door Zoert » vr dec 17, 2010 8:53 am
Koelvin werkt naar behoren, draait soepel rond bij koude motor.
Is tegen te houden met een opgerolde krant en bij de krant er tussenuit halen gaat de vin langzaam draaien, de visco koppeling doet het dus goed.
Lucht in het systeem zou hotspots geven wat plaatselijk hoge temperaturen, gas wordt tenslotte veel heter dan koelvloeistof. Dat gas zal zorgen voor slechte ciculatie want de waterpomp pompt dit niet goed rond, dan krijg je dat je blok te heet wordt.
Te koud is eigenlijk altijd een thermostaat probleem.
Of mega koude omstandigheden (-30 ofzo of misschien -40)
Maar dan nog komen bijna alle motoren wel op temperatuur aangezien de thermostaat dan gewoon dicht blijft.
Ik ga als alles meezit vanmiddag even een verse Mercedes thermostaat (85 graden) halen.
Ik verdenk toch dat de twee thermostaten niet goed sluiten. Misschien lijkt het op het oog dicht maar met de druk van de pomp misschien toch niet dicht genoeg.
We gaan het zien, bij geslaagd resultaat zal ik het wel laten horen...