Nog een kleine aanvulling, misschien heb je er wat aan.
De temperatuursensor in de buitenlucht aanzuigbuis doormeten.
Bij (de huidige) 10 graden +/- 3700 Ohm.
Doormeten van sensoren doe ik via de stekker van de motorcomputer.
Dan sluit je draadbreuk, slecht contact stekkers en kortsluiting uit.
Staan de 2 ECE stekkers in de juiste stand, de draden van 1 zaten los.
In mijn auto zonder kat, met M103, staat de ECE op 1 en de ECE EZL op S.
Als test beide vacuümleidingen van het thermoventiel op de cilinderkop afdoppen.
Het regenereren van benzinedampen begint temperatuur afhankelijk.
Het komt niet vaak voor maar heb je een RÜF ventiel op het uitlaatspruitstuk zitten,
Beide kunnen een bron van valse lucht zijn.
De motorcomputer, gisteren heb ik gevonden welke de juiste moeten zijn.
Tussen 9-86 en 9-89: 0055457132 of 0055455732 (met of zonder kat)
Vanaf 9-1989: 0075451532.
Info komt van MB zelf en de praktijk klopte precies bij mijn auto's.
Het laatste nummer, vanaf 9-89, zit bij mij in een 90er met SA 620 op de optielijst.
Die zit ook in jouw 88er auto en lijkt zhw niet de originele.
Wat de invloed van een 'foute' is, weet ik niet, ik denk wel aan de warmloopfase voor de kat.
Maar door de al genoemde stekkers 'weet' de motorcomputer zhw dat er geen kat is.
Een EHA heb ik twee keer vervangen zonder er iets aan te verstellen, ik wist niet eens dat dat kon.
Maar met goed gevolg en volg RD dat die verstelling die je hebt gedaan, je misschien nekt.
De LMM, die heb ik 2 x vervangen en de 'volt-methode' gevolgd, met goed resultaat.
In de handleiding stond 0,6 - 0,8V maar ik heb ook een handleiding met 0,5 - 1V.
Een hele kleine verstelling had behoorlijk gevolgen voor de stationair rpm.
Succes en bericht de resultaten, op dit gebied zijn er al genoeg doodgelopen draadjes.