[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Irritante tik in motor + schudden en roken (OM602) : Diesel Specifiek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu ma apr 29, 2024 8:01 am

Irritante tik in motor + schudden en roken (OM602)

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Irritante tik in motor + schudden en roken (OM602)

Berichtdoor Mimo » za aug 13, 2011 5:52 pm

Hallo Allemaal,

Omdat mijn 190 2,5D dezelfde motor heeft als die van een 250D, zou ik graag willen weten of iemand het probleem met mijn motorblok herkent.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Hieronder de link naar de W201club site waar ik mijn probleem heb gepost.

http://www.w201club.nl/viewtopic.php?f=10&t=3494
Mimo
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 5
Geregistreerd: zo nov 14, 2010 10:39 am
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re: Irritante tik in motor + schudden en roken (OM602)

Berichtdoor NicoenSarina » za aug 13, 2011 7:44 pm

Ik ben benieuwd wat je verstuiverrevisie verbeterd. Dit is een basis om een diesel goed te laten lopen, Mijn suggestie is om als je toch je verstuivers eruit heeft om gelijk compressie te meten, weet je gelijk of deze basis ook goed is. Als dit samen al ok is en de pomp is ook goed en staat op tijd dan moet hij al niet meer roken(zwart). Blauwe rook is olieverbruik, witte rook is verbranden van koelvloeistof. Voor wat olie betreft ben ik net als de Mercedes man die je gesproken heeft altijd voorzichtig. Wat is de voorgeschiedenis? Heeft er altijd een volsyntheet in gezeten dan ben ik hier niet bang van. Altijd een halfsyntheet,gewoon hier mee verder gaan. Bij twijfel gebruik ik een halfsyntheet. Volsyntheet heeft een sterk reinigende werking, haalt ook vuil achter je compressie en olieschraapveren vandaan en die kunnen dan meer ruimte krijgen en werking verliezen. En dan krijg je blauwe rook en dan mag je gaan peilen en gieten. Als het een klepstoter is betekend het tikken te veel ruimte, klep langer dicht, goede afkoeling,dus geen direkte motorschade. wel een rotgehoor,vooral stationair.Er schijnen hiervoor toevoegingen in de handel te zijn maar hier heb ik geen ervaringen mee. Volkswagens hebben hier soms ook last van.
Ik heb zelf een slecht gehoor maar er zijn mensen die met een stetoscoop op het blok goed kunnen horen waar het vandaan komt.
Ik heb een 300D(OM603) die ook lichjes tikt bij stationair toerental,bij mijn klinkt het een beetje boven in de motor en als een of meerdere klepstoters.

succes Nico
NicoenSarina
 


Re: Irritante tik in motor + schudden en roken (OM602)

Berichtdoor Mimo » zo aug 14, 2011 7:56 pm

De verstuivers zijn al gereviseerd. Het getik is nu veel minder als ik een flink stuk op de snelweg heb gereden. Ik weet niet of dit door de verstuiver revisie komt.
Het roken vind ik nu een groter probleem dan het tikken. Zodra ik een afspraak bij een garage kan maken dan laat ik sowieso een compressietest (lektest) uitvoeren. Ook laat ik de distributie controleren.
Mimo
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 5
Geregistreerd: zo nov 14, 2010 10:39 am
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re: Irritante tik in motor + schudden en roken (OM602)

Berichtdoor CordeJong » di aug 16, 2011 10:57 pm

Persoonlijk tip ik de koppakking deze lekt olie inwendig niet naar de verbrandingsruimte en daardoor heb je te weinig oliedruk in de cilinderkop voor de klepstoters.
Is het zo dat als de motor stationair draait dat het steeds erger wordt?
groeten cor de jong
www.mercedes-klassiekerservice.nl
CordeJong
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 78
Geregistreerd: vr mei 21, 2010 5:17 pm
Woonplaats: Bergambacht
Type wagen: 500E
Bouwjaar: 1991
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Irritante tik in motor + schudden en roken (OM602)

Berichtdoor Mimo » wo aug 17, 2011 7:57 pm

Bij een koudestart loopt de motor versneld stationair. Na 15 seconden begint het getik en gaat de motor schokken en roken. Als de motor wat warmer is dan rookt deze niet meer stationair. Wel ruik je onverbrande gassen en olie. Als de motor warm is dan rookt deze alleen bij volgas.
Mimo
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 5
Geregistreerd: zo nov 14, 2010 10:39 am
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten