Hallo
Kan iemand mij advies geven vanwaar een metaalachtig geluid kan komen in de motor bij een koude start van een 200D
Olie en filter zijn reeds vervangen, de druk gaat na de start meteen naar 3bar, bij wat gas geven gaat het geluid meteen weg. En naarmate de motor warmer wordt verdwijnt het geluid. Ik dacht misschien de kettingspanner de hydrolische kleptstoters die te langzaam vullen.
groeten
Dirk
Geratel bij koude start 200D 1987
-
W124Combi
Re:Geratel bij koude start 200D 1987
Hallo,
Waarschijnlijk zijn het je kleppen, op zich niet erg.
Heeft de motor veel km gereden?
Met vriendelijke groet,
Dirk Jan van Leeuwen
Waarschijnlijk zijn het je kleppen, op zich niet erg.
Heeft de motor veel km gereden?
Met vriendelijke groet,
Dirk Jan van Leeuwen
-
Dirk
Dirk
thks, vandaag de rest van groot onderhoud gedaan, en nogmaals getracht het geluid te lokaliseren.
Ik denk dat het de ketting is die bij stationair draaien wat ligt te kloppen, het geluid komt nu ook bij een warme motor wanneer ik de gaspedaal loslaat en tegelijk ontkoppel. Het is zelf even erger dan, nu mijn vraag;
Kan je de hydrolische kettingspanner controleren uittesten?
Vr groet
Dirk
thks, vandaag de rest van groot onderhoud gedaan, en nogmaals getracht het geluid te lokaliseren.
Ik denk dat het de ketting is die bij stationair draaien wat ligt te kloppen, het geluid komt nu ook bij een warme motor wanneer ik de gaspedaal loslaat en tegelijk ontkoppel. Het is zelf even erger dan, nu mijn vraag;
Kan je de hydrolische kettingspanner controleren uittesten?
Vr groet
Dirk
-
W124Combi
Hallo,
Kan ook je ketting spanner zijn, die word op spanning gehouden door middel van olie druk.
Wanneer de koppakking lek is dan kan dit ook gebeuren.
met vriendelijke groet,
DJ
Kan ook je ketting spanner zijn, die word op spanning gehouden door middel van olie druk.
Wanneer de koppakking lek is dan kan dit ook gebeuren.
met vriendelijke groet,
DJ
-
Michael
Vooraan op je motor zit een zwart klein schokdempertje van de spaninrichting van je riem. Deze trillen nogal als ze stuk zijn.
Ik had hetzelfde probleem met mijn 250D en dacht ook dat het de kleppen waren.
Ik had hetzelfde probleem met mijn 250D en dacht ook dat het de kleppen waren.