Hebben we gisteren inderdaad ook gedaan, potje ook tot overlopens gevuld, het probleem is alleen dat er gewoon geen druk komt de eerste helft van de pedaalslag.
Dit komt er alleen als je het dus met vacuum doet.
Inderdaad ook gehad dat de achterkant leeg was, motor draaide op dat moment dus meteen mijn niveaulampje getest
Maakt overigens niet uit qua pompen, draaiende of stilstaande motor.
Heb ook altijd bij mijn vorige auto's zelf de remmen gedaan en ook nooit dit fenomeen gezien, was altijd inderdaad een kwestie van pompen met 2 man en zo klaar.
Qua hoofdremcilinder weet ik dat hij goed is, heb het toen ik hem gemonteerd had zelfs zonder voorraadpotje gedaan, mijn vrouw met een spuit de hoofdremcilinder bijvullen terwijl ik pompte totdat deze echt luchtvrij was, daarna ik bij een van de achterremmen met een spuit vacuum trekken en mijn vrouw heel voorzichtig de opening in de hoofdremcilinder bijvullen. Toen was het pedaal snoeihard.
Daarna potje gemonteerd en gevuld.
Krijg haast het idee dat er ergens lucht blijft hangen of aangezogen wordt maar het vreemde is dat er niets naar buiten lekt, niveau blijft perfect.
Ook de rubbers van mijn hoofdremcilinder naar het potje zijn goed, dacht eerst dat hij daar lucht aanzoog of iets dergelijks.
Vreemde was de eerste keer wel dat de koppelingscilinder binnen no time ontlucht was met pompen, had toen ook de cilinder op de bak vervangen. En deze pakt toch ook van de achterzijde van het potje zij het via een aparte aansluiting.
Vandaar dat ik gewoon de overdruk manier ook eens wil proberen, zag op internet wat zelfbouw constructies maar ook de Eezibleed bijvoorbeeld. Ben benieuwd of dat een stuk verbetering brengt.