Wat ik vorig jaar bij mijn dochters auto (geen Benz) gedaan had was eerst voorzichtig alle losse roest verwijderd met wat pulken en voorzichtig een platte schroevendraaier er langs te krassen (je kan er een gaatje bij krijgen), dan gungum erop gesmeerd, lekker dik en ruimschoots genoeg, vooral om de gaten af te dichten. Daarna dikke alufolie (dit was echt dik, wordt door isolateurs in de bijv. de industrie gebruikt. Je kan bijna hetzelfde effect krijgen door een lang stuk huishoud alu folie, een meter of 2, steeds weer dubbel te vouwen totdat je een cm of 25 overhoudt, hoe langer het beginstuk hoe dikker het wordt uiteraard, kwestie van even uittesten), dit goed strak en daarna met de hand helemaal eromheen gevormd vast geduwd en toen idd met ijzerdraad strak en kort op elkaar omwikkeld. Ze heeft zo nog bijna een jaar gereden.
Doordat ik eerst de gungum gedaan had bleef het meeste vocht (1 liter benzine verbranden geeft ook 1 liter water(damp)) in de uitlaat en ging niet tussen de al veroeste uitlaat en de alu folie zitten. Dat is namelijk funest en versneld het roestproces.
Gungum wel goed laten drogen/uitharden voordat je gaat rijden, als het nog zacht is blaas je het er tussenuit.
Oftewel, een nachtje laten staan.
(Of er een plaatje opgelast is geweest kan ik aan de foto niet zien maar roest op een uitlaat zit meestal in laagjes dus het kan ook zo lijken.)