[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Opgelost: Benzinepomp krijgt geen spanning : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu ma apr 29, 2024 11:42 pm

Opgelost: Benzinepomp krijgt geen spanning

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Opgelost: Benzinepomp krijgt geen spanning

Berichtdoor wasedde » wo nov 16, 2011 7:17 pm

Mijn 300E loopt op gas. nu wilde ik vanmorgen starten op gas maar het schakelapparaatje liet een oranje ledje zien, dus ik denk : de gastank is leeg en schakel over op benzine , het lampje staat nu op rood.
Echter hij wil met geen mogelijkheid op benzine starten.
Heb de spanning gemeten op de draden bij de benzinepomp zelf en er komt geen spanning op.
Ik heb het pomprelais vervangen, maar dat helpt niet.
Moet er altijd spanning staan op de pomp of alleen maar als er benzine nodig is. Maw bouwt de pomp ergens druk op en valt dan af als er genoeg druk is, of draait hij constant om benzine te leveren?
Bij raadplegen van de manuals stond dat je het relais eruit moet halen en contact 7 en 8 moet doorverbinden waarna de pomp moet gaan lopen. Ik heb dit nog niet geprobeerd.
De pomp zou ook niet werken als zekering nr 7 stuk zou zijn. Die heb ik gecontroleerd en vervangen. het euvel blijft hetzelfde.
Is de werking van het pomprelais ook nog afhankelijk van andere factoren en /of sensors?
Is er iemand op het forum die mij een paar tips kan geven ? Bij voorbaat dank.
wasedde
 


Re: Benzinepomp krijgt geen spanning

Berichtdoor Gordi044 » wo nov 16, 2011 7:49 pm

Zodra je het kontakt aanzet moet de benzpomp ongeveer 1a2 seconden lopen [druk opbouwen] en daarna weer uit gaan [motorloopbeveiliging]
Zodra je start gaat direct de Benz pomp weer lopen.
Hij loopt dus mooit constant zonder dat de motor draait !!
Dit moet jij dus meten met een v meter


Waarschijnlijk heb jij een extra kastje [of een relais] ergens zitten die de stroom afsluit op de Benz pomp zodra jou motor overschakeld op LPG.
Aan jou de oneerbare taak te kijken waar de LPG inbouwer deze heeft geplaatst.
Probeer eens spanning te zetten met [bv een intelliprobe] op de benzinepomp "MEET EERST DE MASSA VIA EEN OHMMETER" !! of je een pomp hoort draaien en of hij dan wel wil lopen.

MB Er zit toch wel benzine in he !!
Groet Erwin.
Gordi044
 


Re: Benzinepomp krijgt geen spanning

Berichtdoor wasedde » za nov 19, 2011 1:11 pm

@ Erwin,Dank voor je reactie en advies.
Ik heb ondertussen ook even in de manuals verder gekeken en de pomp werkt bij het aanzetten maar 1 seconde, dat kun je ook horen.
Ik dacht in mijn onozelheid dat er constant spanning op moest staan.
Het schakelkastje van de LPG-inbouwer ging naar een relais dat de elec naar de benzinepomp onderbreekt als je hem op de gasstand zet.
Door al het proberen was de accu ondertussen zo zwak geworden dat hij niet meer op benzine wilde starten. Nadat ik de accu had opgeladen startte hij wel en daarna kon ik gewoon op gas verder.
Weer wat geleerd en probleem opgelost.
wasedde
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten