door Syn.Ther. » zo sep 26, 2010 3:30 pm
het is eigenlijk geen stappenmotor, maar een luchtomloopventiel, deze regelt o.a. stationairloop, ook op LPG,
deze kan idd ook oorzaak van backfire zijn, al is er vaak meer aan de hand, voor het rijden op LPG is een ontstekingssysteem nodig dat 100% in orde is, ook zijn vacuumlekken een erg grote oorzaak van problemen
het niet aanslaan van de brandstofpomp kan duiden op problemen in aansturing, afhankelijk van hoe het spul is aangesloten kan indien de auto start op benzine vlak na rijden op gas backfire ontstaan wegens te veel brandstof (gas en benzine) evt doorlekkende injectoren
het is een kwestie van zaken uit gaan sluiten, en afhankelijk van de klacht de symptomen verhelpen.
dus eerst zorgen dat je ontstekingsdelen goed zijn, kijk ook bijvoorbeeld indien van toepassing op jouw auto de voorschakelweerstand na.
indien dat op orde is complete onderdruksysteem controleren (vacuumslangen etc) harde cvt (carterventilatie) slangen zijn ook verdacht daar deze ook deeluitmaken van het onderdruk systeem.
als deze zaken op orde zijn dient de auto eerst op benzine goed afgesteld te zijn, daarna op LPG.
zaken als verdamper en gasmengstuk ga ik maar van uit dat deze passend zijn voor de toepassing, daar dat ook van belang is
succes
p.s. het niet horen van brandstofpomp kan ook zijn omdat het systeem nog op druk stond wegens kortgeleden afzetten motor.
en om het nog eenvoudiger te maken heb ik eens in een 560SEL op LPG ook lang lopen zoeken naar vage klachten wat achteraf aan een versleten contactslot lag
de keuze is reuze ...