W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu 23 jul 2019, 06:20

W124 verlagen

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Moderator: Mafkees

Re: W124 verlagen

Berichtdoor Ostwelt Customs » 05 maart 2017, 08:28

Amai, slijptol verlaging... dat is van het zelfde caliber als een co2 sper.
WHY?..
als je nu al eens een vermogen op kan ruimen aan dik rubber en gepoetste universele velgen, geef dan ook eens een beetje geld uit aan TUV geprufte spiraal veren. Deze zijn vanuit de luie stoel te bestellen, te betalen, en de bezorger komt deze netjes aan je deur brengen... (Denk ik dan he)
Een ogenblik gedult a.u.b., mijn Benz is in de WOA
Avatar gebruiker
Ostwelt Customs
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 03 sep 2014, 17:14
Roepnaam: Kim
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W123 300Dtd
OM 617 1984
W124 250D OM605
1985
S124 250D OM602
1986


Re: W124 verlagen

Berichtdoor Haaren » 05 maart 2017, 09:28

Donbrodka schreef:Ik heb AP 40/40

Zonder rubbers rondom geeft dit volgend resultaat. Waarschijnlijk te laag voor de meesten maar ik heb het graag zo :)


Oeeii, deze is wel lekker :handgestures-thumbupright:
Haaren
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 18 feb 2017, 22:38
Type wagen: 300CE
Bouwjaar: 1987
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: W124 verlagen

Berichtdoor Stefan1969 » 05 maart 2017, 15:06

Ostwelt Customs schreef:Amai, slijptol verlaging... dat is van het zelfde caliber als een co2 sper.
WHY?..
als je nu al eens een vermogen op kan ruimen aan dik rubber en gepoetste universele velgen, geef dan ook eens een beetje geld uit aan TUV geprufte spiraal veren. Deze zijn vanuit de luie stoel te bestellen, te betalen, en de bezorger komt deze netjes aan je deur brengen... (Denk ik dan he)


Niks mis met de slijptol.

Heb je wel gezien hoe lang een Mercedes veer is?? Die zijn heel lang als die op rust stand staan. Vooral die van de diesels. 12-13 windingen hebben ze.
Als je er nu 1 of 2 van afslijpt. en nog maar 9,5 of 10 windingen overhoud. merk je totaal niks van.
Stefan1969
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 28 feb 2016, 15:09
Woonplaats: Limburg Belgie
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W201 190D 2.5
VW GOLF 2 GTD


Re: W124 verlagen

Berichtdoor the swede » 05 maart 2017, 15:11

Blijft een maroefenconversie.

Als je lager wil, MB had een OEM verlaging die "Sportline" heette ;)
Ik moet hoogdringend het aantal wagens beginnen verminderen.
the swede
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 02 okt 2016, 23:00
Roepnaam: Swede
Type wagen: 320E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: S63 AMG, BMW 750i (E65), Pajero 3.5 V6, Mitsubishi Evo IX, Mercedes 300SL-24, Citroën AX (87)


Re: W124 verlagen

Berichtdoor the swede » 12 maart 2017, 20:54

Ik snap 'em niet.

We hebben nu alle veren van het Sportline onderstel onder de auto. Als je ze naast mekaar zet, is de sportline veer echt een stuk korter. We hebben ook de dunste rubbers gestoken... en die auto ligt precies nog even hoog... :?


veren.JPG
veren.JPG (166.04 KiB) 916 keer bekeken
Ik moet hoogdringend het aantal wagens beginnen verminderen.
the swede
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 02 okt 2016, 23:00
Roepnaam: Swede
Type wagen: 320E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: S63 AMG, BMW 750i (E65), Pajero 3.5 V6, Mitsubishi Evo IX, Mercedes 300SL-24, Citroën AX (87)


Re: W124 verlagen

Berichtdoor Eemspoort » 13 maart 2017, 08:23

Dat is op zijn zachtst gezegd wat vreemd. Ofschoon zo'n eind lager toch direct te zien zou moeten zijn, vraag ik het toch maar: Heeft de auto al gereden? Zo niet, dan is er een goeie kans dat ie nog wat na moet zakken.
Zo ja, dan heb je een eigenwijze Benz met drempelvrees... :P ;)
Avatar gebruiker
Eemspoort
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 08 okt 2016, 09:01
Woonplaats: Aan boord...
Roepnaam: Ed
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Superb Combi V6, Dodge Ramvan 2.5 TD, Neba Coryfee Special op Citroën C35


Re: W124 verlagen

Berichtdoor the swede » 13 maart 2017, 08:59

[quote="Eemspoort")[/quote]

:lol: :lol:

Nee, hij heeft nog niet gereden behalve es de 100m van onze straat. We zijn nl nog bezig met dit ding en hij moet daarna naar de keuring.
De straat zelf is echter prive dus hier mogen we wat op en af rijden om dingen wat te testen.
Laatst bijgewerkt door Bram Jansen op 13 maart 2017, 09:05, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Vanwege het niet hebben van onbeperkte ruimte, niet quoten met een er direct bovenstaand bericht
Ik moet hoogdringend het aantal wagens beginnen verminderen.
the swede
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 02 okt 2016, 23:00
Roepnaam: Swede
Type wagen: 320E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: S63 AMG, BMW 750i (E65), Pajero 3.5 V6, Mitsubishi Evo IX, Mercedes 300SL-24, Citroën AX (87)


Re: W124 verlagen

Berichtdoor Eemspoort » 14 maart 2017, 08:17

Dan is er dus nog eens kansje dat ie nog wel wat gaat zakken tijdens het rijden.
Oh, en laat die hoge veren maar vast mijn kant op springen. :mrgreen:
Kan ik wellicht weer iemand een plezier doen met mijn lage veren. ;)
Avatar gebruiker
Eemspoort
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 08 okt 2016, 09:01
Woonplaats: Aan boord...
Roepnaam: Ed
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Superb Combi V6, Dodge Ramvan 2.5 TD, Neba Coryfee Special op Citroën C35


Re: W124 verlagen

Berichtdoor the swede » 18 maart 2017, 01:06

Geen probleem.

Ik ben regelmatig in België. Kan ze meenemen.
Ik moet hoogdringend het aantal wagens beginnen verminderen.
the swede
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 02 okt 2016, 23:00
Roepnaam: Swede
Type wagen: 320E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: S63 AMG, BMW 750i (E65), Pajero 3.5 V6, Mitsubishi Evo IX, Mercedes 300SL-24, Citroën AX (87)


Re: W124 verlagen

Berichtdoor Ostwelt Customs » 18 maart 2017, 08:45

Andere veren gestoken terwijl de wagen niet wilt zakken... Niveau controle op de achter as? De dikste stuikrubbers in de schokdempers. Of misschien wel de rubber bussen in de draagarmen van de achterbrug die niet mee geven aan hun nieuwe wielstand.
Dit laatste is overigens een stap welke velen vergeten. Voor correcte verlaging zou je alle aansluitingen van de draagarmen moeten lossen en terug vast draaien in de nieuwe wagen hoogte. Zo voorkom je dat de rubber bussen voortijdig inscheuren door de constante belasting wegens het verlagen van de auto. Succes... Ik ben benieuwd wat de wagen nu nog hoog houd als de veren dat in elk geval al niet meer doen :)
Een ogenblik gedult a.u.b., mijn Benz is in de WOA
Avatar gebruiker
Ostwelt Customs
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 03 sep 2014, 17:14
Roepnaam: Kim
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W123 300Dtd
OM 617 1984
W124 250D OM605
1985
S124 250D OM602
1986

Vorige

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten