Voor het :
- Was (en wax) de auto en let er vooral op dat aangekoekt zand en vuil in wielranden, dorpels etc. verwijderd is.
- Bij langdurig (meer dan 6 maanden) stallen olie- en filter vervangen (i.v.m. de evt. hogere zuurgraad van 'oude' olie)
- Dat geldt ook voor de remvloeistof indien deze meer dan 1,5% water bevat. (ivm corrosie in de remcilinders)
- Koelvloeistof zonodig bijvullen, controleer op "winterhardheid".
- Rijd de auto (bij droog weer) goed warm (min. 20 km), rijd even langs de pomp, tank de auto vol en zet de banden op 3 bar
- Zet de auto na deze rit, waarin de motor goed warm (en droog) is geworden, binnen
- Gebruik evt. 2cm dikke stroken styropor/polystyreen aka piepschuim voor onder de banden. Dit voorkomt zgn. flatspots
- Zet de auto weg in de versnelling niet op de handrem
- Koppel de accupool los en smeer deze in met een klein beetje vaseline (evt. apart stallen bij kamertemperatuur en regelmatig (bij)laden)
- Leder voeden met onderhoudsmiddel.
- Chroomwerk, ruitenwisser(s) ea rubbers eventueel inwrijven met Vaseline of glycerine.
- Ruitenwisser(s) met bv een kurk los van de ruit zetten.
- evt. Cabriokap sluiten.
- Motorkap, achterklep en deuren sluiten, maar niet (volledig) in het slot laten vallen. Behoudt rubbers.
- Ramen een klein stukje open laten (voorkomt condensvorming bij wisselende temperaturen). Plaats zonodig een vochtvreter.
- Leg een stuk karton onder de motorruimte, dat wordt op prijs gesteld door de stallingeigenaar en geeft een indicatie van (lekkage)problemen als de auto weer van stal gaat (of tussendoor gecontroleerd wordt)
- Gedurende de stalling motot niet starten om ' warm' te draaien. Motor (en bak) wordt dan toch echt niet warm genoeg en ontstaat er condensvorming met alle evt. corrosieschade van dien.