Wat nog belangrijker is is het K nummer van je teller. Dit staat op een sticker achterop je teller. Dit getal moet bij een andere teller hetzelfde zijn, anders heb een afwijkende snelheid aanduiding en km telling.
Dit K nummer is het aantal omwentelingen van je kilometerteller kabel per kilometer. Dit zit dus rechtstreeks aan je diff verhouding vast.
Helaas is bij veel exemplaren dit stickertje er vaak al afgevallen maar je kan geluk hebben.
Je schrijft dat de telling het niet meer doet, hangen je cijfers van de totaaltelling toevallig aan 1 kant, rechts, een beetje naar beneden?
Het euvel wat je hebt is een bekend probleem bij een W124 en simpel te fiksen. Kijk anders eens bij het How-To subforum, daar staat hoe dit te fiksen. Is de "schuld" van 1 tandwieltje wat slipt op een asje, meer niet. Heb er ervaring mee
Wat ik wel apart vind is dat je teller tot 260 km/hr gaat, als ik even kijk naar een 300 sedan, coupe of station dan gaan de tellers allemaal maar tot 240 km/hr. Zo staat het ook in de EPC namelijk.
260 km/hr was bij een 280E of 320E dus lijkt erop dat deze teller zowieso niet de originele is. Als het K nummer echter de juiste is dan zal hij we goed aangegeven hebben, snelheid en telling. (Als hij uit een 320E komt zal hij zo goed als goed aangeven/tellen, jij hebt een 3,07 diff, een handgeschakelde 320E een diff van 3,09, een automaat 320E 3,27 trouwens dus wel afwijking. Mocht hij uit een 280E komen dan zal hij flink afgeweken hebben, diff van 3,69.
Hoeveel versnelling aanduidingen staan er op de teller, 3 of 4? En nieuwsgierig als ik ben, wat is het nummer wat er op he tellerplaat staat, als je dit googled zul je zien dat hij iddniet van een 300E is.