meer licht nodig uit mijn koplampen
-
pierro
- Silver Boarder

- Roepnaam: pierro
- Type wagen: 230E
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Porsche, MG Midget, Mazda MX-5 1.8, Mini 1275, Citroën 2CV6, Toyota Landcruiser Prado
meer licht nodig uit mijn koplampen
Zoals de title zegt ben ik op zoek naar alternatieve lampen die ik zonder modificaties kan monteren in mijn standaard koplampunits.
Ben dus op zoek naar beduidend meer lichtopbrengst en dus de vraag welke lampen komen hier voor in aanmerking wat 1 op 1 past in de huidige connectors van mijn W124.
Ben dus op zoek naar beduidend meer lichtopbrengst en dus de vraag welke lampen komen hier voor in aanmerking wat 1 op 1 past in de huidige connectors van mijn W124.
What goes around comes around......
-
pierro
- Silver Boarder

- Opmerkingen / andere wagens.: Porsche, MG Midget, Mazda MX-5 1.8, Mini 1275, Citroën 2CV6, Toyota Landcruiser Prado
Re: meer licht nodig uit mijn koplampen
de koplampen zijn splinternieuw, deze zomer gemonteerd.
-
pierro
- Silver Boarder

er zit nu de standaard H4 65/55w Philips 150%.
Kan je er ongestraft H4 LED in doen en geeft dat veel meer licht?
Kan je er ongestraft H4 LED in doen en geeft dat veel meer licht?
-
MBreed
- Junior Boarder

- Roepnaam: Max
- Type wagen: 300TE 4MATIC
- Bouwjaar: 1988
- Automaat: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: W123 230 1976 - W202 C180 1998
Philips H4 Xtreme Vision doen het ook erg goed. Led H4 is meestal niet vrijgegeven en mag je niet voeren.
-
19tuureluur86
- Expert Boarder

- Roepnaam: Arthur
- Type wagen: 200E
- Bouwjaar: 1993
- Opmerkingen / andere wagens.: W123
Osram nightbreaker 200 zijn uit mijn ervaring de beste halogeen lampen verkrijgbaar.
-
pierro
- Silver Boarder

De led lampen hebben toch een hogere lichtsterkte, namelijk 6500K, ten opzichte van halogeen (3600).
vraag blijft of de led er zonder problemen ingezet kan worden, want het wattage is veel hoger dus er loopt meer stroom dan met de halogeen lamp.
vraag blijft of de led er zonder problemen ingezet kan worden, want het wattage is veel hoger dus er loopt meer stroom dan met de halogeen lamp.
- Zuendfolge
- Expert Boarder

- Roepnaam: Math
- Type wagen: E220
- Bouwjaar: 1993
- Opmerkingen / andere wagens.: W115 220D 1972
Hoi Pierro,
De K (Kelvin) is de lichttemperatuur, hoe hoger hoe witter kortgezegd. Zegt niets over de hoeveelheid licht.
De lichthoeveelheid is de Lux. Vroeger (eigenlijk foutief) aangeduid met Watt wat alleen de stroom/energieopname van de lamp was. Niet te vergelijken tussen Gloeilampen en LED lampen dus.
Het wordt dus uit proberen of de LED meer licht geeft dan een H4 gloeilamp.
Wat wel ook van belang is:
1. Goede reflectoren en schone glazen
2. Goede 12V op de stekker van de lamp en goede massa, andrers direct verlies in lichtopbrengst
3. Goede kwaliteit lampen zodat de gloeidraad/lichtpunt ook echt goed in het brandpunt van de reflectoren zit.
Groeten Math
De K (Kelvin) is de lichttemperatuur, hoe hoger hoe witter kortgezegd. Zegt niets over de hoeveelheid licht.
De lichthoeveelheid is de Lux. Vroeger (eigenlijk foutief) aangeduid met Watt wat alleen de stroom/energieopname van de lamp was. Niet te vergelijken tussen Gloeilampen en LED lampen dus.
Het wordt dus uit proberen of de LED meer licht geeft dan een H4 gloeilamp.
Wat wel ook van belang is:
1. Goede reflectoren en schone glazen
2. Goede 12V op de stekker van de lamp en goede massa, andrers direct verlies in lichtopbrengst
3. Goede kwaliteit lampen zodat de gloeidraad/lichtpunt ook echt goed in het brandpunt van de reflectoren zit.
Groeten Math
-
pierro
- Silver Boarder

zijn er forumleden die reeds led lampen gemonteerd hebben in hun W124 en hun ervaringen kunnen delen
Op de web zie ik verschillende H4 led lampen met uiteenlopende vormgeving rond de aansluiting, van dezelfde mechanische uitvoering zoals de Halogeen lamp tot uitgebouwde lampvoet met kabel en kastje eraan.
Hoor graag jullie ervaringen
Op de web zie ik verschillende H4 led lampen met uiteenlopende vormgeving rond de aansluiting, van dezelfde mechanische uitvoering zoals de Halogeen lamp tot uitgebouwde lampvoet met kabel en kastje eraan.
Hoor graag jullie ervaringen
-
bob
- Silver Boarder

- Roepnaam: Bob
- Type wagen: 300TE
- Bouwjaar: 1986
- Opmerkingen / andere wagens.: W123 230TE
Ik heb mijn koplampen en breedstralers vervangen door Led.
Enorm wat een verschil !!!! Kan ik iedereen aanraden.
Heb ze gekocht bij ali .... geen problemen met de APK. Spinnend tevreden.
Alleen moet ik het defect detectie systeem nog aanpassen want die geef nu aan dat een lamp defect is.
Gelijk doen !!
Voor geïnteresseerden, dit is het type wat ik heb
Enorm wat een verschil !!!! Kan ik iedereen aanraden.
Heb ze gekocht bij ali .... geen problemen met de APK. Spinnend tevreden.
Alleen moet ik het defect detectie systeem nog aanpassen want die geef nu aan dat een lamp defect is.
Gelijk doen !!
Voor geïnteresseerden, dit is het type wat ik heb
- verkuilm
- Silver Boarder

- Roepnaam: Marco
- Type wagen: E200 Coup├®
- Bouwjaar: 1994
- Opmerkingen / andere wagens.: 2cv6
mehari
vanclee
OKe ga ik ook toch eens LED bestellen. Rij al weer 4 jaar met die blabla extreem vision rond. Zeker beter dan gewone lampen. Maar in frankrijk, donkere weg. Dan zie toch niet zo heel veel.
Alleen hoe kom je van storingslampje af? Heel lampje eruit?
Alleen hoe kom je van storingslampje af? Heel lampje eruit?
-
RD500sec
- Technisch adviseur

- Roepnaam: Richard
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Ouder
Daar zijn ballastweerstanden voor, dan "ziet" het controle systeem een vergelijkbare weerstand als van de H4.
-
RD500sec
- Technisch adviseur

- Roepnaam: Richard
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Ouder
@BobVoor geïnteresseerden, dit is het type wat ik heb
Ik zie dat je 9005/HB3 hebt aangeklikt, ik denk dat dat een foutje is?
-
archivarius
- Erelid

- Roepnaam: Nan
- Type wagen: 230CE
- Bouwjaar: 1990
Met alle respect...
In de afgelopen (bijna) 8 jaar en ruim 200.000 km op voornamelijk Nederlandse (snel)wegen, heb ik 0,0 last gehad van te weinig licht...ligt dat nou aan mijn ogen of ligt dat aan de koplampen van m'n C124?!
Groeten,
Nan.
In de afgelopen (bijna) 8 jaar en ruim 200.000 km op voornamelijk Nederlandse (snel)wegen, heb ik 0,0 last gehad van te weinig licht...ligt dat nou aan mijn ogen of ligt dat aan de koplampen van m'n C124?!
Groeten,
Nan.
Over smaak valt wel degelijk te twisten, over kwaliteit niet.
-
pierro
- Silver Boarder

Nan, ik denk dat het aan beide ligt, merk bij mijzelf dat de laatste tijd mijn lichtgevoeligheid van mijn ogen aan het afnemen is (76 jaar).
Maar ik wissel veel tussen de W124 en mijn Prado die beiden dezelfde halogeen Philips 150plus lampen hebben, maar constat├®e dat de Toyota duidelijk meer licht geeft en ook wat verder straalt. Zal ook te maken hebben met de reflector in de koplamp.
Maar ik wissel veel tussen de W124 en mijn Prado die beiden dezelfde halogeen Philips 150plus lampen hebben, maar constat├®e dat de Toyota duidelijk meer licht geeft en ook wat verder straalt. Zal ook te maken hebben met de reflector in de koplamp.
-
MBreed
- Junior Boarder

Heb je de koplampen vervangen door nieuwe originele (Bosch of Hella)? Of heb je imitatie koplampen gemonteerd? Daar zit ook een wezenlijk verschil in.
-
pierro
- Silver Boarder

Kon toendertijd niet de originele vinden en heb de lampen van Magneti Marelli gekocht, zag geen verschillen met de oude originele lampen.MBreed schreef:Heb je de koplampen vervangen door nieuwe originele (Bosch of Hella)? Of heb je imitatie koplampen gemonteerd? Daar zit ook een wezenlijk verschil in.
-
archivarius
- Erelid

- Roepnaam: Nan
- Type wagen: 230CE
- Bouwjaar: 1990
Eensch! Daarom heb ik hier een paar sets originele in de voorraad liggen want 'Das beste oder nichts'MBreed schreef:Heb je de koplampen vervangen door nieuwe originele (Bosch of Hella)? Of heb je imitatie koplampen gemonteerd? Daar zit ook een wezenlijk verschil in.
Groeten,
Nan.
Over smaak valt wel degelijk te twisten, over kwaliteit niet.
-
MBreed
- Junior Boarder

Kon toendertijd niet de originele vinden en heb de lampen van Magneti Marelli gekocht, zag geen verschillen met de oude originele lampen.[/quote]
Magneti Marelli is de opvolger van Bosch, dus dat is wel origineel. Samen heten ze Automotive Lighting tegenwoordig.
Tja, ik heb nooit licht gemist. Led kan je proberen, mag officieel volgens mij niet, maar ik twijfel of het heel veel meer licht gaat geven.
Magneti Marelli is de opvolger van Bosch, dus dat is wel origineel. Samen heten ze Automotive Lighting tegenwoordig.
Tja, ik heb nooit licht gemist. Led kan je proberen, mag officieel volgens mij niet, maar ik twijfel of het heel veel meer licht gaat geven.
-
pierro
- Silver Boarder

gelukkig doen de Fransen niet moeilijk als je led lampen in een oudere auto stopt, ze kijken alleen maar naar de lichtbundelhoogte en richting en niet naar de lichtkleur of sterkte.
-
Bram Jansen
MBreed schreef:Philips H4 Xtreme Vision doen het ook erg goed. Led H4 is meestal niet vrijgegeven en mag je niet voeren.
De H4 Xtreme Vision is echt DE oplossing weet ik uit eigen ervaring. En de eenvoudigste oplossing