Oké, dus je kiest voor een benzine op LPG.
Je noemt nu wel een rijtje motoren, maar je bent er nog niet.
Volgende stap:
Welk uiterlijk vind je het mooist?Je kan kiezen uit pre-Mopf (84-89), MoPf I (89-93) en MoPf II (93-95), het moet toch een limousine zijn?
Of wilde je misschien ook een coupé of break (T-limousine).
De nieuwe motoren (220, 280, 320) met vier kleppen per cilinder zijn er pas vanaf 1992.
Vanaf MoPf I zijn de zetels een stuk beter / comfortabeler. Tevens zijn er vanaf dan meer opties mogelijk, zoals sportline.
Gebruik de zoekfunctie op dit forum eens om te kijken welke verschillen er allemaal zijn.
Het lijkt me onnodig om nu alles weer op te lepelen, er zijn al velen je voorgegaan, die info is er al en kan je geriefelijk teruglezen.
Als je de keuze hebt gemaakt voor pre-Mopf (84-89), MoPf I (89-93) of MoPf II dan ben je weer een stap dichterbij
PS Beperk je tot hoofdzaken, details als een armsteun zijn geen dealbreaker, zo'n armsteun zet je binnen een half uur aan de stoel. Een goede kost minder dan 100 euro.
PPS Je had ook nog de 200E en in de beginjaren ook de 200. Die laatste mag dan misschien een slappeling zijn
Het is wel gelijk misschien wel de beste motor om op LPG te laten lopen. Het LPG systeem valt ook nog eens goedkoper uit en de 200 is ongeliefd (want niet snel) en dus een koopje