Poll: Wat doe je wanneer MRB voor je W124?
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sander
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline
Re: Poll: Wat doe je wanneer MRB voor je W124?
Dhr Weekers vraagt hier zelf om makkelijk zat dat mensen om gaan turnen.
-
Exitus.Ital
Ik ga mijn 300TD niet wegdoen, maar omdat hier een geke huis is gewoorden ga ik MB naar buitenland invoeren, in italie is voor een oldtimer minder dan 100 euro/jaar belasting, maar je moet toch lid van een classiker club zijn.
Andere optie zou zijn naar roemenie op naam van mijn bedrijf zetten en als auto van de zaak hier gebruiken.
Mij krijgen ze niet klein.
Liefhebbers van het buitenland zijn al geinteresserd hier in NL autos aanschaffen voor een prikije.
In Italie zegen ze al dat nederlanders een koning(in) hebben en dat is mooi, maar moet ook onderhouden, en dat kost de gewone mensen maar geld, dus liefhebbers maar betallen.
Toch Succes voor iederen!!
Andere optie zou zijn naar roemenie op naam van mijn bedrijf zetten en als auto van de zaak hier gebruiken.
Mij krijgen ze niet klein.
Liefhebbers van het buitenland zijn al geinteresserd hier in NL autos aanschaffen voor een prikije.
In Italie zegen ze al dat nederlanders een koning(in) hebben en dat is mooi, maar moet ook onderhouden, en dat kost de gewone mensen maar geld, dus liefhebbers maar betallen.
Toch Succes voor iederen!!
-
RobertSteenvoorden
ik denk dat ik me 300D 1986 ga schorsen alleen in de zomer er mee rijden maar eerst maar ff afwachten wat er gebeurd
-
Klaasdeboer
wij gaan in onze 280 ce uit 1972 rijden. deze is in topconditie, op een nieuwe laklaag na.
lekker cruisen met een vertrouwde Benz blijft een goede zaak. de 250TD uit 1986 zal misschien wel uit het zicht gaan verdwijnen (en dan heb ik het niet over onze 2 range rovers). Ja, in de kamer is men er nog niet over uit, maar gezien de ervaringen ten aanzien van de grilligheid van dit kabinet???? Ik blijf eigenaar van het volledige wagenpark, tot er onoverkomelijke besluiten zijn gevallen in the Hague..........................
anita en klaas
lekker cruisen met een vertrouwde Benz blijft een goede zaak. de 250TD uit 1986 zal misschien wel uit het zicht gaan verdwijnen (en dan heb ik het niet over onze 2 range rovers). Ja, in de kamer is men er nog niet over uit, maar gezien de ervaringen ten aanzien van de grilligheid van dit kabinet???? Ik blijf eigenaar van het volledige wagenpark, tot er onoverkomelijke besluiten zijn gevallen in the Hague..........................
anita en klaas
-
Quasimodo
Ik ben er ├®├®n van helaas.
1 1/2 jaar geleden een witte 250TD gekocht voor 8.000,- bij Stuurman in Herkenbosch. Sinds die tijd van alles vervangen twv ongeveer 2.000,- (en een hoop uren werk):
Afdichting Dieselpomp, Wiellager rechtsachter, Gereedschap wiellager, Remmen rondom alles, cardankoppeling voor, gasveer gashendel, stabilisatorrubbers + beugels, afdichting klepdeksel, Dieselfilter, retourleidingen injectie, rubbers einddemper, olie, spoorstangen achter, el. antenne, Cruise control, Dakdrager, wiellagers voor, Gehele uitlaatsysteem, Gasveren achterklep, trillingsdemper, Stuurdemper, Stuurhuis, h4 Osram lampen, wielen balanceren, nieuwe achterbanden, Uitlijnen.
Dit was allemaal de moeite waard om er een fijne auto van te maken. Het maken van deze kosten en het spenderen van de tijd was geen probleem omdat ik in de afgelopen 1 1/2 jaar geen MRB hoefde te betalen. Het was een goede investering omdat het een fijne auto is en omdat mij was beloofd dat ik in deze auto belastingvrij kan blijven rijden.
Nu ziet het plaatje er echter heel anders uit. Er moet nog van alles gebeuren aan de auto ├®n ik moet 1300,- per jaar MRB gaan betalen ├®n de auto is nog maar een fractie waard van wat ik ervoor betaald heb.
In een tijd waar iedereen op z'n geld moet letten, en ik ook, zijn deze structurele 'over'-uitgaven niet te verantwoorden.
Als het huidige voorstel wordt aangenomen, en daar ziet het naar uit, gaat deze 250TD vanaf 1 januari 2014 in de verkoop. Er zal dan een saaie lease-auto komen, waarvan in ieder geval ons kabinet denkt dat ie beter is voor het milieu. Het feit dat deze auto na 7 jaar afgeschreven zal zijn, is blijkbaar geen argument.
m.vr.gr.
Alwin
1 1/2 jaar geleden een witte 250TD gekocht voor 8.000,- bij Stuurman in Herkenbosch. Sinds die tijd van alles vervangen twv ongeveer 2.000,- (en een hoop uren werk):
Afdichting Dieselpomp, Wiellager rechtsachter, Gereedschap wiellager, Remmen rondom alles, cardankoppeling voor, gasveer gashendel, stabilisatorrubbers + beugels, afdichting klepdeksel, Dieselfilter, retourleidingen injectie, rubbers einddemper, olie, spoorstangen achter, el. antenne, Cruise control, Dakdrager, wiellagers voor, Gehele uitlaatsysteem, Gasveren achterklep, trillingsdemper, Stuurdemper, Stuurhuis, h4 Osram lampen, wielen balanceren, nieuwe achterbanden, Uitlijnen.
Dit was allemaal de moeite waard om er een fijne auto van te maken. Het maken van deze kosten en het spenderen van de tijd was geen probleem omdat ik in de afgelopen 1 1/2 jaar geen MRB hoefde te betalen. Het was een goede investering omdat het een fijne auto is en omdat mij was beloofd dat ik in deze auto belastingvrij kan blijven rijden.
Nu ziet het plaatje er echter heel anders uit. Er moet nog van alles gebeuren aan de auto ├®n ik moet 1300,- per jaar MRB gaan betalen ├®n de auto is nog maar een fractie waard van wat ik ervoor betaald heb.
In een tijd waar iedereen op z'n geld moet letten, en ik ook, zijn deze structurele 'over'-uitgaven niet te verantwoorden.
Als het huidige voorstel wordt aangenomen, en daar ziet het naar uit, gaat deze 250TD vanaf 1 januari 2014 in de verkoop. Er zal dan een saaie lease-auto komen, waarvan in ieder geval ons kabinet denkt dat ie beter is voor het milieu. Het feit dat deze auto na 7 jaar afgeschreven zal zijn, is blijkbaar geen argument.
m.vr.gr.
Alwin
- Schiedam-ster
- Junior Boarder

- Type wagen: 250D
ik verhoog mijn hypotheek met 13 x1340 euro en ga de rente aftrekken van de belasting.
Kost het de overheid toch geld. Met de rente die ik nog krijg op een spaarrekening betaal k mijn deel van de hypotheek rente.
Zwalkbeleid !!!
Kost het de overheid toch geld. Met de rente die ik nog krijg op een spaarrekening betaal k mijn deel van de hypotheek rente.
Zwalkbeleid !!!
- Marcellus
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Marcel
- Type wagen: 280E
- Bouwjaar: 1992
- Automaat: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: S212 - E 400 Estate Avantgarde / dec. 2014
Ik sla stijl achterover en snap hier dus helemaal niets van...Quasimodo schreef: 1 1/2 jaar geleden een witte 250TD gekocht voor 8.000,- bij Stuurman in Herkenbosch. Sinds die tijd van alles vervangen twv ongeveer 2.000,- (en een hoop uren werk):
Laatst gewijzigd door Marcellus op za apr 27, 2013 5:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Quinten
1 1/2 jaar geleden kocht je voor 2000,- een hele knappe 250TD van 1990 of jonger,.. ik heb dat vele duizenden euro's vooruit betalen van MRB nooit begrepen.
12 x 120,- = 1440 X 6 = 8640 en als de mrb regeling gewoon had doorgelopen was na die 6 jaar een 1992 W124 mrb vrij geworden, dus dan was die 1990 al weer 2 jaar mrb vrij
Maar ja daar schiet je nu helemaal niets meer mee op.
12 x 120,- = 1440 X 6 = 8640 en als de mrb regeling gewoon had doorgelopen was na die 6 jaar een 1992 W124 mrb vrij geworden, dus dan was die 1990 al weer 2 jaar mrb vrij
Maar ja daar schiet je nu helemaal niets meer mee op.
-
MaxDamage
- Junior Boarder

- Roepnaam: Edwin
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1985
- Opmerkingen / andere wagens.: W201 190E 2.0 LPG 1983
De mensen die veel geld in een W124 hebben gestoken kunnen hem het beste 12 jaar stilzetten denk ik. Als je ziet wat de mooie 123ers en 116ers moementeel doen qua prijs.
Mijn vader wil de 300D na 1-1-2014 wel stilzetten tot 10-01-2025 als deze 40 jaar is. gaat hij hem daarna wel rijden.
Mijn vader wil de 300D na 1-1-2014 wel stilzetten tot 10-01-2025 als deze 40 jaar is. gaat hij hem daarna wel rijden.
- Youpy
- Platinum Boarder

In ieder geval als het niet ècht nodig is, NIET verkopen! Hij brengt momenteel geen knoop op.
Beter een jaartje of wat wachten, of beter nog: als je het kunt lekker door blijven rijden!
Wat moet je dan in een (semi-) moderne middenklasser gaan rijden?? Whahahaha, NO WAY!

Beter een jaartje of wat wachten, of beter nog: als je het kunt lekker door blijven rijden!
Wat moet je dan in een (semi-) moderne middenklasser gaan rijden?? Whahahaha, NO WAY!
- Dweezman
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Derek
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes w251 R320 CDI 4matic
Mercedes w169 A160
Mercedes W124 300D
Ja. En over 12 jaar wordt er weer iets aangepast aan de wet, zodat je weer niet wb-vrij bent. Ik blijf rijden en reken op de reputatie van de W124? over 12 jaar rijden ze nog!
great minds tank alike
- Youpy
- Platinum Boarder

En je diesel verkopen en een benzine gaan rijden bespaart niet veel.
Ik als voorbeeld met mijn 8700km per jaar, per maand:
300D: 64 liter x 1.45= 92.80Ôé¼ en MRB=110Ôé¼, totaal= 202.80Ôé¼
300E: 92 liter x 1.70= 156.40Ôé¼ en als het kwarttarief er komt en hij NIET verhoogd wordt MRB=10Ôé¼, totaal 166.40Ôé¼.
Verschil grofweg 36Ôé¼ per maand. Als het kwarttarief verhoogd, wat zomaar kan in dit land, wordt het verschil nog kleiner. En als je een andere koopt moet je maar weer afwachten wat voor onderhoud daar aan komt....
Ik als voorbeeld met mijn 8700km per jaar, per maand:
300D: 64 liter x 1.45= 92.80Ôé¼ en MRB=110Ôé¼, totaal= 202.80Ôé¼
300E: 92 liter x 1.70= 156.40Ôé¼ en als het kwarttarief er komt en hij NIET verhoogd wordt MRB=10Ôé¼, totaal 166.40Ôé¼.
Verschil grofweg 36Ôé¼ per maand. Als het kwarttarief verhoogd, wat zomaar kan in dit land, wordt het verschil nog kleiner. En als je een andere koopt moet je maar weer afwachten wat voor onderhoud daar aan komt....
-
MBDenz
Ik ben heel blij met mn W124 diesel dus blijf hem lekker rijden.
-
MichaelvAvS
Ik ga mijn auto niet weg doen ,maar mijn gastank eruit halen.
Ik kan het niet zomaar over mijn hart halen om de W124 met zes cilinder weg te doen ik ga gewoon op benzine verder
alhoewel ik een huisvader ben en destijds een grote,veilige en zuinige auto wou en nooit eigenlijk een Benz kon betalen qua motorrijtuigbelasting en onderhoud bood deze auto mij de uitkomst,maar nu bijna een jaar ermee gereden heb wil ik eigenlijk niet anders.
Ik zal nu minder snel de auto pakken i.v.m. de benzine prijzen en sneller op de fiets stappen,maar dat ik straks in de winter niet mag rijden vind ik jammer.
En om een tweede auto erbij te halen voor de winter is geen optie ik weet het eigenlijk niet wat ik doe de Benz rijd ook zo goed afgelopen maand op benzine gereden om te kijken hoeveel hij verbruikt.
Als hij mij zuinig genoeg is kan ik hem qua brandstof houden ,maar zit dan nog steeds met de winter maanden.
Ik vind die eventuele nieuwe regeling maar genaaid voor de klassieke auto's en auto branche sterkte voor de personen die hard zijn getroffen.
De groeten uit Hengelo
Ik kan het niet zomaar over mijn hart halen om de W124 met zes cilinder weg te doen ik ga gewoon op benzine verder
alhoewel ik een huisvader ben en destijds een grote,veilige en zuinige auto wou en nooit eigenlijk een Benz kon betalen qua motorrijtuigbelasting en onderhoud bood deze auto mij de uitkomst,maar nu bijna een jaar ermee gereden heb wil ik eigenlijk niet anders.
Ik zal nu minder snel de auto pakken i.v.m. de benzine prijzen en sneller op de fiets stappen,maar dat ik straks in de winter niet mag rijden vind ik jammer.
En om een tweede auto erbij te halen voor de winter is geen optie ik weet het eigenlijk niet wat ik doe de Benz rijd ook zo goed afgelopen maand op benzine gereden om te kijken hoeveel hij verbruikt.
Als hij mij zuinig genoeg is kan ik hem qua brandstof houden ,maar zit dan nog steeds met de winter maanden.
Ik vind die eventuele nieuwe regeling maar genaaid voor de klassieke auto's en auto branche sterkte voor de personen die hard zijn getroffen.
De groeten uit Hengelo
- Youpy
- Platinum Boarder

Re: Wat verbruikt uw Benz ?
door Hans ┬╗ vr maart 25, 2011 7:29 am
260E aut + airco, 1986. Kom gemiddeld uit op 1:10, als ik vrijwel alleen snelweg rijd 1:12 (net nog getankt, 466 km/38,54 l.) In de winter met alleen stadswerk heb ik wel eens 1:7,5 gehad, dat was wel het absolute dieptepunt. Ben een rustige rijder.
Hans
-
Jack-James
Als ik zo alle reacties lees, dan vind ik er zinnige en "onzinnige"verhalen bij zitten.
Maar wie ben ik om te beslissen wat zinnig of onzinnig is. Zou ik dat wel doen, dan verhef ik
me tot een God, en dat ben ik niet.
Wel wil ik er aan toe voegen, diegene, die al hebben kunnen profiteren van mrbvrij-rijden
hebben toch al veel geld uitgespaard, toch ? ? ? Dat is/was dan toch mooi meegenomen.
Maar het blijft natuurlijk ( klote ), vooral als je er veel geld in hebt geinvesteerd.
In mijn geval, onze eerste auto (rijdt mijn vrouw mee) een Volvo V 70. TurboDiesel
(is nodig voor het trekken van onze caravan, 1800kg ) . . . MRB = 147 euro/mnd,
Mijn 200D, . . . MRB = 109 euro/mnd. - - - - samen MRB = 256 euro/mnd.
Vaak word er dan gezegd, dat ik beter een benzine-versie kan gaan rijden,
en mischien hebben die mensen daar ook wel gelijk in, maar - - - - - - - - ik ben nou eenmaal
een diesel-liefhebber of moet ik zeggen, een DIESEL-gek. Ik heb niets met benzine-motoren.
IK vind het heerlijk om m'n dieseltje te horen snorren bij 110 - 130 km/h
daar kan geen andere auto tegen op.
Zie je nou wel dat ik GEK ben, - - - - - - nou fijn dan !
Blijf dan ook heerlijk met de oude dame rijden .
Groetjes Jack-james.
Maar wie ben ik om te beslissen wat zinnig of onzinnig is. Zou ik dat wel doen, dan verhef ik
me tot een God, en dat ben ik niet.
Wel wil ik er aan toe voegen, diegene, die al hebben kunnen profiteren van mrbvrij-rijden
hebben toch al veel geld uitgespaard, toch ? ? ? Dat is/was dan toch mooi meegenomen.
Maar het blijft natuurlijk ( klote ), vooral als je er veel geld in hebt geinvesteerd.
In mijn geval, onze eerste auto (rijdt mijn vrouw mee) een Volvo V 70. TurboDiesel
(is nodig voor het trekken van onze caravan, 1800kg ) . . . MRB = 147 euro/mnd,
Mijn 200D, . . . MRB = 109 euro/mnd. - - - - samen MRB = 256 euro/mnd.
Vaak word er dan gezegd, dat ik beter een benzine-versie kan gaan rijden,
en mischien hebben die mensen daar ook wel gelijk in, maar - - - - - - - - ik ben nou eenmaal
een diesel-liefhebber of moet ik zeggen, een DIESEL-gek. Ik heb niets met benzine-motoren.
IK vind het heerlijk om m'n dieseltje te horen snorren bij 110 - 130 km/h
daar kan geen andere auto tegen op.
Zie je nou wel dat ik GEK ben, - - - - - - nou fijn dan !
Blijf dan ook heerlijk met de oude dame rijden .
Groetjes Jack-james.
-
Leike.73
Misschien ga ik mijn 200D wel 8 maanden schorsen per jaar, dan rij ik Mercedes in de winter en alleen de motor in de maanden april t/m november. Een besparing van Ôé¼800,- mrb, wel iets meer verbruik van benzine t.o.v. diesel.
Schorsen kost Ôé¼24,- en als je hem binnen een jaar weer gaat schorsen Ôé¼120,- .
Dit moet je dan wel voorkomen, dus na de eerste schorsing zeker een jaar wachten.
M.vr.gr. Leon.
Schorsen kost Ôé¼24,- en als je hem binnen een jaar weer gaat schorsen Ôé¼120,- .
Dit moet je dan wel voorkomen, dus na de eerste schorsing zeker een jaar wachten.
M.vr.gr. Leon.
Laatst gewijzigd door Leike.73 op di mei 07, 2013 7:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Erik99
Ieder zijn eigen keuze maar dit is precies de reden dat ik voor een jonger exemplaar ben gegaan. 8.000 euro voor een wagen waar nog zoveel aan gedaan moet worden is het in mijn ogen niet waard.Quasimodo schreef:Ik ben er ├®├®n van helaas.
m.vr.gr.
Alwin
-
Taxidriver
Mijn 300D. Bouw jaar 1993
Er veranderd voor mij niets
Ik heb in het verleden altijd MB gereden en blijf dat ook zekers doen
De 300D is mijn vierde W124?
Eerste was een 200D
Toeng twee keer een 250D
Er tussendoor wat W210 gehad. Een 290 td en een 270 CDI
Mijn ervaringen met Mercedes?, doe mij maar een W124. En als ik goedkoper moet een 190D
Want deze modellen hebben MB groot gemaakt, en dat zegt genoeg
Mvg harm
Er veranderd voor mij niets
Ik heb in het verleden altijd MB gereden en blijf dat ook zekers doen
De 300D is mijn vierde W124?
Eerste was een 200D
Toeng twee keer een 250D
Er tussendoor wat W210 gehad. Een 290 td en een 270 CDI
Mijn ervaringen met Mercedes?, doe mij maar een W124. En als ik goedkoper moet een 190D
Want deze modellen hebben MB groot gemaakt, en dat zegt genoeg
Mvg harm
- Benzer
- Silver Boarder

- Roepnaam: George
- Opmerkingen / andere wagens.: 300CE 1988
Lotgenoten,
Voorlopig blijf ik mn 300D rijden. Wel overwogen om vanaf de lente tot in de herfst te schorsen en het met de motor te doen. Maar gezien de zomers van de laatste jaren zijn juli en augustus in west Europa de moeson maanden geworden. Het heeft me al eens een paar telefoons gekost toen ik op de brommer een stortbui in reed.
Gezien de aanschaf, wat onderdelen en velgen vervangen is dat geld er achteraan gooien. En dan moet weer wat anders kopen etc. De afschrijving is dan wel erg hoog. Dat smeer ik dan maar over wat meer jaren uit.
Ik rij de 300 op of er moet financieel zo veel veranderen dat het blijven rijden financiele zelfmoord wordt. Dan rest er niets anders dan of exporteren of het veld van eer.
Voorlopig heb ik er nog veel plezier van en hoop dat dat nog even duurt.
Noot.
Ik ben altijd VVD stemmer geweest maar dat staat nu ter discussie.
groet George
Voorlopig blijf ik mn 300D rijden. Wel overwogen om vanaf de lente tot in de herfst te schorsen en het met de motor te doen. Maar gezien de zomers van de laatste jaren zijn juli en augustus in west Europa de moeson maanden geworden. Het heeft me al eens een paar telefoons gekost toen ik op de brommer een stortbui in reed.
Gezien de aanschaf, wat onderdelen en velgen vervangen is dat geld er achteraan gooien. En dan moet weer wat anders kopen etc. De afschrijving is dan wel erg hoog. Dat smeer ik dan maar over wat meer jaren uit.
Ik rij de 300 op of er moet financieel zo veel veranderen dat het blijven rijden financiele zelfmoord wordt. Dan rest er niets anders dan of exporteren of het veld van eer.
Voorlopig heb ik er nog veel plezier van en hoop dat dat nog even duurt.
Noot.
Ik ben altijd VVD stemmer geweest maar dat staat nu ter discussie.
groet George
Sterren gaan altijd voorop.