[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Schuifdak kent geen ruststand meer. : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu ma apr 29, 2024 2:43 pm

Schuifdak kent geen ruststand meer.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Schuifdak kent geen ruststand meer.

Berichtdoor ScareMercy » wo sep 14, 2011 12:37 am

Hallo,

Ik ben bezig met een ombouw van een 230E van 1985 naar een E300D van 1995.
Nu heb ik alle kabelbomen van de hele auto over gezet en was ik een beetje aan het testen of alles werkte. Zo ook het schuifdak. Als ik de knop op kantelen of sluiten zet gebeurt er namelijk niets. Echter, gebruik ik de knop voor de schuiffunctie, dan gaat het dak normaal open. Met het sluiten van de schuiffunctie gaat het dak eerst dicht en daarna kantelt het :ohmy: Om het dak dan weer te sluiten moet ik de schuiffunctie weer gebruiken en precies op het goede moment loslaten anders schuift het dak weer los :unsure:

Ook de comfortsluiting werkt niet, terwijl mijn deuren wel sluiten en de infrarood ontvanger in de auto blijft knipperen en dus gewoon signaal krijgt.

Weet iemand hoe dit kan? Zit er verschil in de schuifdak motoren van een '85er en een '95er? De aansluiting van de stekker en de pinbezetting is exact hetzelfde. Het lijkt me dat het anders alleen in de comfort module kan zitten, maar hoe kan ik dit testen?

Alvast bedankt

Mvg, Maikel
Avatar gebruiker
ScareMercy
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 228
Geregistreerd: do apr 29, 2010 10:53 pm
Woonplaats: Siebengewald
Roepnaam:
Type wagen: E320
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re: Schuifdak kent geen ruststand meer.

Berichtdoor Jeroen MB Service » wo sep 14, 2011 10:35 pm

Maikel,

Op het motortje zit een wit wieltje, als je deze uittrekt en een klein stukje terugduwt zodat je grip krijgt op de vertanding kun je deze draaien tot je een boortje kunt stoppen in het gaatje dat er naast zit. Als deze op deze manier uitgelijnd is moet je de witte knop weer terugduwen. Stopt het dak op de verkeerde positie dan weer eens helemaal rond draaien, als het goed is zie je het dak ook in de juiste richting bewegen. Lukt dit niet dan is er mogelijk een geleider stuk, hoewel dat praktisch niet voorkomt bij een W124(cynisch)
Jeroen MB Service
 


Re: Schuifdak kent geen ruststand meer.

Berichtdoor ScareMercy » za sep 17, 2011 12:57 pm

Hallo,

Bedankt :) Ik heb even gekeken, maar dit staat (helaas) allemaal goed. Met de oude kabelboom van 1985 werkte het voor de ombouw prima. En heb ik verder ook niet aan de motor gezeten. Nu ik de nieuwe erin heb gezet met comfortsluiting werkt de kantelfunctie van de knop gewoon niet meer. En als ik de schuiffunctie van de knop te lang inhoud dan kantelt het dak wel. Maar dat betekend dus dat ik de knop net op tijd los moet laten met het dicht schuiven van het dak omdat hij anders kantelt. Dit was normaal niet zo heel erg geweest, was het niet dat ik van binnenuit niet kan zien of het dak goed dicht zit :pinch:

Is het mogelijk dat de comfortsluiting computer niet goed samengaat met de oude motor? Of moet ik het probleem toch ergens anders zoeken? De gehele motor over zetten is niet zo gemakkelijk heb ik al bekeken, anders kon ik het even proberen.

Mvg, Maikel
Avatar gebruiker
ScareMercy
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 228
Geregistreerd: do apr 29, 2010 10:53 pm
Woonplaats: Siebengewald
Roepnaam:
Type wagen: E320
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re: Schuifdak kent geen ruststand meer.

Berichtdoor Eerde Jan » za sep 17, 2011 6:21 pm

Hallo,

ik heb exact hetzelfde probleem.
Dus ik zal morgen het een en ander ook ff uitproberen met het boortje.
Bedankt en succes.

Gr, Eerde Jan
Eerde Jan
 


Re: Schuifdak kent geen ruststand meer.

Berichtdoor Jeroen MB Service » ma sep 19, 2011 10:48 pm

Sm

Probeer het nog eens maar dan het wieltje volledig draaien zodat je het boortje er weer in kunt steken, dit is de manier hoe de bediening afgesteld dient te worden....
Jeroen MB Service
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten