door DonJuan1991991 » za aug 06, 2011 10:47 pm
natuurlijk blijf ik niet stil zitten tot mn auto goed loopt, dus ik zal maar weer neerzetten wat ik heb gevonden:
de auto loopt te hoog stationair (was al bekend), even de spanning richting de stationairregelklep gemeten en deze krijgt maar liefst 13 volt, gewoon de boordspanning dus. tevens meet ik 12,5 volt op pin 3 van de x11 stekker met draaiende motor (duidt op een fout naar ik weet) en bij alleen op contact meet ik ca. 10 volt. van een W201 weet ik dat je hier ca. 3,6 volt zou moeten meten, dus hier klopt het al niet. ook verandert dit voltage niet bij het indrukken van de luchtmassaweger, maar wel bij het bewegen van de gasklep (waarden heb ik niet onthouden). ook nog de acceleratiegever (knop die registreert dat het gaspedaal ingetrapt wordt) getest, deze werkt naar behoren.
daarnaast heb ik zoals gezegd een graadje of 45 voorontsteking bij stationairloop, zou dit verband kunnen hebben met het feit dat ie stationair ook zo hoog loopt?
ook kwam ik er achter dat ik een onstekingsmodule heb uit een 260. dat vond ik in het volgende document, misschien dat iemand anders hier ook wat aan heeft:
zijn de waarden die ik moet meten overal hetzelfde als op een m102.962 motor? hier heb ik namelijk enige ervaring mee, maar ik weet dus niet voor de volle 100 procent zeker of je op pin 3 van de x11 stekker dezelfde waarden moet meten etc.
in ieder geval ga ik dinsdag een paar onderdelen uitwisselen, dus als ik dan weer wat wijsheid opdoe zet ik dat natuurlijk weer in dit topic.