door Paul-P » do jun 10, 2010 12:56 pm
geen idee, ik heb een 250TD uit 1986, daar kan bijna niks aan kapot, als je eens een kapotte turbo hebt dan is dat meer kosten, wat er niet op zit kan niet kapot zeg ik maar zo.
andere kant is dat het wel leuk is natuurlijk een 300turbo,
Ik zou vooral letten op roest binnenkant wielkasten, en vooral van die plekjes die je niet ziet van buiten maar van binnen wel. Zoals onder de achterbank (zit gedeelte) en onder de motorkap aan in de hoek van het voorscherm, onder in bij de sproeivloestof. Onder de achter dorpel onder dat chroom. En de dwarsbalk (onder de bekleding van de kleine vakken onder het laadruim). Onderkant deuren. kriksteunen nog goed?
En of de veerbollen nog goed zijn, die van mijn collega deinde, die van mij klapperde, worden nu nieuwe veerbollen in gezet.
Let ook op de stuurspeling (bekend dingetje).
Centrale deurvergrendeling ( of die het doet). Of de sleutel in alle sloten past (was bij mij niet het geval).
Kijk even of de koelvloeistof er goed uit ziet (geen drijvende olie er in)
Check of de handrem het doet (is bij mij incl koop gerepareerd)
indien mogelijk kijk even naar de onderkant uitlaat in orde? Hardy schijf nog goed?
Rijd even een stukje ermee en doe dan de achtervakken open, dan kan je goed horen of het diff niet zingt of dat een lager achter niet goed is.
etc. Kijk er goed naar voor dat je hem koopt, ze zijn zeldzaam, maar er zijn er meerdere te koop. Je wilt niet veel geld uitgeven voor en zeldzaam ding dat niet zo goed blijkt te zijn. Die van mij was redelijk wat werk nog aan, maar daar was de prijs dan ook naar.
Plaatje?