Blijkbaar combinatie van problemen.
Stophendel mechanisme kan in dit type pomp maar op 2 posities staan voor zover ik kan zien/voelen/filmen met licht.
Het 2de beentje heeft een haakje aan het uiteinde wat in een omgekeerde L haakt links van het rack.
Het stationair toerental is een ander probleem me dunkt.
De ELR? stekker was niet aangesloten. (de stekker die op de rode actuator voor de fijnafstelling van stationair steekt)
Bij het insteken vd stekker gaat ie draaien alsof het -20° is.
Zonder de stekker draait ie heel laag stationair.
De rode actuator werkt dus, k1 relais nagekeken en dat zag er goed uit. Geen verbrande of losgekomen soldeerpuntjes.
Veronderstel dat het misschien bij de tempsensor ligt?
Want de aansturing werkt wel, lijkt enkel op foutieve input gebasseerd te zijn?
Het geen turbodruk issue moet ik in het brandstof systeem zoeken lijkt me.
Paar keer in 2de plankgas gegeven met telkens wisselende resultaten qua trekkracht.
De wagen had last van de dieselbacterie en/of sludge.
Zo erg dat de diesel er rood van werd...
Tank geledigd, tankfilter gereinigd. Tank gereinigd maar in en rondom die 'hoed' die boven op het gaasfilter gelocaliseert is maakt het wel zo dat er iets zou kunnen achterblijven.
Heb een soepbord vol crud eruit gelepeld (makkelijk 5cm hoog rondom het grof gaasfilter), inclusief enorm harde stukjes die je met een lepel niet eens platgedrukt krijgt.
Verse tank V power ingekapt met een flesje diesel spulung van Liqui Moly.
Aangezien de producten mengbaar zijn volgens de producenten heb ik ook een enzyme gebasseerd product geïntroduceert wat de dieselbacterie zou moeten aanpakken.
Startron Starbrite.
Wat allemaal aardig leek te werken.
Lekker veel power na het vervangen van de o-ring van de Alda op de pomp.
Af en toe een zwarte wolk aanleggen, allicht vuil dat mee verbrand word want de ene keer valt het reuze mee en de andere keer leg je een zwarte wolk aan om U tegen te zeggen.
Sindsdien is de diesel proper gebleven in het prefiltertje vooraan, kleine hoeveelheid zwarte partikels maar zeker niets zorgelijk.
Motor begon ook steeds soepeler te draaien en de trekkracht werd er niet minder om ook niet.
Desondanks blijft er wel lucht aangezogen worden eens het dieselniveau in de tank hard genoeg gezakt is heb k ik opgemerkt, wat te zien is in het prefilter voor het opvoerpompje. De luchtbel zal soms weg zijn.. soms klein belletje dat vormt, zoals nu is de filter voor 2/3 lucht gevuld zag ik na het testen in 2de versnelling.
De tank is ook onder 2/4 gezakt, heb geen probs gehad tot ik het run away syndroom had gecreëert.
Zocht daarom ook daar het probleem maar het lijkt eerder fuel starvation dan wat anders.
Zelfs met de alda te demonteren is er geen merkbaar verschil in trekkracht in 2de versnelling.
Graag uw mening hierover Jan.
Nogmaals bedankt om mee te denken én te reageren