Alleen de echt goede diesela zullen blijven rijden denk ik. Diesels met veel roest ect vinden veel mensen niet waard om dan volle pont te bellen terwijl ze dan net zo goed een nieuwere kunnen rijden
Ik heb een goede diesel. Roest niet noemenswaardig. Dus hij is het absoluut waard om te blijven rijden.
Maar ik kan het gewoon financieel dan niet rond krijgen.
Omdat hij zwaar en schadelijk is.
Heb een benzine W124 en betaal tot 21 december dit jaar de volle wegenbelasting per maand ( tientje of 6 ).
21 December wordt ie MRB vrij en 11 dagen later ga ik volgens de nieuwe regeling 25% van die 6 tientjes betalen.
Voor mij is het dan meer dan prima te doen.
Zou de Benz niet MRB vrij geworden zijn dan had ik m hoe dan ook gehouden. Wat een wereldauto is het toch.
Ik doe de auto weg. Of januari 2014 of januari 2015. Dan deel ik dat laatste jaar MRB wel door het aantal jaren dat ik gereden heb met de auto. Dan valt het nog enigzins mee. (1200/4=300Ôé¼ p.j)
Kan het simpelweg niet opbrengen om een auto welk behoorlijk onderhoud vergt te blijven rijden met die wegenbelasting. Ik zal een simpeler auto'tje moeten zoeken.
De Daf YA66 zal wel blijven! Deze is 42 jaar oud. Joepie!
Stofzuigerman schreef:Heb een benzine W124 en betaal tot 21 december dit jaar de volle wegenbelasting per maand ( tientje of 6 ).
21 December wordt ie MRB vrij en 11 dagen later ga ik volgens de nieuwe regeling 25% van die 6 tientjes betalen.
.
Minder nog, want het maximum wordt 120,-- per jaar, dat is een tientje per maand.. Alleen van december t/m februari niet rijden dan ....
Ik zal er in blijven rijden heb de afgelopen jaren meer dan Ôé¼8,000,- in mijn Benz ge├»nvesteerd. Hij is dan ook in topconditie. Ik Weet in ieder geval wat er aan mijn auto is gedaan en dit geeft mij een vertrouwd gevoel. Als ik een ander auto koop zit je weer met vraagtekens?
Ik doe hem niet weg. Wel zal ik het gas uitbouwen en dan maar op de milieuvriendelijke benzine rijden. Ik weet niet of ik de keus heb om gewoon het volle pond te gana betalen, want er zal geen politicus bepalen wanneer ik mrb betaal dat ik in de winter niet mag rijden. Ongezien de tyfus voor dat Haagse zooitje.
Zou kunnen, vraag mij af hoe iemand van de belastingdienst zoiets kan zeggen. Ze hebben namelijk helemaal geen inspraak over zulke besluiten, het is namelijk een uitvoerende instantie. Er is natuurlijk wel een heel verschil te overbruggen van niks naar een hoog bedrag aan belasting, maar dat er vermogen verdampt dat is duidelijk de waarde van de grijskenteken auto's daalde ook heel hard toen grijs-kenteken voordelen werden beperkt. Destijds heb ik ook allerlei van zulke berichten op internet verschenen, zonder enkele waarde.
Wil niemand hiermee demotiveren maar we moeten wel realistisch blijven dat zulke uitspraken geen waarde hebben.
Ik leef mee met de mensen die veel geld en tijd in hun W124 diesel gestoken hebben en nu voor het blok gezet worden.
Dan is het een hard gelag nu afscheid te moeten nemen omdat de MRB niet op te brengen is.
Daar komt bij dat diesels nu vrijwel niet meer te verkopen zijn.