W201 vs W124 draagarmen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
Bram Jansen

Draagarm rubbers

Bericht door Bram Jansen »

Er is al het nodige over geschreven, ook hier. http://www.w124club.nl/fusee-kogels-eru ... 14562.html

Maak vandaag iets mee waarvan ik mij afvraag of jullie dit ook zijn tegen gekomen.
1) Draagarm rubbers gekocht die niet zijn zoals op het plaatje, maar och, denk je dan.
2) De draagarmen uit mijn 124 netjes klaargemaakt voor de 190 en nu eindelijk erin, maar de bouten passen niet in de aluminium huls. Met geen geweld. Niet aan de alreeds omgezette kant, en niet aan de nog niet omgezette zijde.

Omdat de bouten er niet in passen, en omdat er toch geen andere uitweg is in zo'n geval, de bout er maar eens gewoon op de grond, tussen beide armen een steun, erin gerost. Gaat niet verder dan de helft. Heb het risico genomen dat bij het eruit slaan van de bout de boel kapot zou gaan. Dat is natuurlijk ook gebeurd, maar losse wel passende stiften/bouten zijn waarschijnlijk niet te krijgen.

Zal in het gekste geval aan nieuwe sets moeten, maar dan passende.

Is dit nieuws, of een bekend verhaal?
Of toch inferieure kwaliteit in handen laten drukken. Soms let ik er niet echt op omdat wij onze auto's toch geen 20 jaar meer rijden, maar wel leuk als het ook past als je iets koopt.

Onderstaande heb ik gekocht, met de diverse noppen op dit plaatje, maar helaas hebben die van mij die noppen niet. Gaat mij niet om de noppen, maar wel om dat ik iets anders heb als wat de foto afbeeld.http://www.te-taxiteile.com/Mercedes-te ... tellnummer
Bijlagen
Draagarm rubbers.jpg
Draagarm rubbers.jpg (243.92 KiB) 3296 keer bekeken
DSC07511.JPG
DSC07511.JPG (1.34 MiB) 3296 keer bekeken
DSC07533.JPG
DSC07533.JPG (1.3 MiB) 3296 keer bekeken
89e988597fd12b6d97b12e0d5def8a90_720x600.jpg
89e988597fd12b6d97b12e0d5def8a90_720x600.jpg (63.1 KiB) 3295 keer bekeken
John.M
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: John
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W116 280SE 1974
W169 A160 2011
X253 250 4 matic 2015

Re: Draagarm rubbers

Bericht door John.M »

Ja dat is wel gek. Met die set geen ervaring :unsure:
Deze set: http://www.te-taxiteile.com/Mercedes-te ... lemfoerder al 2 keer eerder gebruikt en daar paste de lange stelbout wel gewoon in
Bram Jansen

Hier het antwoord van TT op mijn klacht van niet passende geleverde bussen.

for your W201 the 12200090 should be fit, cause it has the right original part number reference.

For the W124 you need our number 12200176 or from Lemf├Ârder 12200191.

Na de vele uitleg van mijn kant, met foto's, ben ik er na dit antwoord, niet vriendelijker geworden.
Dus wat ik heb zou moeten passen, maar het past niet.
Ik weet even niet meer waar nu de fout zit.
Noch de stelbouten van de 201, noch die van de 124, passen in de bussen.

Ik houd het op een slechte kwaliteit van geleverd spul.

Volgens het schrijven van Taxiteille zijn die van John dus ook niet de goeie.
Bram Jansen

Het gaat er op lijken dat Taxiteile het gaat geloven. Er is begrip voor een misser in de productie van de buisjes.

Alles wat niet past of niet goed is, mag ongeacht de levertijd van toch wel een poos geleden, retour. :handgestures-thumbup: Ook de niet passende stabilisatorsatz gaat retour. Allemaal besteld op VIN nummer.

Het lijkt erop, althans dat wordt mij verteld, dat de rubbers voor de draagarmen van een 201(1991) niet altijd de goeie zijn voor de 124 (1994) draagarmen. Of andersom.
Hoe dan ook, die niet passende stelbout bussen, incl. rubbers, zijn richting Berlijn. (incl. in de bus geslagen stelbout)

Een goeie les, als je de auto nodig hebt, en het scheelt een hoop trammelant, koop nieuwe draagarmen!
Ik ben in de gelukkige positie dat de auto mij daar in de garage best staat, heb hem niet direct nodig, je zal er maar afhankelijk van zijn en de klus even willen klaren.

Wordt vervolgd.
Bram Jansen

Volgens de mailwisseling zou ik nu bijgaande set nodig hebben.

Mijn vraag is: Zijn die rubbers aan de buitenkraag allemaal even dik.
Met andere woorden. Gaan die armen uit de W124 met bijgaande rubbers ook in de 190 passen?
Met de meuk (12200090) die ik er vanmiddag uit heb geslagen paste ze wel, alleen de stelbouten niet in de bussen.

Wie heeft dit eerder gedaan.

Het blijkt, maar ik zie nergens waaruit dit blijkt. Dat de draagarm nummers, verschillend zijn.
De afmetingen, model, alles is exact het zelfde.
Draagarm W201 A1243301807/1907 (Draagarm rubber set nummers TT 12200090)
Draagarm W124? A1243303007/3107 (Draagarm rubbers set Lemf├Ârder TT 12200191)
http://www.te-taxiteile.com/Mercedes-te ... -zuordnung
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Bram Jansen schreef:
Een goeie les, als je de auto nodig hebt, en het scheelt een hoop trammelant, koop nieuwe draagarmen!
Ik ben in de gelukkige positie dat de auto mij daar in de garage best staat, heb hem niet direct nodig, je zal er maar afhankelijk van zijn en de klus even willen klaren.

Wordt vervolgd.
Er is ook een andere mogelijkheid: Koop de onderdelen bij de stealer volgens chassisnummer.
Zoveel scheelt het niet in euro's en je hebt de zekerheid dat het spul past.
TT is prima maar helaas gaan ze nogal luchtig om met onderdelen nummers en om coderen.

Zo blijkt die mooie aanbieding achterremschijven voor een W124 blijkt alleen op een 200D te passen.
Dat zet TT er niet bij helaas.
Bram Jansen

Draagarmen uit een W124 gaan niet passen in een 190.
Dit is het uiteindelijke antwoord van TT.
Het is jammer dat ik in maart j.l. de onderdelen allemaal al had besteld, en ook had aangegeven dat ik de draagarmen uit de 124 in de 201 wilde zetten en daarvoor de rubbers nodig had. Allemaal met VIN nummers.
het was wat beter geweest als ze toen meteen geschreven hadden dat het niet ging passen in plaats van de onderdelen te leveren.

Jammer!

Hello Mr.

the wishbones youÔÇÖve ordered for your W124 are the right ones, but it will not fit into your W201,
cause your W201 has different wishbones built-in, the wishbones looking very similar, but there
is something different on it.

Mit freundlichen Grüßen / With kind regards
Bram Jansen

Helemaal met je eens Richard, echter, ook ik ben het een keer zat.

Ik weet dat ze passen, dat was ook niet het probleem, het probleem is die bij de rubbers bijgeleverde bussen.

Omdat ik verder wil, compleet nieuwe draagarmen besteld, met maar weer de VIN, zoals altijd.
We gaan het zien. Heb nog geen antwoord op mijn bestelling.

@Gullwing, Paul, Het probleem met dealers hier in deze regio is groot. Als jezelf iets wilt doen aan je wagen staren ze je aan alsof ze water zien branden.
Ik moet er hoe dan ook naartoe om uit te leggen wat ik wil en betalen. Dit lukt hier echt niet per mail of telefoon. Mail wordt door de dealer hier niet eens beantwoord.
Dan zit de dicht bijzijnde dealer minstens 45km hier vandaan, dat is 90km, om een hoop tamtam te krijgen en heel misschien na nog zo'n rit de bestelling. (160km) Maar ook dan is de kans heel groot dat ze met een achterklep aan komen zetten in plaats van draagarmen.
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Sorry Bram, ik was even vergeten dat je in een anti Mercedes land woont waar de dealer er alles aan doet om je te ontmoedigen.

Alleen voor jou bied ik het volgende aan:
Geef mij het VIN dan rij ik even naar Herbrand in Emmerich, het spul is daar in voorraad.
Ik gooi het doosje met onderdelen dezelfde dag op de post.
Dan heb je het, wanneer Colissimo (Franse Post) een beetje meewerkt, binnen drie dagen in huis.

Die drie dagen zijn onder voorbehoud helaas.
Het pakje dat ik naar een vriend in Parijs verstuurde op 24/11 was vandaag nog niet aangekomen.
Colissimo is de aflevering al een dag of drie aan het voorbereiden, wat dat ook moge betekenen.
Mogelijk moeten ze de banden van de bakfiets waar het vervoer mee plaats vindt nog op pompen.

Ik krijg een leuke korting en betaal slechts 19% btw op originele onderdelen.
Uiteraard betaal je mij slechts het netto faktuur bedrag.

Pakje is toch vandaag aangekomen in Parijs:

Tue, 24.11.2015 10:41 h Germany The shipment has been posted by the sender at the retail outlet
Wed, 25.11.2015 15:01 h Dorsten, Germany The international shipment has been processed in the parcel center of origin
Thu, 26.11.2015 06:08 h Lahr, Germany The international shipment has been processed in the export parcel center
Thu, 26.11.2015 08:00 h Lahr, Germany The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization. (Homepage / online shipment tracking: http://www.colissimo.fr/portail_colissimo/suivre.do)
Fri, 27.11.2015 06:59 h France The shipment has arrived in the destination country
Fri, 27.11.2015 06:59 h France The shipment has left the import parcel center in the destination country.
Sat, 28.11.2015 19:32 h France The shipment is being prepared for delivery in the delivery depot
Tue, 01.12.2015 06:06 h France The shipment is being prepared for delivery in the delivery depot
Wed, 02.12.2015 00:55 h France The shipment is being prepared for delivery in the delivery depot
Wed, 02.12.2015 07:17 h France The shipment has been loaded onto the delivery vehicle
Wed, 02.12.2015 13:36 h France The shipment has been successfully delivered

Wanneer DHL zelf bezorgt gaat het veel sneller. In Parijs werkt DHL samen met La Poste helaas.

Paul
Bram Jansen

Een heel mooi aanbod Paul! Top!

We doen het verder even via een PB.
Gullwing

Bericht door Gullwing »

RD500sec schreef:
the wishbones looking very similar, but there is something different on it.
Lekker vaag.

Een ander onderdeelnummer kan betekenen andere rubbers, de draagarmen zelf zijn uitwisselbaar.
je hebt standaard rubbers eruit gehaald en zwaardere (sportline) rubbers terug geplaatst, een optie die past in de 201, maar jouw VIN heeft de optie niet, passen doet het wel degelijk.
De bevestigingsbouten voor de 201 en de 124 zijn gelijk, toch pasten ze niet door de meegeleverde bus, daar zit het probleem, er wordt inferieur materiaal geleverd.
Nu word je met een kluitje in het riet gestuurd.
Lekker vaag? Voor een Duitser al heel wat om een paar woorden Engels te schrijven.
Dat de inhoud vaag is doet er niet toe. :laugh: :laugh: :laugh:
Brown
Gold Boarder
Gold Boarder
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1987
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: W201

Bericht door Brown »

John.M
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: John
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Opmerkingen / andere wagens.: W116 280SE 1974
W169 A160 2011
X253 250 4 matic 2015

Bericht door John.M »

Zit 'm in bouwjaar en, de ├®├®n is ook geschikt voor een sport onderstel ;)
Brown
Gold Boarder
Gold Boarder

W201 vs W124 draagarmen

Bericht door Brown »

hoewel ik vaak lees dat de W201 draagarmen en de W124 draagarmen onderling uitwisselbaar zijn twijfel ik toch.

die van de W201 hebben nummer 1243303907 / 1243303807 en die van de W124 1243303007 / 1243303107 maar dan heb je ook nog de 1243303407 / 1243303507 voor kennelijk 6 en 8 cilinders daarnaast ook nog de sportlines. Maar deze even buiten beschouwing gelaten.

Ik dacht misschien dat het allemaal hetzelfde was maar andere/nieuwere nummers. Maar dan hebben de aftermarkets (febi, lemforder, ets) wel dezelfde nummers. Maar die verschillen ook. Dus moet er toch wel verschil in zitten.. maar wie weet wat?

en toch stikum niet handig om onderling uit te wisselen?
Bram Jansen

Re: W201 vs W124 draagarmen

Ik vond het stiekem ook wel handig. Heb het ook gedaan, en het past.

Ook ik heb lang getwijfeld.
De draagarmen van mijn E300TT 1994 heb ik voorzien van nieuwe rubbers en nieuw fusee kogels en de armen geplaatst in de 190 E2.6 1991

e.e.a. zal afhangen van o.a. jaartal.
Dannygroot
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: danny z
Type wagen: E320 Coup├®
Bouwjaar: 1992
Opmerkingen / andere wagens.: MB a160 elegance 98

Bericht door Dannygroot »

ik weet datde 320E en acht cilinders in ieder geval andere armen voor hebben die passen niet en inderdaad sportline is ook anders volgens mij kun je de rest gewoon onderling uitwisselen
Kennytuning
Expert Boarder
Expert Boarder
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
Opmerkingen / andere wagens.: Een aantal Benzen...

Bericht door Kennytuning »

W201 en W124 draagarmen zijn niet uitwisselbaar.
Bram Jansen

De W124 draagarmen van mijn W124 zitten toch echt onder mijn W201. En sterker nog, hij rijdt ook nog.
Brown
Gold Boarder
Gold Boarder

Bericht door Brown »

Kennytuning schreef:W201 en W124 draagarmen zijn niet uitwisselbaar.

kleine uitleg wat de verschillen zijn zou welkom zijn.......

en wat het 'probleem' is als je het toch doet.
Kennytuning
Expert Boarder
Expert Boarder
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
Opmerkingen / andere wagens.: Een aantal Benzen...

Bericht door Kennytuning »

Probeer het en laat het ons weten!
W124 draagarmen zijn langer en breder dan 201 draagarmen, bevestigingen komen niet overeen. Onderlinge afstand is anders.
Plaats reactie