Piet schreef:een vriend belde gisteren met de belastingdienst.
kreeg te horen dat de acceptgiros vanaf 1 april verstuurd worden.
een kleine uitstel van 3 maanden
Leuk maar alles met dan met terugwerkende kracht factureert dan schiet je er nog niks mee op.
Leuk maar alles met dan met terugwerkende kracht factureert dan schiet je er nog niks mee op.
geven toch Weekers de schuld
W124 500E (E60 motor), Eisenmann, gone in less than six seconds.
Weekers voerde enkel een regeerakkoord uit die gesloten was tussen 2 partijen.
Hij is niet meer dan een staatssecretaris en heeft nauwelijks invloed gehad op de besluitvorming.
Wie wel heel veel invloed hebben gehad was de Oldtimeralliantie: ANWB, BOVAG, FEHAC, FOCWA, KNAC en RAI.
Komt het er dan op neer dat er eerst voor de maand maart wegenbelasting afgeschreven gaat worden, wat vervolgens weer terug word gestort als je voor het kwarttarief kiest?
Ze verwachten uiterlijk Februari te versturen werd mij verteld.
Een kameraad van me in de buurt van Groningen heeft voor een van zijn oldtimers de eerste brief met acceptgiro reeds binnen.
( hij krijgt er nog enkele )
Heb er een scootertje bijgekocht, ding rijd iets van 1 op 30 ,belasting= 0 euro,verzekering nog geen 40 euro per jaar, is vlotter zo in de stad, vliegt overal tussendoor ,niks geen last vd files etc, wel wat kouder en niet zo comfortabel , best wel grappig om te raggen op zo'n ding
Voor de langere ritten en/of wanneer het echt niet op de scooter te doen is ..heeeerlijk id Mercedes-Benz fahren!
Een vriend van me die geen rijbewijs heeft en momenteel brommobiel rijd wilt ook een Benz kopen en die omkeuren tot landbouwvoertuig.
Wat kost dat omkeuren en kan dat gewoon bij de RDW?
Kan het morgen vragen wat het kostte, het is idd via de RDW gegaan.
Hij heeft alleen een motor rijbewijs, auto is een golf diesel omgekeurd, afstand is Hessenpoort - Zwolle naar centrum Oldebroek, en dan moet ie binnendoor, reistijd is dan 45 minuten, gewoon snelweg is 15 minuten.
Denk dat je twee verhalen door elkaar heen haalt DJS
Keuring klinkt simpel, zodra zijn brommobiel verkocht is en er geld is voor een W124?(want dat word het uiteraard) zal ik dit wel op de site plaatsen, hoe dat omkeuren in zn werk gaat enz...
@ Stephan: Nee dat doe ik volgens mij niet.
Een landbouwvoertuig mag je hem inderdaad naar omkeuren maar dat is een 25 km/h voertuig (meestal moet er dan een pin vanaf de 3e versnelling). Hulzie heeft het over een 45km/h voertuig. Vandaar de vraag of hij een brommobiel bedoeld (die volgens mij maar 3 kw mogen leveren) of een omkeuring naar landbouwvoertuig (die op papier maar 25 mogen/kunnen).
Thanks voor de verheldering, ik had ook niet helemaal goed gelezen, te snel dus
Een brommobiel mag idd maar 3 KW hebben, ik denk dat hulzie met ''45 km auto'' gewoon een lansbouwvoertuig bedoelt, auto's kun je niet naar brommobiel omkeuren zover ik weet.
Dat denk ik ook.
Maar eigenlijk is het volgens de wet een 25 km voertuig, vandaar dat ik hem dat vroeg.
Het omkeuren:
-Pin zetten zodat de auto niet meer hoger dan de tweede versnelling kan komen.
Gaat de auto dan nog te hard, dan wordt er een blok onder het gaspedaal gezet. Overigens makkelijk te verwijderen.
Zoals te zien in dit filmpje kunnen die dingen veel harder dan 25:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OJNjKJFObHs[/youtube]