Wat heb je vandaag aan je W124 gedaan???
-
Stersteen
Re: Wat heb je vandaag aan je W124 gedaan???
Bij dit nette en bedrijf met veel verstand van zaken is hij gekeurd. Doe er je voordeel mee. Goed is goed. Maar niet goed niet.
- Bijlagen
-
- Een aanrader.
- 2382-1.jpg (38.7 KiB) 3332 keer bekeken
-
Ron van Haastere
Vorige week bij Roy (uit Someren) een buitentemperatuurmeter gekocht. Deze heb ik proberen in te bouwen maar hij werkte voor geen meter. Vandaag opnieuw geprobeerd. de boel er eerst weer uit en opnieuw alles aangesloten. De draadeindjes en contacten schoongemaakt en de massa opgeschuurd en ........tadaaaaa. Het werkt.
Met dank aan Roy.
Met dank aan Roy.
- Bijlagen
-
- Best een beetje trots op mezelf.
- buitentemperatuurmeter.jpg (174.92 KiB) 3297 keer bekeken
-
Gash
Het plastic achter de deurpanelen was gescheurd. Dit vervangen en de gedeeltes versterkt met extra tape waar het plastic geperforeerd moeten worden ivm het terughangen van het deurpaneel. Ook wat delen waaronder de claxon & buitenspiegel gespoten ivm roestaanslag of krasjes/beschadigingen.
- Bijlagen
-
- w124_claxon.jpg (193.02 KiB) 3284 keer bekeken
-
- w124_buitenspiegel_spuiten.jpg (192.67 KiB) 3284 keer bekeken
-
- w124_deurplastic.jpg (324.41 KiB) 3284 keer bekeken
-
PCC124
Gash...domme vraag, maar dat plastic, waar is dat voor? Vochtafwering voor binnen ofzo?
-
Gash
Klopt. Dat plastic zit standaard al in een W124 voor vochtafwering, maar na bijna 24 jaar had het op veel plaatsen losgelaten en destijds bij de inbouw van het alarm had de monteur de boel kapot gescheurd. Met de herfst in aantocht, kon het in mijn ogen geen kwaad om dit eens te vervangen.PCC124 schreef:Gash...domme vraag, maar dat plastic, waar is dat voor? Vochtafwering voor binnen ofzo?
-
Guido
Na vorige week de auto helemaal in de was geheven gezet, vandaag de handgrepen behandeld met Balsam. Ze zien er al een stukje mooier uit. Verder de draaiknop voor de rugleuningverstelling geplaatst, omdat mijn broertje die kapot had gedraaid.
-
TurboPapagaai
- Platinum Boarder

- Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
soort OKE wax ?
Every time you buy MB - a hot girl gets implants.
-
TIZZ
Ik heb het differentieël vervangen van mijn 260E. Fraai exemplaar gevonden hier op het forum, bevestiging voor de aandrijfassen omgezet en dat is weer in orde. Alu 8 loch velgen gemonteerd. Nieuw bougies, olie enz. kortom een grote beurt. Kortom ik hoop weer op vele probleemloze km. Volgende project is de kleine roestplekjes aanpakken. Ik zal binnenkort eens een foto maken.
-
Bartzld
Ik ben bezig om mijn auto echt perfect in orde te krijgen. Vandaag vervang ik de kachelmotor. Die begint wat zwaar te draaien. Als ik nog tijd over heb, vervang ik de voorveren ook.
- John.M
- Diamant Boarder

- Roepnaam: John
- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: W116 280SE 1974
W169 A160 2011
X253 250 4 matic 2015 - Locatie: Prov. Utrecht
De gehele achterbrug afgelopen weekend vervangen 
Donderdag avond begonnen Alles bij elkaar (sorry voor de iets wat wazige foto) oud en nieuw De flenzen moest ik overzetten dus op deze manier er uit gekregen Dan het restant van het wiellager er af zien te krijgen Het differentieel helemaal schoongemaakt en het ontluchtingskapje mooi gereinigd Tja was zo hier en daar geen overbodige luxe om te vervangen
Donderdag avond begonnen Alles bij elkaar (sorry voor de iets wat wazige foto) oud en nieuw De flenzen moest ik overzetten dus op deze manier er uit gekregen Dan het restant van het wiellager er af zien te krijgen Het differentieel helemaal schoongemaakt en het ontluchtingskapje mooi gereinigd Tja was zo hier en daar geen overbodige luxe om te vervangen
- John.M
- Diamant Boarder

W169 A160 2011
Dan vrijdag verder
Eerst de stabilisatorstang rubbers vervangen Dan alles weer opbouwen En weer onder de auto brengen Dan de schokbrekers, de veren, de parkeerrem met de kabels, de Cardanas weer helemaal in elkaar bouwen De schijven er op de naafmoer op het juiste moment aangetrokken en geborgd, uitlaat er weer onder........ ppppfffff is nog een hele klus zo alles bij elkaar En ze is weer geland Ja en dan nu nog ff de voorkant, dan een nieuwe koppelingset en nieuwe klepstotertjes.......
dan is ze "zeg maar" nieuw 
Eerst de stabilisatorstang rubbers vervangen Dan alles weer opbouwen En weer onder de auto brengen Dan de schokbrekers, de veren, de parkeerrem met de kabels, de Cardanas weer helemaal in elkaar bouwen De schijven er op de naafmoer op het juiste moment aangetrokken en geborgd, uitlaat er weer onder........ ppppfffff is nog een hele klus zo alles bij elkaar En ze is weer geland Ja en dan nu nog ff de voorkant, dan een nieuwe koppelingset en nieuwe klepstotertjes.......
-
Gash
Flinke klus en erg netjes gedaan!
Leuk om deze foto's te bekijken. Zou mijn subframe t.z.t. ook zo willen aanpakken. Zal daarvoor eerst een klusruimte moeten hebben. Ben bang dat roestige moeren, bouten etc. voor flink wat vertraging kunnen zorgen. Klepstoters & seals staan ook op mijn to-do lijst.
- Linfiel
- Silver Boarder

- Type wagen: 300TE
- Opmerkingen / andere wagens.: Starlet.
BMW 318i - Locatie: Den Helder
Ziet er ZEER Netjes uit, wat voor verf smeer jij op het subframe John?
Groet. linfiel.
-
Gash
Vanavond flink wat tijd besteed aan het schuren van een setje 8-loch 8J 16". Ben inmiddels een aardig eind gekomen.Mijn plan was om ze weer zilver te spuiten, maar ik zou ook een poging kunnen wagen om ze hoogglans te polijsten
Twijfel.....
- Bijlagen
-
- 16 inch 8 loch_6.JPG (256.36 KiB) 2907 keer bekeken
- John.M
- Diamant Boarder

W169 A160 2011
Linfiel, ik heb het donor subframe met de draagarmen eerst laten stralen en in de primer laten afleveren. Daarna heb ik het met "SHIPCOAT" helemaal geschilderd.Linfiel schreef:Ziet er ZEER Netjes uit, wat voor verf smeer jij op het subframe John?
- John.M
- Diamant Boarder

W169 A160 2011
Ja dan de voorkant nog, gisterenavond alvast begonnen met de schokbrekers, nieuwe Taatspots, remschijven en blokken
Van de revisie draagarmen aan de voorzijde ook de nieuwe rubbers er in gemaakt. Eerst onder de wagen goed gekeken wat de juiste positie is van de rubbers. Nu alleen nog de bussen er in velzen en dan komende week de draagarmen vervangen
- Linfiel
- Silver Boarder

- Type wagen: 300TE
- Opmerkingen / andere wagens.: Starlet.
BMW 318i - Locatie: Den Helder
Bedankt voor de info , wat zullen die A.P.K meesters blij zijn met je, kunnen ze gelijk zien wat er aan mankeert, bij deze Benz niets dus.John.M schreef:Linfiel, ik heb het donor subframe met de draagarmen eerst laten stralen en in de primer laten afleveren. Daarna heb ik het met "SHIPCOAT" helemaal geschilderd.Linfiel schreef:Ziet er ZEER Netjes uit, wat voor verf smeer jij op het subframe John?
Groet. linfiel.
- John.M
- Diamant Boarder

W169 A160 2011
We gaan het spoedig meemaken, 4 oktober voor de APKLinfiel schreef:John.M schreef:Linfiel schreef: wat zullen die A.P.K meesters blij zijn met je, kunnen ze gelijk zien wat er aan mankeert, bij deze Benz niets dus.
-
Gullwing
Eindelijk is het dan zover.
De 300TE heeft een turbodiesel differentieel gekregen.Nu 2380 toeren bij 100km/u ipv 3000.
Het rijdt een stuk rustiger na een paar honderd kilometer met deze nieuwe eindoverbrenging lijkt het verbruik ook wat lager. Dat was niet de belangrijkste reden om de ingreep te doen.
Op de autoweg in de vierde versnelling geen enkel probleem, accelereren gaat prima ook zonder terugschakelen.
Veerbollen ook meteen vervangen, dat was hard nodig. Zonder diff extra ruimte, dat maakt het makkelijker.
Mijn 300TE heeft een differentieel met ASD, dat betekent dat het systeem gefopt moet worden om het te kunnen ontluchten.
ASD regelaar verwijderen, kontakten 8 en 10 doorverbinden. Motor starten voor pompdruk. Ontluchtingsnippel open en dicht. Simple comme bonjour.
De 300TE blijft een fijne auto ook zonder de verandering van het differentieel.
Er zit nu een teller in die uit de 300TDT donor komt, het klokkenhuis ziet er uit als in de 300TDT.
Nu alleen opletten bij het starten dat ik niet ga wachten op het voorgloeien.
De 300TE heeft een turbodiesel differentieel gekregen.Nu 2380 toeren bij 100km/u ipv 3000.
Het rijdt een stuk rustiger na een paar honderd kilometer met deze nieuwe eindoverbrenging lijkt het verbruik ook wat lager. Dat was niet de belangrijkste reden om de ingreep te doen.
Op de autoweg in de vierde versnelling geen enkel probleem, accelereren gaat prima ook zonder terugschakelen.
Veerbollen ook meteen vervangen, dat was hard nodig. Zonder diff extra ruimte, dat maakt het makkelijker.
Mijn 300TE heeft een differentieel met ASD, dat betekent dat het systeem gefopt moet worden om het te kunnen ontluchten.
ASD regelaar verwijderen, kontakten 8 en 10 doorverbinden. Motor starten voor pompdruk. Ontluchtingsnippel open en dicht. Simple comme bonjour.
De 300TE blijft een fijne auto ook zonder de verandering van het differentieel.
Er zit nu een teller in die uit de 300TDT donor komt, het klokkenhuis ziet er uit als in de 300TDT.
Nu alleen opletten bij het starten dat ik niet ga wachten op het voorgloeien.