De beste auto van die tijd is de W124 dus die moest het worden. Ik heb er ook goede herinneringen van uit mijn jeugd (zelf geboren 1981)
Ik heb gezocht naar een 6 cilinder, maar die zijn toch een stuk duurder.
Mijn doel was een goedkope te vinden waar nog wel iets van te maken valt. Als hobby om zelf te sleutelen. Ik heb er niet veel ervaring mee, maar je moet toch ooit beginnen.
Het is een 'rauchsilber' 230E met automaat uit 1986 geworden. Het is een Duitse auto. Over een tijdje zal ik hem importeren. Voordeel is dat ik nu niet hoef te betalen (geen belasting, schorsing of APK). Nadeel is dat ik er niet mee kan proefrijden (misschien nog tips of hier mogelijkheden voor zij?)
Ik zie vaak lijstjes met optiecodes, waar vind ik die? Ik heb al gezocht met vin decoders, maar wordt niet wijzer. Ik denk niet dat ik veel opties heb. Er zit een schuifdak in, verder kan ik niks bedenken.
Hij start niet en er zit flink roest aan (met name de achterste wielkasten).
Mijn eerste stap wordt de motor aan de praat te krijgen (ik ga beginnen met de brandstofpomp/relais). Daarna waarschijnlijk de motor beter leren kennen en inspecteren. De verkoper meldde dat hij niet goed liep (is wel rijdend weggezet, maar start nu niet meer)
Met vriendelijke groeten
Rik
Tot slot wat foto's:
- 20210510_190145.jpg (121.49 KiB) 950 keer bekeken
- 20210510_190244.jpg (152.75 KiB) 950 keer bekeken
Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk