergelijke oldtimers. In politiek denkt niemand meer autonoom op basis van principes zoals proportionaliteit, effectiviteit, niet discrimineren. Kweste van handjeklap, lekker makkelijk. Eerste kamer, zelfde verhaal, stelt ook 0,0 voor, volgen gewoon beleid van hun partij in tweede kamer, niet zelf nadenken of nek uitsteken, gewoon doen wat er van je verwacht wordt. Weg van de minste weerstand. Valt me erg tegen, maar blijkt dus zo te werken.PCC124 schreef:Ja Ophetwater, dat is wel gochem van die malverseur bedacht: 2017 ik begrijp niet dat iemand met leugens in de politiek kan zitten en niet verantwoordelijk worden gehouden hiervoor (heb hem in een debat horen zeggen: 200 euro per jaar is toch goed op te brengen voor een hobby?) Daarmee is een rad voor ogen gedraaid
Schorsen per 30-12 ga ik ook doen (tenmiste eerste kwartaal 2014), want ik kan me redden met fiets, OV en andere auto. Maar ik geloof niet meer dat Weekers, eerste of tweede kamerleden daar ook maar 1 minuut van wakker ligt. Weekers begroting op papier klopt, de 3% norm van brussel wordt op pApier gehaald, dat is waar bij hen het allemaal om draait. Normale mensen kunnen hier met hun verstand niet bij, en betalen ervoor om dergelijke absurde verhalen te zien in een theater of te lezen in een boek. Maar het gebeurt elke dag in het echt.
Enige manier om het nog te veranderen is via de rechter, denk ik. Zie hoofdstuk 11 uit het rapport van vrijstellingoldtimer (de juridische paragraaf van Bakhuizen), daarin staan genoeg regels die dit kabinet aan haar laars lapt met deze regeling door geen overgangregeling te treffen voor diesel en LPG rijders. Met name de regel om niet te discrimineren wordt aantoonbaar geschonden. Ik (diesel) ga ca. 8x zoveel mrb betalen (1020 euro voor 9 maand) als een oldtimer liefhebber met zelfde auto op benzine (120 euro) die, volgens de tabel van het CPB gemiddeld de helft van de kilometers per jaar rijdt, als ik. Ik word dus 4x zwaarder belast, en ik ben geen uitzondering, maar de regel. Dat is discriminatie, snapt een kind van 4 ook. En volgens de europese rechten van de mens (ERVM), is dat verboden. Zie volgende link voor de jaar kilometrages (bron: Weekers):
http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/d ... 2014-2.pdf
Een rechter doet niet aan politiek, en beoordeeld regelgeving aan de hand van hogere regelgeving, zoals de ERVM. Moet dus tot de dezelfde conclusie komen: Discriminatie. Gevolg: Weekers moet ook overgangregeling treffen voor diesel en LPG. Logisch, zou Johan Cruijff zeggen!
Kortom: Ik denk dat dat enige kans van slagen heeft en ga die 50 euri overmaken aan stichtingoldtimer in de hoop dat ze dit gaan bepleiten. Op 20 januari weten we dan of ze genoeg donateurs hebben om die -laatst mogelijke- slag te slaan, we'll see!
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

Allemaal onderstaande brief kopieren en insturen als bezwaarschrift.....
Kost je een postzegel , en zij hebben er een bak werk van
--------------------------------------------------------------------------------------
Aan INSPECTEUR BELASTINGDIENST
J.F. VAN DE POLL
POSTBUS 9047
7300 GJ APELDOORN
Betreft:
Uw schrijven d.d. dec. 2013
Wijziging vrijstelling motorrijtuigenbelasting voor oldtimers
Kenmerk ...[zie laatste brief belastingdienst]...
Geachte heer/mevrouw,
Bij deze deel ik u mede dat er voor het motorrijtuig met kenteken ...... een vrijstellingsbeschikking met ingangsdatum van ...[ingangsdatum]... is afgegeven op de datum ...[briefdatum vrijstelling]... . (zie bijlage vrijstellingsbeschikking)
Op deze vrijstellingsbeschikking staat geen einddatum vermeld waarop deze beschikking zijn geldigheid verliest.
Dit betekent dus dat de houder/eigenaar van het motorrijtuig daaruit mag concluderen dat deze vrijstelling onherroepelijk is afgegeven voor het gehele tijdsvlak van de tenaamstelling van het betreffende motorrijtuig, en zijn geldigheid pas verliest bij het beëindigen van de tenaamstelling van het motorrijtuig.
Als eigenaar van het motorrijtuig met kenteken ...... houd ik u hierbij dan ook aan de destijds afgegeven beschikking die als bijlage van dit schrijven is bijgesloten, en beschouw uw schrijven van d.d. dec. 2013 als een misverstand.
Indien ik voor de door u gestelde wijzigingsdatum van 1 januari 2014 geen schriftelijke reactie uwerzijds terug ontvang op dit schrijven ga ik uit van een akkoord uwerzijds dat deze zaak hiermee definitief beëindigd is.
Hoogachtend,
...[handtekening]...
...[naam]....
...[adres]....
...[postcode/woonplaats]...
houder motorrijtuig ...[kenteken]...
Bijlage:
Vrijstellingsbeschikking motorrijtuigenbelasting ...[kenteken]... d.d. ...[briefdatum vrijstelling]...
Kost je een postzegel , en zij hebben er een bak werk van
--------------------------------------------------------------------------------------
Aan INSPECTEUR BELASTINGDIENST
J.F. VAN DE POLL
POSTBUS 9047
7300 GJ APELDOORN
Betreft:
Uw schrijven d.d. dec. 2013
Wijziging vrijstelling motorrijtuigenbelasting voor oldtimers
Kenmerk ...[zie laatste brief belastingdienst]...
Geachte heer/mevrouw,
Bij deze deel ik u mede dat er voor het motorrijtuig met kenteken ...... een vrijstellingsbeschikking met ingangsdatum van ...[ingangsdatum]... is afgegeven op de datum ...[briefdatum vrijstelling]... . (zie bijlage vrijstellingsbeschikking)
Op deze vrijstellingsbeschikking staat geen einddatum vermeld waarop deze beschikking zijn geldigheid verliest.
Dit betekent dus dat de houder/eigenaar van het motorrijtuig daaruit mag concluderen dat deze vrijstelling onherroepelijk is afgegeven voor het gehele tijdsvlak van de tenaamstelling van het betreffende motorrijtuig, en zijn geldigheid pas verliest bij het beëindigen van de tenaamstelling van het motorrijtuig.
Als eigenaar van het motorrijtuig met kenteken ...... houd ik u hierbij dan ook aan de destijds afgegeven beschikking die als bijlage van dit schrijven is bijgesloten, en beschouw uw schrijven van d.d. dec. 2013 als een misverstand.
Indien ik voor de door u gestelde wijzigingsdatum van 1 januari 2014 geen schriftelijke reactie uwerzijds terug ontvang op dit schrijven ga ik uit van een akkoord uwerzijds dat deze zaak hiermee definitief beëindigd is.
Hoogachtend,
...[handtekening]...
...[naam]....
...[adres]....
...[postcode/woonplaats]...
houder motorrijtuig ...[kenteken]...
Bijlage:
Vrijstellingsbeschikking motorrijtuigenbelasting ...[kenteken]... d.d. ...[briefdatum vrijstelling]...
-
JosW124
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Jos
- Type wagen: E250T Diesel
- Bouwjaar: 1993
- Opmerkingen / andere wagens.: E250 T Diesel 1993
250TD 1991
250TD
1987
Panther M120 1959/zijspan.
Panther M100 1960/zijspan.
Panther 1954 M75 Stroud MK IV.
BMW R80GS
BMW R75/5 - Locatie: Frankrijk, Grandchamp Les Ardennes.
Brilliant, en om ze nog wat meer werk te bezorgen, maak Uw wegenbelasting per dag over.
Bon, U krijgt dan dagelijks een herinnering, maar het houd ze wel lekker bezig....
Om het leuker voor jezelf te maken, tuig van de richel is het.
Dus, niet meer stemmen, maar staken!!
Jos.
Bon, U krijgt dan dagelijks een herinnering, maar het houd ze wel lekker bezig....
Om het leuker voor jezelf te maken, tuig van de richel is het.
Dus, niet meer stemmen, maar staken!!
Jos.
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.
-
Hanegem
Ja, ja. We vragen hier toch zelf om. Met halfzachte acties als naar het Malieveld rijden. Goh, daar valt de politiek van om. En nu weer 50 euro betalen aan die zakkenvuller met zijn lulverhalen en oproepen om maar geen acties te voeren. Die heeft hier lekker aan verdiend. Je redt hier alleen iets, wanneer je harde maatreglen en acties voert. Gewoon met oldtimers 80 km per uur op de snelweg. Elke dag er een snelweg bij. Inhalen met 81 km per uur. Alle wegen in Nederland plat en eens kijken hoe lang het duurt bvoordat er een compenserende maatregelen worden getroffen.
-
MajikSimon
- Silver Boarder

- Type wagen: 200E
- Bouwjaar: 1992
@Hanegem
: hier ga je wel even ver over de schreef naar Wouter vd Embden vind ik!
Bedenk wel dat hij de enige is van een club die op een verstandige manier is opgekomen voor de oldtimer liefhebbers!!
Die 50 euro worden alleen geincasseerd als er ook echt een actie volgt van een advocaat anders niet!
De beste man heeft tot het allerlaatste moment geprobeerd allerlei acties waarbij ons imago nog meer negatief zou worden te voorkomen....dat zat erachter.. en dat snap ik ook wel want:
Mensen met oldtimers worden veelal weggezet als bepaalde typjes, die feitelijk belasting ontduiken en niet zo moeten zeuren over een paar tientjes..Bedenk ook dat de groep onderling sterk verdeelt is, en iedereen graag wijst naar de ander. Bedenk ook dat het imago van de W201 W123 W124 W126 rijders nou niet bepaald goed is.
Je hebt wel gelijk dat er best harde acties opgezet mochten worden en vooral veel eerder, maar bedenk dat de mensen met amerikanen, landrovers en Volvo's maar wat graag afgeven op de nep -liefhebbers met een MB...
Hoeveel sympathie verwacht je van een snelweg vol MB's?
: hier ga je wel even ver over de schreef naar Wouter vd Embden vind ik!
Bedenk wel dat hij de enige is van een club die op een verstandige manier is opgekomen voor de oldtimer liefhebbers!!
Die 50 euro worden alleen geincasseerd als er ook echt een actie volgt van een advocaat anders niet!
De beste man heeft tot het allerlaatste moment geprobeerd allerlei acties waarbij ons imago nog meer negatief zou worden te voorkomen....dat zat erachter.. en dat snap ik ook wel want:
Mensen met oldtimers worden veelal weggezet als bepaalde typjes, die feitelijk belasting ontduiken en niet zo moeten zeuren over een paar tientjes..Bedenk ook dat de groep onderling sterk verdeelt is, en iedereen graag wijst naar de ander. Bedenk ook dat het imago van de W201 W123 W124 W126 rijders nou niet bepaald goed is.
Je hebt wel gelijk dat er best harde acties opgezet mochten worden en vooral veel eerder, maar bedenk dat de mensen met amerikanen, landrovers en Volvo's maar wat graag afgeven op de nep -liefhebbers met een MB...
Hoeveel sympathie verwacht je van een snelweg vol MB's?
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

Slaat echt nergens op hanegem.Ben jij daar ook geweest met actie voeren kon je ze tellen allemaal?.
-
Hanegem
Vanaf mijn werkplek overzie ik het Malieveld. dus kon de belangstelling heel goed zien. Maar al had het Malieveld volgestaan, dat zet geen zoden aand e dijk. Alleen harde actie telt.