W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu 23 jul 2019, 06:52

W124 verlagen

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Moderator: Mafkees

W124 verlagen

Berichtdoor mazdarati2 » 23 mei 2016, 17:06

Hallo iedereen,

De schokdempers op mijn 300E beginnen geluiden te maken en beginnen aan vervanging toe te zijn. Deze kans wou ik pakken om de 300E wat te verlagen(2-4cm). Wat is de beste manier om dit te doen? Ik heb gelezen dat BMW E36 coils eronder passen maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Zat ook te kijken naar Bilstein e.d maar ongeveer 300 per kant uitgeven vind ik net iets te gek, zeker als er ook nog veren bij komen en misschien meer. Ik vind het niet erg om wat uit te geven maar wil graag een grote bang voor de buck.

Advies?
Bijlagen
1401436_517366785101526_8956000387600009532_o.jpg
1401436_517366785101526_8956000387600009532_o.jpg (352.61 KiB) 2556 keer bekeken
mazdarati2
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 14 feb 2016, 21:12
Roepnaam: Jesse
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: W124 verlagen

Berichtdoor Jeffrey.G » 23 mei 2016, 17:38

heb onze coupe toen verlaagd met intrax 45mm rondom en bilstein b8 sprint dempers.(is te koop:P)
ik heb t niet zo op die autostyle/ made in china verlaging veren. heb ook toen de veer rubbers weg gehaald en EPDM folie om de eerste/laaste spiraal gedaan om nog lager te kunnen.
Avatar gebruiker
Jeffrey.G
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 121
Geregistreerd: 10 nov 2012, 13:59
Woonplaats: Hoogerheide
Roepnaam: Jeffrey
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: W124 verlagen

Berichtdoor mazdarati2 » 23 mei 2016, 17:51

Passen normale coils er wel onder? Ik weet het alleen van de E36 en dat een setje coils voor de W124 ongeveer 1200 kosten.
mazdarati2
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 14 feb 2016, 21:12
Roepnaam: Jesse
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: W124 verlagen

Berichtdoor Martijn76 » 23 mei 2016, 19:19

Als je tot 4cm wilt verlagen dan zou je een Eibach set kunnen overwegen icm Sachs sport/Bilstein B6 of B8. Super wegligging en niet knetterhard maar comfortabel over de drempels.
Martijn76
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 03 okt 2015, 13:11
Woonplaats: Westvoorne
Roepnaam: Martijn
Type wagen: 280TE
Bouwjaar: 1994
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: E30 B10
E30 328i


Re: W124 verlagen

Berichtdoor Dannygroot » 23 mei 2016, 19:20

originele veren iets inkorten blijft comfort nog een beetje behouden heb ik bij een vriend van mij ook gedaan geen problemen gehad
Avatar gebruiker
Dannygroot
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 185
Geregistreerd: 28 sep 2015, 20:34
Woonplaats: ooij
Roepnaam: danny z
Type wagen: E320 Coupé
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: MB a160 elegance 98


Re: W124 verlagen

Berichtdoor Mafkees » 23 mei 2016, 19:26

Gr. Sander.
Beheer W124 club.
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Voordat je je vraag stelt, gebruik eerst de ->Zoeken<- functie, je bent vast niet de eerste met die vraag!
hoe-zet-ik-op-de-juiste-manier-foto-s-in-mijn-berichten-t2941.html?hilit=bijlagetoevoegen
Mafkees
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3069
Geregistreerd: 13 dec 2010, 15:53
Woonplaats: Prov. Noord-Brabant
Roepnaam: Sander
Type wagen: E300T Turbodiesel
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: W124 verlagen

Berichtdoor Lange Jan » 24 mei 2016, 08:43

mijn advise..... niet doen...

Als je het toch wil doen....
optie een:
Bestaande veren voorzien van rubberen blokken met een "nok"
optie twee:
Fatsoenlijke verlagingsset aanschaffen zoals hierboven aangegeven. en dan spelen met rubberen blokken om de leukste "stance" te krijgen.

mijn ervaring met een verlaagde merc is niet echt goed.....
de uitlijning krijg je nooit echt goed waardoor je banden overmatig slijten en dan not de moeilijkheden met die wegversperringen (aka drempels).....
Nee voor mij hoeft dat niet meer! Mijn 124er is nu verhoogd achter en normaal voorziet er echt wel vet uit....
fijn instappen en geen wegversperring te gek! en gewoon maximaal afladen en nog comfortabel rijden ermee..... geweldig!

wat je ook kiest.... veel success ermee!
denk aan de uitlijning!

Groet,
Marcel
"We are all faced with a series of great opportunities - brilliantly disguised as insoluable problems".
"The way of progress is neither swift nor easy".
Avatar gebruiker
Lange Jan
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 04 feb 2015, 11:13
Woonplaats: BBQ city (Roosteren)
Roepnaam: Marcel
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1991
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Eerste MB buiten die in militaire dienst.


Re: W124 verlagen

Berichtdoor Marcellus » 24 mei 2016, 09:56

Als je de waarde van je auto tot 0 wil reduceren en al het comfort waar de W124 nou juist bekend om staat kwijt wil zijn, moet je het vooral doen. Ik vind het niks, dat verlagen en zogenaamd stoer of sportief maken. Het ziet er in mijn ogen vooral kinderachtig en dommig uit.
Avatar gebruiker
Marcellus
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1135
Geregistreerd: 12 sep 2011, 14:23
Woonplaats: Amsterdam
Roepnaam: Marcel
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: W124 verlagen

Berichtdoor Martijn76 » 24 mei 2016, 14:46

Er wordt toch niet om een mening gevraagd.
Bovendien, als je niet met een goed set verlagingsveren hebt gereden is een oordeel niet mogelijk. De Eibachs zijn bijna net zo comfortabel als de standaard veren en in een bocht veel prettiger sturend.
Martijn76
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 03 okt 2015, 13:11
Woonplaats: Westvoorne
Roepnaam: Martijn
Type wagen: 280TE
Bouwjaar: 1994
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: E30 B10
E30 328i


Re: W124 verlagen

Berichtdoor mazdarati2 » 24 mei 2016, 17:54

^ Precies.

Welke 'fatsoenlijke' kits zijner allemaal? Ik weet bijna zeker dat ik er heel veel vergeet.
mazdarati2
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 14 feb 2016, 21:12
Roepnaam: Jesse
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: W124 verlagen

Berichtdoor wimke » 24 mei 2016, 18:11

Destijds bij mijn SEC 1 winding van de veer afgeslepen !

Zo hoog op de poten vind ik ook niks !
En stuurde nog net zo strak als voorheen :mrgreen:
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (278.98 KiB) 2404 keer bekeken
Groet Wimada !
wimke
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 17 jan 2016, 16:51
Roepnaam: Wim
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 1993


Re: W124 verlagen

Berichtdoor -SK- » 24 mei 2016, 18:19

Je kan ook opteren voor originele sportline-veren van Mercedes-Benz.
Dan wordt het wat lager, rijdt strakker maar toch nog comfortabel.
I.c.m. Bilstein B4/6/8 (afhankelijk van welke demping je wilt) lijkt me dat erg netjes en bij de W124 passen als je lager wilt.

De kosten zijn zo ook nog te overzien.
Wil je sportline-veren, laat dan bij MB berekenen welke veren je moet hebben (op basis van motortype en de opties die je er op hebt zitten).

NB Als je opties hebt ingebouwd die niet in de Wagendatenkarte staan, neem deze mee in je berekening.

Succes met verlagen, ben benieuwd waar je voor kiest en hoe het bevalt B)
-SK-
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1103
Geregistreerd: 21 jan 2012, 23:48
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: W124 verlagen

Berichtdoor -SK- » 24 mei 2016, 18:21

wimke schreef:Destijds bij mijn SEC 1 winding van de veer afgeslepen !


Als het echt 'elcheapo' moet, dan is dat i.d.d. DE manier :geek: :laugh:
-SK-
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1103
Geregistreerd: 21 jan 2012, 23:48
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: W124 verlagen

Berichtdoor wimke » 24 mei 2016, 18:33

Vlgs mij werd er niet om een mening gevraagd,niets met elcheapo te maken,was eerder een experiment wat achteraf
Geslaagd bleek ! ;)
Op die SEC is NOOIT bezuinigd :mrgreen:
Groet Wimada !
wimke
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 17 jan 2016, 16:51
Roepnaam: Wim
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 1993


Re: W124 verlagen

Berichtdoor -SK- » 24 mei 2016, 18:51

TS zoekt naar een manier 'veel bang voor buck'.
Waarom ga jij ervan uit dat ik 'elcheapo' slecht zou vinden?
Als het werkt en veilig is, dan is dat toch goed? Niets mis mee dan toch?
(een directeur van MB die vroeger monteur was vertelde mij dat ze dat vroeger ook deden (officieel MB-dealer!) om een auto wat lager te maken).

Als je je nagels knipt, worden je tenen korter wimke :laugh:
Laatst bijgewerkt door -SK- op 24 mei 2016, 19:00, in totaal 1 keer bewerkt.
-SK-
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1103
Geregistreerd: 21 jan 2012, 23:48
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: W124 verlagen

Berichtdoor wimke » 24 mei 2016, 18:59

Gebruik altijd een nagelvijl ;)wilde ook een verlagingsset,maar had dit ook vernomen van iemand die heel
Bekwaam is met voornamelijk de W126,vandaar deze keuze :laugh:,de W126 en dan voornamelijk de V8 hebben
Van huis uit al stevige zware veren,moet je ook niet met een W168 doen :S
Laatst bijgewerkt door wimke op 24 mei 2016, 19:45, in totaal 2 keer bewerkt.
Groet Wimada !
wimke
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 17 jan 2016, 16:51
Roepnaam: Wim
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 1993


Re: W124 verlagen

Berichtdoor Jeffrey.G » 24 mei 2016, 19:23

beste set vindt ik intrax racing.. gaat wel gelijk 45mm omlaag maar moet zeggen dat de comfort niet slecht was voor 50mm verlaging(wat ik had).. bij deze set MOET je bilstein b8 dempers hebben omdat die special zijn gemaakt voor 40mm of meer verlaging.. de andere hebben allemaal een andere body en opbouw..had me achterste dempers nog niet vervangen en de auto lag gewoon op de demper body dus 0% demping.. en toch vond ik de auto totaal geen stuiter bal.. wat je wel krijgt bij die goedkope zooi.. sorry maar ik ben gewoon zwaar tegen made in china..de wegligging ging er zeer op vooruit.
moet zeggen intrax racing is zeker niet goedkoop en bilstein b8 ook niet, maar kwaliteit kost nou eenmaal geld..ik was iets van 425 euro voor de veren en 200 euro per demper(voorkant) kwijt..let er wel op daarna gelijk uitlijnen maakt een wereld van verschil.. had hier onder 18x8.5j et 46 met 10mm spacers.. en liep pas een beetje aan in de wielkast als je als een mongool een rotonde neemt..maar is te verhelpen om de "lip"terug te rollen/vouwen in de wielkast..

dit is echt niet een verkoop praatje omdat ik toevallig te koop heb staan, maar mijn eerlijke mening over deze producten.
Avatar gebruiker
Jeffrey.G
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 121
Geregistreerd: 10 nov 2012, 13:59
Woonplaats: Hoogerheide
Roepnaam: Jeffrey
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: W124 verlagen

Berichtdoor mazdarati2 » 24 mei 2016, 19:36

Hoe eerlijker hoe beter. Kan de achterkant ook met B8 naar beneden of moet dat anders?

En aan veren snijden ga ik liever niet beginnen maar schijnt te kunnen haha.
mazdarati2
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 14 feb 2016, 21:12
Roepnaam: Jesse
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: W124 verlagen

Berichtdoor Jeffrey.G » 24 mei 2016, 19:55

mazdarati2 schreef:Hoe eerlijker hoe beter. Kan de achterkant ook met B8 naar beneden of moet dat anders?

En aan veren snijden ga ik liever niet beginnen maar schijnt te kunnen haha.

Ja er zijn ook bulletin b8 dempers voor.de achterkant die kosten iets van 150 per stuk. Heb deze uiteindelijk niet gekocht. Omdat ik de auto ben gaan opknappen / aanpassen. Omdat ik er een m104 blok in ga leggen..met megasquirt 3. En omdat er voor m104 andere artikelnummer wordt opgegeven ben ik met deze set gestopt.
Avatar gebruiker
Jeffrey.G
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 121
Geregistreerd: 10 nov 2012, 13:59
Woonplaats: Hoogerheide
Roepnaam: Jeffrey
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: W124 verlagen

Berichtdoor Dannygroot » 24 mei 2016, 20:38

gewoon veel opties erop bouwen heb ik ook gedaan gaat het kreng ook wel door zijn veren
Avatar gebruiker
Dannygroot
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 185
Geregistreerd: 28 sep 2015, 20:34
Woonplaats: ooij
Roepnaam: danny z
Type wagen: E320 Coupé
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: MB a160 elegance 98

Volgende

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast

cron