W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu 24 jun 2018, 14:07

accu loopt leeg binnen 3 uur

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Moderator: Mafkees

accu loopt leeg binnen 3 uur

Berichtdoor Groen200D » 09 aug 2017, 22:17

Ik moet nu steeds waneer de motor uit staat de accu losmaken omdat ie anders snel leeg loopt.

Wanneer ik de plus en min van de accu weer aansluit voordat ik wil gaan rijden hoor ik de vacuum gestuurde deur vergrendeling iets doen (GEEN IDEE WAT EN WAAR)

De dynamo werkt want waneer ik steeds de accu steeds na het stoppen van de motor loskoppel start ie steeds meteen goed !?

Ik las ergens dat er een aantal veel voorkomende oorzaken zijn voor stroom lekken in de W124 maar tips en trics zijn zeer welkom.

(evenals pm aanbiedingen van mensen die me tegen betaling van dit LASTIGE probleem af kunnen helpen. :? :?
BJ1991gekocht met KM179.000. nu 257.000, Duitse import, 702 rauchsilber metalic, sedan, mopf1 handgeschakelde 5 bak met Brasil braun interieur en glibberige smeerolie.
Groen200D
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam: Kees
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1991
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: accu loopt leeg binnen 3 uur

Berichtdoor Micha12345 » 09 aug 2017, 22:33

Eentje daarvan zijn de verlichting van je deuren onder die aan blijven(dat had ik)

Spanningsregelaar eventueel nakijken(Accu terwijl wagen loopt)

Mvg
Micha12345
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam: Michael
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: Nissan Micra 1989 1.2 k10
Lancia Lybra SW 2.0 20v Comfortronic 2000

Berichtdoor Bart_vg » 10 aug 2017, 09:36

Normaal gezien doet de deurvergrendeling niets wanneer je je batterij aansluit.
Nu heb ik zelf ook een wagen waarbij de deuren vast gaan wanneer ik de batterij aansluit, die wagen is uitgerust met een aftermarket startonderbreker en centrale vergrendeling op afstandbediening (1 systeem).
Samen met een aftermarket alarm en slecht aangesloten radio zijn dit hoofdverdachten bij dergelijke problemen.
Heb ook reeds meegemaakt dat een alternator in kortsluiting lag, toen ging het ook extreem snel (verliesstroom van 1,4A)

dingen om te proberen:

1) Laadspanning meten (zoals Michael voorstelt) door bij draaiende motor de spanning op de batterij te meten, om zeker te zijn dat hij wel degelijk oplaadt. (geen last van brandende of zachtjes oplichtende waarschuwingslampen?)
2) motor uit, een batterijpool los halen en zet er de multimeter tussen ingesteld op A(mpère). Laat deze zeker 30sec zitten om pieken uit opstartstroom niet in rekening te hebben. Nu weet je hoe groot je verliesstroom is
3) hoogstwaarschijnlijk zit er een extra kabel in de buurt van je + pool voor aftermarket elektronica, haal deze dan los en meet hem ook door zoals hierboven beschreven. Dit zal hoogstwaarschijnlijk de dader zijn
4) mocht er geen extra kabel zitten, dan de zekeringskast induiken. 1 per 1 zekering uit halen en ook doormeten op ampère (verliesstroom).

uiteindelijk zal je de kabel of stroomkring gevonden hebben, kan je deze volgen tot je de boosdoener vast hebt :handgestures-thumbupright:

Als het een kring is via de zekeringskast => niet direct van uitgaan dat iets van die kring defect is, vele cowboys tappen stroom af van de eerste de beste stroomkabel in de buurt ;)

succes!
Bart_vg
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam: Bart
Bouwjaar: 1992
Opmerkingen / andere wagens.: A124 300CE-24
W124 300E-24

Berichtdoor SanderDTCH » 11 aug 2017, 19:16

lampjes eruit trekken vooral de kofferbak dat was bij mij het probleem na heel lang zoeken

Gr Sander
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Berichtdoor Groen200D » 27 sep 2017, 21:57

achterbank eruit 2 stekkers vd vacuümpomp losgemaakt probleem weg.

Maar nu dus geen centaal locking system natuurlijk,iemand een simpele oplossing ?
BJ1991gekocht met KM179.000. nu 257.000, Duitse import, 702 rauchsilber metalic, sedan, mopf1 handgeschakelde 5 bak met Brasil braun interieur en glibberige smeerolie.
Groen200D
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam: Kees
Bouwjaar: 1991

Berichtdoor RD500sec » 28 sep 2017, 00:07

wat gebeurd er als je de rechthoekige stekker weer aansluit?
als de accu niet leegloopt, zit het probleem waarschijnlijk in de ronde stekker.
deze met de drie gekleurde draden blauw (slot deur LV) groen (slot deur RV) en geel (slot achterklep) kan je doormeten.
staan de slotcilinders "in rust"? dus niet licht gedraaid?
meet eens met de multimeter op de drie draden, een voor een met de stekker los.
met de sloten in rust, mag je geen 12 volt meten op één van de draden.
als je geen 12 volt meet op de draden, meet dan of er massacontact op de draden is, ook dat mag niet.
heb je zowel geen 12 volt op de draden als geen massa contact, dan is de pomp defect.
meet je wel 12 volt op 1 draad, kijk je naar de schakelaar van dat betreffende slot. dit geldt ook voor massacontact van 1 van de draden.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam: Richard
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6
500SEC

Keer terug naar Diesel Specifiek