door Gombal » wo mei 17, 2017 8:29 pm
Heb je al wat kunnen testen, seconde of 10 -15 wachten na op contact zetten voordat je start bijv.?
Deed hij het de afgelopen 2 dagen ook op die manier ondanks de flink hogere buitentemperatuur?
Hydraulische klepstoters kun je testen/meten, rijdt je auto warm, stop de motor. Verwijder het kleppendeksel en kijk bij de cilinder waar de beide nokken van de nokkenas naar boven staan of je de stoters in kan duwen. Als dit meer als 0,4 mm kan (meten met voelermaatje of vast opgestelde micrometer) dan is de stoter slecht en aan vervanging toe. Draai daarna de motor aan de vliegwielbout (nooit aan de nokkenasbout!) Tot de nokkenas met 2 nokken naar boven staat bij een volgende cilinder en die meten.
Lekkage bovenop je injectiepomp, 1 van de O ringen, kan idd ook wat rottiger lopen veroorzaken. Moet wel zeggen dat bij mijzelf dit dan ook warm was en niet alleen koud.
Van alles vervangen is makkelijk maar zonde als er dingen niet nodig zijn.