wie kan me vertellen wat dit is zie foto !!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rocky
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 110
Lid geworden op: di aug 24, 2010 9:27 am
Roepnaam: rocky
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Renault Twingo 1995
Locatie: Friesland

wie kan me vertellen wat dit is zie foto !!

Bericht door Rocky »

20150316_112328.jpg
20150316_112328.jpg (314.33 KiB) 1221 keer bekeken
Hallo dit pompje maakt nogal wat lawaai ik wil het vervangen maar wat voor functie heeft het ??? en wie heeft nog een goede liggen ??? zie foto groet R gaat om pompje met blauwe stekker .
Gebruikersavatar
Rocky
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 110
Lid geworden op: di aug 24, 2010 9:27 am
Roepnaam: rocky
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Renault Twingo 1995
Locatie: Friesland

Re: wie kan me vertellen wat dit is zie foto !!

Bericht door Rocky »

Wie o wie kan mij vertellen waar dit pompje voor dient
GekkeHenkie

Re: wie kan me vertellen wat dit is zie foto !!

Bericht door GekkeHenkie »

Waar zit ie en waar gaan de aansluitingen naar toe
Gash

Re: wie kan me vertellen wat dit is zie foto !!

Bericht door Gash »

Ik zou hem even uit z'n rubber halen om het onderdeelnummer af te lezen.
Loekaaz

Re: wie kan me vertellen wat dit is zie foto !!

Bericht door Loekaaz »

Het lijkt mij op een elektrisch gestuurd carter onluchtingspompje. Tikt hij bij koude motor?
Hij lijkt in ieder geval sterk op wat ik op mijn CLK heb zitten...
Gebruikersavatar
Rocky
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 110
Lid geworden op: di aug 24, 2010 9:27 am
Roepnaam: rocky
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Renault Twingo 1995
Locatie: Friesland

Re: wie kan me vertellen wat dit is zie foto !!

Bericht door Rocky »

Eerst bedankt heren ik denk ook aan een Carter ontluchings pompje ga vandaag ff kijken waar slangen heen lopen en of er een nummer op staat groet R
Gebruikersavatar
Rocky
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 110
Lid geworden op: di aug 24, 2010 9:27 am
Roepnaam: rocky
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Renault Twingo 1995
Locatie: Friesland

Re: wie kan me vertellen wat dit is zie foto !!

Bericht door Rocky »

Vandaag het luchtfilter even verwijdert om zien waar slangen heen lopen . 1 slang heeft een aftakking van de de carterontluchting van het kleppendeksel , de andere slang gaat in het luchtfilterhuis het is allemaal origineel het pompje maakt alleen lawaai als de motor langer stationair loopt ! als je gas geeft is hij weer stil . waarschijnlijk zit er een membraampje in het motortje dat niet helemaal fris meer is . Wat wil je na 30 jaar ! De firma Beiboer gebeld die kon het me zo ook niet vertellen dus deze week daar maar even heen dan kunnen ze het zelf zien .En dan gelijk een nieuwe bestellen dan is het hopelijk opgelost . groet R
Loekaaz

Re: wie kan me vertellen wat dit is zie foto !!

Bericht door Loekaaz »

bij mijn CLK doet ie precies hetzelfde. Maar op diverse (internationale) fora las ik dat je je juist zorgen moet maken als hij helemaal niet meer tikt, en dat het dus zo hoort.... Ik vind dat eerlijk gezegd ook best eigenaardig. Maargoed ik ben benieuwd!
J_A

Re: wie kan me vertellen wat dit is zie foto !!

Bericht door J_A »

Rocky schreef:Vandaag het luchtfilter even verwijdert om zien waar slangen heen lopen . 1 slang heeft een aftakking van de de carterontluchting van het kleppendeksel , de andere slang gaat in het luchtfilterhuis het is allemaal origineel het pompje maakt alleen lawaai als de motor langer stationair loopt ! als je gas geeft is hij weer stil . waarschijnlijk zit er een membraampje in het motortje dat niet helemaal fris meer is . Wat wil je na 30 jaar ! De firma Beiboer gebeld die kon het me zo ook niet vertellen dus deze week daar maar even heen dan kunnen ze het zelf zien .En dan gelijk een nieuwe bestellen dan is het hopelijk opgelost . groet R
Misschien keer bij Sido Schat vragen in Drachten die zit vlakbij Beiboer. Vind dat laatste bedrijf wel erg duur, voor display voor airco automatisch vroegen ze maar liefst 250 euro. Ook voor plaatwerk moet er altijd kapitalen komen.

Kijk altijd even wat nieuw kost, soms valt het erg mee! Zekers bij slijtage onderdelen.
Gebruikersavatar
Rocky
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 110
Lid geworden op: di aug 24, 2010 9:27 am
Roepnaam: rocky
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Renault Twingo 1995
Locatie: Friesland

Re: wie kan me vertellen wat dit is zie foto !!

Bericht door Rocky »

Hallo ik ben erachter het pompje is achteraf gemonteerd het hoort bij de achteraf gemonteerde kat ! Om aan de uitlaatgas eisen te voldoen in Duitsland .
Plaats reactie