Hallo,
Als je nu eerst het gloeisysteem maakt dan zie je vanzelf of het acculampje ook weer normaal is. is dit zo dan ben je gereed
Ik zou met het monteren geen kopervet maar ceramisch vet van b.v. Kroon Oil gebruiken.
Reden hiervoor is dat je een aluminium cylinderkop, een stalen gloeiplug en het koper in het vet heeft. Puur theoretisch schijnen drie metelen bij elkaar de zwakste aan te tasten dus de kwaal verergeren
.Draai de gloeipluggen de eerste slagen er altijd met je vingers(zonder sleutel)in en zet ze gewoon normaal vast. In de praktijk gelukkig bij een W124 nog geen last gehad van afgebroken gloeispiralen. Bij een Vito en een V-serie helaas wel
.
Wat betreft het dynamolampje, Het beste is om te zien of hij goed bijlaad is om een amperetang bij de accu over de pluskabel te doen, je kan de pech hebben dat de spanning wel goed is maar de stroomsterkte(hoeveelheid Amperes) niet.Een ouderwets trukje bij een ouderwetse auto(zonder electronica) is als je geen gereedschap heeft en het toch wilt weten
of de dynamo funktioneerd is om met de verlichting aan bij draaiende motor de plus kabel van de accu los te halen. Als de motor blijft draaien en het licht blijft ook aan dan werkt de dynamo.Het acculampje heeft volgens mij niets met het gloeien te maken.Ik heb helaas (nog)geen schema van een diesel. De werking is normaliter als volgt. Contact aan bij motor uit, spanning gaat via lampje naar D+ aansluiting van de Dynamo en maakt daar massa en gaat branden. Dan start je de motor, d+ gaat stroom leveren lampje krijgt geen massa meer en hoort uit te gaan.
Mocht je dynamo kapot zijn(wat ik niet geloofd) dan heb ik er nog wel een voor je.
Succes en groeten Nico.