Gaat dat zoals bij de W201/190, eerst onderplaat verwijderen (onder stuur), dan de kachelslang demonteren, vanuit onder je tellerkabel losdraaien (waarbij je je handen helemaal openhaald en bekand breekt omdat het zo krap is), dan met de twee vorkjes/pinnetjes de bak eruit trekken..........
of gaat het bij de W124 wat makkelijker?
Mvg
tellerbak demonteren?
- Gombal
- Erelid

- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008
Re: tellerbak demonteren?
Je kan het zo doen, er is ook een andere manier:
Haal de mat onder je pedalen een stuk weg, dan zie je je kilometertellekabel lopen. Zit met een clip aan de plastic plaat daar vast, die losclippen.
Daarna met 2 haken naast het tellerhuis steken en op die manier het tellerhuis een stuk naar voren trekken, eerste stuk gaat het moeilijkst ivm de rubberen stukjes op het tellerhuis.
Als het huis een stuk naar voren is gekomen je hand erachter steken en de kilometertellerkabel losdraaien. Gaat het makkelijkst vanaf de rechterkant omdat je daar de meeste speling hebt qua bedrading.
Dan kun je het huis een stuk verder naar voren halen en de rest van de stekkers en lampjes eruit halen.
Let op bij de ronde stekker achter je benzine/olie/temperatuurmeter, deze heeft een plastic "snuit" in het midden die af kan breken!
Terug plaatsen in omgekeerde volgorde.
Ik heb de clip achter mijn pedalen los laten zitten want daar haal je je handen aan open en de mat ligt er toch op dus ik heb er tot nu toe geen nadelige effecten van gezien. Scheelt je de volgende keer weer de kabel loshalen (en kun je dat ook niet vergeten te doen
)
Haal de mat onder je pedalen een stuk weg, dan zie je je kilometertellekabel lopen. Zit met een clip aan de plastic plaat daar vast, die losclippen.
Daarna met 2 haken naast het tellerhuis steken en op die manier het tellerhuis een stuk naar voren trekken, eerste stuk gaat het moeilijkst ivm de rubberen stukjes op het tellerhuis.
Als het huis een stuk naar voren is gekomen je hand erachter steken en de kilometertellerkabel losdraaien. Gaat het makkelijkst vanaf de rechterkant omdat je daar de meeste speling hebt qua bedrading.
Dan kun je het huis een stuk verder naar voren halen en de rest van de stekkers en lampjes eruit halen.
Let op bij de ronde stekker achter je benzine/olie/temperatuurmeter, deze heeft een plastic "snuit" in het midden die af kan breken!
Terug plaatsen in omgekeerde volgorde.
Ik heb de clip achter mijn pedalen los laten zitten want daar haal je je handen aan open en de mat ligt er toch op dus ik heb er tot nu toe geen nadelige effecten van gezien. Scheelt je de volgende keer weer de kabel loshalen (en kun je dat ook niet vergeten te doen
-
mb250d
Geweldig, bedankt voor je uitgebreide uitleg..!! ik daar morgen ff aan beginnen omdat mijn verlichting he niet doet (middenconsole, automaat, verwarming) .....
Mvg Des
Mvg Des
- Pena
- Platinum Boarder

- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1986
- Opmerkingen / andere wagens.: W126 300SD 1981 aut.
W124 300D 1986 - Locatie: Delft
Hoi Des,
Die lampjes in je middenconsole hebben niks te maken met je klokkenwinkel
.
En let op de plus van de klok, die is er ALTIJD. Dus niet hiermee de massa aanraken
.
PS als de verlichting van de tellerbak werkt dan werkt de dimmer ook.
Die lampjes in je middenconsole hebben niks te maken met je klokkenwinkel
En let op de plus van de klok, die is er ALTIJD. Dus niet hiermee de massa aanraken
PS als de verlichting van de tellerbak werkt dan werkt de dimmer ook.
Herman
250D
300D
250D
300D
- Gombal
- Erelid

- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008
Wat vullen we elkaar mooi aan! 
- Pena
- Platinum Boarder

- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1986
- Opmerkingen / andere wagens.: W126 300SD 1981 aut.
W124 300D 1986 - Locatie: Delft
Yep
,
@Des,
Bij mij waren het de lampjes achter de knoppen en de printplaat voor de temp. wielen.
@Des,
Bij mij waren het de lampjes achter de knoppen en de printplaat voor de temp. wielen.
- Bijlagen
-
- mb250d_middencosole3.jpg (27.48 KiB) 2192 keer bekeken
Herman
250D
300D
250D
300D