Met je eigen auto op smaak brengen is ook weinig mis...
Met een auto die niet is wat er verkondigd is wel. En zeker als je nog in contact moet komen met overheidsinstanties of een dealer om aan de juiste papieren te geraken omdat je het ding misschien voor dagelijks zou willen inschrijven. Voor hier in België de wagen in te schrijven dient de auto ter keuring te worden aangeboden. Momenteel zijn er keurings stations die op originaliteit jagen. Als men daar niet vind dat de wagen origineel genoeg is voor het oldtimer statuut. zit je met een auto die niet in te schrijven is, nog te verkopen!
Die 250 vanuit de advertentie... Die heeft in mijn ogen een veel te hoog E-gehalte om geloofwaardig te zijn voor het jaartal op de voertuigdocumenten. Onder de motorkap klopt alles voor een 93-er. Zelfs het ruitenwisser mechaniek is van een E...
Jammer is wel dat er dus zo nog heel veel van dit soort "creatieve" Benzen in omloop zijn.
Door dat ik Joop niet voor dagelijks kon inschrijven door zijn "modernisering" ben ik zelf op onderzoek gegaan naar oe veel van de auto nog origineel is. En waar de verschillen in zitten met het carrosserie. Want die zijn er wel degelijk.
Leuk feitje misschien. De kofferbak bekleding van een latere versie, is niet fatsoenlijk te monteren in een oude kofferbak. Gewoon omdat er gaten missen waar bij de nieuwere uitvoering plastik clips heeft om het vilt mee vast te zetten
Maar terug ontopic... Overweeg je een Benz te kopen... studeer dan eerst eens de verschillen tussen de versies. En sta je naast een "gemoderniseerde" wagen, kijk dit dan ook na. Dat de vorige eigenaren er mee weggekomen zijn, is geen garantie voor een zorgeloze toekomst met een aanstaande die twijfelachtig verbouwd is...
Ps, uit ervaring weet ik dat die OM605 er zeker NIET was in 1986