Mistachterlicht
- su0229
- Junior Boarder

- Roepnaam: Joost
- Type wagen: 300TE
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Fiat Panda Lounge
Ford Focus
Mistachterlicht
Tijdens het checken van de verlichting van mijn oorspronkelijk Zwitserse 300TE uit 1986 kreeg ik geen mistachterlichten.
De schakelaar in de auto werkt denk ik goed. Linksom de parkeerlichten en rechtsom stadslicht en dimlicht.
Schakelaar 1 klik uittrekken geeft mistlampen v├│├│r en het volgende klikje zou de mistachterlichten moeten laten werken.
Maar het tweede klikje is er niet! Nog een keer trekken en ik zit met de draaiknop in mijn hand!
Wat is er loos? Volgens de Bedienungsanleitung zouden er wel twee klikjes moeten zijn!
De schakelaar in de auto werkt denk ik goed. Linksom de parkeerlichten en rechtsom stadslicht en dimlicht.
Schakelaar 1 klik uittrekken geeft mistlampen v├│├│r en het volgende klikje zou de mistachterlichten moeten laten werken.
Maar het tweede klikje is er niet! Nog een keer trekken en ik zit met de draaiknop in mijn hand!
Wat is er loos? Volgens de Bedienungsanleitung zouden er wel twee klikjes moeten zijn!
- AdamCabrio
- Silver Boarder

- Roepnaam: Eelco
- Type wagen: E200 Cabriolet
- Bouwjaar: 1996
- Opmerkingen / andere wagens.: E320 Kombi 1995
300CE-24 Cabriolet 1992
Re: Mistachterlicht
Doet 'ie het ook niet als je alleen stadslicht aan hebt staan?
-
Shostakovich124
- Gold Boarder

- Roepnaam: Geert
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: N.n.b.
zie andere bijdrage.....
Laatst gewijzigd door Shostakovich124 op vr aug 28, 2020 3:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles wat geschreven wordt, hoe goed bedoeld ook, hoeft geen waarheid te bevatten.
- AdamCabrio
- Silver Boarder

- Roepnaam: Eelco
- Type wagen: E200 Cabriolet
- Bouwjaar: 1996
- Opmerkingen / andere wagens.: E320 Kombi 1995
300CE-24 Cabriolet 1992
Als de aansluitingen in jouw ex-zwitserse 124 nog precies zijn zoals destijds origineel in Zwitserland, dan werkt het mistachterlicht all├®├®n bij stadslicht. Bij gewoon licht (dimlicht/grootlicht) was dat in Zwitserland namelijk verboden. Vandaar mijn eerdere suggestie: probeer het eerst eens met all├®├®n stadslicht aan.
-
Olav
- Senior Boarder

- Roepnaam: Olav
- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1985
- Opmerkingen / andere wagens.: W126 500SE
Het staat zelfs in de specificaties van je auto: "Zwitserse uitvoering van de lichtschakelaar". Mistlicht werkt alleen met stadslicht.
- su0229
- Junior Boarder

- Roepnaam: Joost
- Type wagen: 300TE
- Bouwjaar: 1989
- Opmerkingen / andere wagens.: Fiat Panda Lounge
Ford Focus
Die heb ik dan even gemist.... waar had ik dat moeten vinden..... ?Olav schreef:Het staat zelfs in de specificaties van je auto: "Zwitserse uitvoering van de lichtschakelaar". Mistlicht werkt alleen met stadslicht.
-
Shostakovich124
- Gold Boarder

- Roepnaam: Geert
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: N.n.b.
Had vanmorgen mijn eigen '86 ex-Zwitser gecheckt, bij stads- en dimlicht 2 klik mogelijkheden.
Maar na wat googlen blijkt jullie verhaal idd te kloppen en zelfs al hier al eens topic geweest.
http://www.w124club.nl/mistlichten-werking-t11788.html
Blijkbaar hadden ze de schakelaar al eens vervangen....
Maar na wat googlen blijkt jullie verhaal idd te kloppen en zelfs al hier al eens topic geweest.
http://www.w124club.nl/mistlichten-werking-t11788.html
Blijkbaar hadden ze de schakelaar al eens vervangen....
Alles wat geschreven wordt, hoe goed bedoeld ook, hoeft geen waarheid te bevatten.
-
PMvandenBosch
- Junior Boarder

- Roepnaam: Paul
- Type wagen: 260E
- Bouwjaar: 1987
- Opmerkingen / andere wagens.: Toyota yaris
hoi ...Dan is de zwarte kunstof draaischakelaar kapot (versleten) ...Je zou in de dimlichtstand de knop er nooit af mogen trekken ....heb het zelf al bij verschillende Mercedessen opgelost !...Succes