Beste forumleden,
Ik heb me gisteren hier even voorgesteld in de rubriek die daarvoor voorzien is, ik volg reeds meerdere maanden enkele topics hier op dit forum en heb al enkele mooie tips en tricks kunnen lezen.
Nu zit ik echter met een startprobleem in mijn 230E (Bwj 1990) waar ik zelf geen weg mee weet en ook vrij bizar is.
Ik zal het hier trachten zo kort en duidelijk mogelijk te schetsen;
De wagen is in mijn bezit sinds deze zomer, ze had sindsdien reeds enkele kleine irritante problemen waarvan sommige reeds opgelost. Een daarvan was het starten dat niet vlot ging, in de vorige maanden heb ik dan ook heel wat vervangen (lijstje hieronder). De wagen startte vorige weken veel beter ( behalve koudstarten deed ze enkel achter 3-4 pogingen).
Twee weken geleden had ik echter gemerkt dat ik toen ik van de winkel kwam de sleutel erg lang moest draaien voor deze aansloeg, dat was nog niet gebeurd. De wagen had daarna 4 dagen stilgestaan (vochtig en vriesweer), toen ik ze de woensdagavond wou starten ging het niet. Na enkele malen was de batterij volledig op.
Intussentijd had ik een nieuwe OVP onderweg; ik dus de batterij binnen opladen en de dag nadien de wagen starten met de nieuwe OVP en volle accu. Ze startte na 3 pogingen meteen. Ook het weekend erna de wagen zonder problemen kunnen gebruiken ( koudstartprobleem blijft wel) en ze reed ook veel vlotter.
Toen ik echter thuis kwam en even een nieuwe rubberen slang op de carter stak ( deze was volledig gescheurd) wou de motor opnieuw niet aanslaan! Meermaals geprobeerd maar niets. Even de voltage op de accu gemeten en deze was weer aan de lage kant (12,1V) en terwijl ook de spanningsregelaar (borstel waren maar 0,4mm), de accu verloor ook steeds stroom zelfs zonder dat deze was aangesloten.
Ik dus deze week nieuwe batterij (Varta 12V, 77Ah, 780A) besteld, de vorige was een vreemd merk waar ik nauwelijks info over kon vinden. Tevens nieuwe spanningsregelaar van het merk Beru. Gisteren dus de nieuwe batterij erin ( nog de oude spanningsregelaar want de nieuwe is toegekomen met een gebroken borsteltje
), maar opnieuw niets. De motor wil niet aanslaan.
Zelf weet ik niet goed waar ik moet zoeken, vooral omdat de wagen vorig weekend nog goed startte en vlotter rondging..
Iemand enig idee?
Wat er reeds is vervangen;
- Verdelerkap en rotor
-Olie en filter
- Brandstofpomp en filter
-Bougies (kabels zijn nog in goede staat)
- Temperatuursensor en die sensor voor de ventilator (blauwe kop)
-OVP
-Bobine
-Accu
- Nieuwe antenne Hirschmann
- Thermostaat en koelvloeistof
- Slang carterventilatie en pakking kleppendeksel
-Co2 is afgesteld in een garage gespecialiseerd in oldtimers
- Stappenmotor ( origineel was kapot, nu is het aftermarket maar heeft het steeds goed gedaan en hoor ook dat het zichzelf test wanneer sleutel in stand 2 staat)
Dat is het zowat.. Ik hoopte tijdens het verlof een nieuwe Poly-V riem, spanner en trillingsdemper te steken, maar blijkbaar heeft de Benz andere plannen
Alvast bedankt!
Groeten,
Giovanni