[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
startproblemen en uitvallen 300CE : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu za apr 27, 2024 11:58 am

startproblemen en uitvallen 300CE

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

startproblemen en uitvallen 300CE

Berichtdoor Rena300CE » vr apr 16, 2010 11:10 am

Hallo,

Mijn 300CE heeft wat last van startproblemen.
Als hij koud is start de auto redelijk goed, hij loopt dan eventjes wat rauw maar start meteen en loopt dan naar een paar SEC. gewoon goed.
Maar als ik ermee gereden heb en wil hem dan 2 uur later starten dan doet die dat niet meteen.
Dan valt die eerst een paar keer uit, tenzij ik een paar keer gas geef tijdens het starten.
En af en toe valt die in een keer uit, dat doet die alleen als ik de koppeling in duw, dan zal die wel even onder de toeren schieten ofzo???

Mijn monteur heeft er al nagekeken, in eerste instantie maakt het brandstofpomprelais een een slecht conatct op de printplaat, die is dus al vervangen.
Ik had toen het idee dat het wat beter ging maar dat was weer snel voorbij.

verder heeft de monteur de koudestartverstuiver doorgemeten, maar daar kon hij geen verschillende waardes opkrijgen, zowel bij warme en koude start.
Hij kon er ook geen schema's van vinden verder, dus van die waardes weten we niet of ze zo horen.

iemand een idee wat het probleem kan zijn.
De auto heeft pas een grote beurt gehad, daarbij zijn ook de bougies, verdelerkap en rotor vervangen, maar probleem houd aan.
Rena300CE
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 44
Geregistreerd: zo apr 11, 2010 7:08 pm
Woonplaats: Maastricht
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1987
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re:startproblemen en uitvallen 300CE

Berichtdoor JantjeV8 » vr apr 16, 2010 3:12 pm

Je ontsteking moet inderdaad goed in orde zijn, is erg belangrijk.

Zijn alle vacuumslangen in orde?

Verder kun je de stappenmotor eens nakijken. Die zit onder je luchtfilter, er zit 1 stekkertje aan en 2 slangen. Dat ding zou je eens heel grondig uit moeten spoelen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 898
Geregistreerd: vr apr 16, 2010 6:34 am
Woonplaats: Haarsteeg
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re:startproblemen en uitvallen 300CE

Berichtdoor Rena300CE » vr apr 16, 2010 5:59 pm

Bedankt voor de reactie.
Die stappenmotor zou ik eens naar kunnen kijken ja, is dat iets wat iedereen zo een beetje kan doen??
Ik heb namelijk zelf geen kennis van deze dingen, ik kan het wel weer in elkaar zetten als ik zie hoe ik het uit elkaar haal.
Maar als het beter door een deskundig iemand moet gebeuren laat ik dat liever doen, voordat ik het zelf erger maak :(

Maar wil het uiteraard wel eens proberen ;)
Rena300CE
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 44
Geregistreerd: zo apr 11, 2010 7:08 pm
Woonplaats: Maastricht
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1987
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast